Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Norwegians market cap er helt hen i vejret

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
5 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • K Offline
    K Offline
    KurtageKongen
    wrote on sidst redigeret af

Udvalgte flyselskabers market cap ultimo juni 2020

Norwegian: 8.6B
    Lufthansa: 4.175B
    SAS: 3,4B
    Air France: 1,7B

Er der nogen der kan forklare mig, hvordan i alverden Norwegians aktiekurs ikke er faldet MEGET mere end det har været tilfældet? De laver en kæmpe emission og har nu over 3 milliarder aktier. Indrømmet er jeg ikke den store FA/Makro ekspert, men alt over 1 kr. forstår jeg simpelthen ikke.

Er privatinvestorer der er på udkig efter en hurtig gevinst virkelig nok til at opretholde kursen med de utallige indlæg på SoMe om Norwegian?

Er det et forsøg på at opretholde kursen indtil de massive salg der venter efter d. 9 august?

Please explain. Jeg forstår det ikke.

Vh KK

1 Reply Last reply
    3
    • tommycarstensenT Offline
      tommycarstensenT Offline
      tommycarstensen

KurtageKongen Det er norske kroner (NOK). Jeg ejer selv lidt spekulativt Southwest Airlines ($LUV). Spekulativt, fordi jeg ikke helt ved, hvor bolden lander i 2021 og frem ift kapacitet, efterspoergsel og omkostninger.

84866_airlines_mc_2011_01_01_2020_6.png

1 Reply Last reply
      3
      • K Offline
        K Offline
        KurtageKongen

Ja, det er hver især i lokal valuta. Burde jeg have præciseret. Det forklarer dog stadig ikke min undren. Alle ovenstående selskaber har mere i omsætning (Lufthansa og Air France fuldstændig latterlig langt mere) ift. market cap. Alle andre parametre taler lige så.

Jeg har overvejet at have én luftfartsaktie efter faldene, men min pointe er at Norwegian vil være den allersidste jeg ville vælge. Alligevel falder kursen ikke synderligt meget.

1 Reply Last reply
        4
        • tommycarstensenT Offline
          tommycarstensenT Offline
          tommycarstensen

Jeg kender ikke saa meget til Norwegian, fordi det er noget skrammel. Markedet er ikke rationelt. Jeg tror, at der er mange smaa "skizofrene" spekulanter inde i Norwegian. Har du overvejet at shorte Norwegian og gaa lang et andet flyselskab? Jeg er kun lang $LUV.

1 Reply Last reply
          5
          • N Offline
            N Offline
            NyNovice

Det er et rigtig godt spørgsmål du stiller. Jeg forstår heller værdisætningen på NAS.
            Mit gæt er at nordmænd "holder med" Norge og dermed norske selskaber som NAS. Samtidig er der rigtig mange velhavende nordmænd
            Selv kunne jeg ikke drømme om at købe aktien og undgå også at flyve med den efter alt at have oplevet alt for mange forsinkelse - primært på rejsevia mit arbejde.
            Til gengæld har jeg alt for mange SAS aktier og det har været dyrt, desværre ????

1 Reply Last reply
            2
            • bgadkB Offline
              bgadkB Offline
              bgadk

Jeg tror Norwegians kurs er et eksempel på "Flight to crap".... alt for mange privat investorer i markedet giver helt skæve valueringer.
              Læg dertil at der kommer indtil flere aktieemissioner fra Norwegian hvis de skal overleve.

Men ja, konkurs selskaber som Norwegian og Hertz er handlet helt op i skyen.

Jeg siger nej tak.

1 Reply Last reply
              5

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
              • First post
                Last post
              0
              • Debatforum
              • Seneste
              • Populære
              • Bruger