Tid til flere kontanter ?
-
En ting er makroøkonomien og virksomhedernes indtjening. Noget andet er aktiemarkedet.
Min grundholdning er, at der i længden er en stærk sammenhæng mellem de to ting. At der på kort sigt kan opstå irrationelle bevægelser på markedet er ikke nyt.
Din holdning er taget lige ud af "Irrational Exuberance". Lad mig citere ophavsmanden (Allan Greenspan - tidligere direktør for FED):
"But how do we know when irrational exuberance has unduly escalated asset values, which then become subject to unexpected and prolonged contractions as they have in Japan over the past decade? And how do we factor that assessment into monetary policy?"
Robert Schiller har også skrevet en bog om Irrational Exuberance og bobler.
Du siger at aktiemarkedet udelukkende handler om Psykologi. Over hvor lang tid?
-
Du får lige Shillers bog her:
-
Under google søgningen på Shillers bog fandt jeg denne her interessante PDF:
https://www.istiseo.org/wp-content/uploads/1.-Irrational-Exuberance-Revisited.pdf
-
Der skete ikke det store her i september. 5% ned fra top, hvilket ikke er meget. Grundlæggende er aktierne stadig voldsomt overvurderede, men det ser ud til at markedsdeltagerne ser frem til USA's præsident valg, og der ikke ses nogen grund til at sælge inden da.
Jeg ser stadig ikke nogen grund til at købe større aktiepositioner i det her niveau. Min største position for tiden er short TRY (Tyrkiske Lira). Erdogan er nok første og største kandidat til at løbe tør for hård valuta....
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind