Er det tid til eftertanke og reduktion i porteføljen?
-
Køber og sælger næsten hver dag, men kun max 1-3% af en given aktie, fx solgte jeg Zealand omkring kurs 235 i dag og genkøbte omkring kurs 232 (ja, det var ikke toppen og bunden).
Og så har jeg altid frie midler reserveret (nok omkring 25%) til et decideret market-crash.
-
Det er min erfaring gennem årene, at alt for mange mindre aktionærer og daytrader's sælger deres aktier på et alt for tidligt tidspunkt - og at de ofte, vil kunne tjene flere penge på deres aktier ved en større "indsigtsfuld tålmodigheds strategi" etc.
Men lige nu er usikkerheden i aktiemarkedet på et rimeligt højt niveau.
-
Ja suk, dyr dag.
Selv guld og sølv falder kraftigt. -
På en sådan dag skal man glæde sig over at have én aktier der stiger 3,5% og at ens Teva aktier stadig ikke giver tab.
Resten glemmer vi lige.
Men jeg holder min aktier - som amateur er det nok bedst ikke at sælge og købe hele tiden.
Men året til nu har vel ikke været så dårlig endda.
-
Børsen d.d.
Forvalter af 12.600 mia. kr. efter aktiefald: “Jeg ville ikke være overrasket over at se flere korrektioner på 5-10 pct. i efteråret“
Uroen på markederne vil fortsætte, og det er tid til at kigge grundigt på porteføljen, mener Liz Young fra BNY Mellon IM Det er gået voldsomt hurtigt på aktiemarkedet i år. Fra massiv nedtur og dyb pe
borsen.dk (borsen.dk)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind