Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

NBI, for fuld skrue !

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
17 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • F Offline
    F Offline
    freddykim
    wrote on sidst redigeret af

CPH formationer er bund formationer og er ikke særligt valide som forsættende trends - dernæst medi industrien var allerede prissat med "tårnhøje" PE før nedgangen og er det stadig - det er formentligt private (dump money) der køber op i den branche - da veletablerede fonde ikke sælger/køber i denne branche udover engangs investeringer - dump money" er de mest usikre - de forlader skuepladsen ved at smide hvad de har i hænderne, hvis tingene ikke går deres vej - så små step op og gigantiske step ned

1 Reply Last reply
    1
    • TheNoteT Offline
      TheNoteT Offline
      TheNote

Kan tilføje at jeg tror Tom Hougård er på vej ind i heftige øretæver, men han er jo sædvanligvis kvik på aftrækkeren og kan inddække sig. Normalt er det en god idé at tage tab hurtigt og lade profitten løbe. Giv det en tanke freddie. Vi vil jo gerne have dig på sitet mange år endnu ! 😉

1 Reply Last reply
      2
      • F Offline
        F Offline
        freddykim

glemte at nævne - når du kigger på teknik - så overvej hvornår alle de GAPS som ligger under nuværende kurs skal lukkes - break away gaps lukkes sommetider ikke - men de hører til sjældenhederne og optræder næsten kun i enkelt aktier - under finanskrisen 2007-10 var der kun et gap som ikke blev lukket og det var et breakaway gap da opturen startede

1 Reply Last reply
        3
        • F Offline
          F Offline
          freddykim

Thenote - lige nu og her er jeg stadig i plus for året ca. 5%

1 Reply Last reply
          1
          • TheNoteT Offline
            TheNoteT Offline
            TheNote

Gode betragtninger freddiekim men du har nogle fastlåste fordomme/forudsætninger jeg ikke kan/vil forholde mig til. Jeg betragter primært graferne og ganske enkelt hvordan markedet opfører sig. Jeg har masser af tanker om dette og hint, men lader dem ikke overskygge det jeg direkte ser. Men .. Time will tell.

1 Reply Last reply
            1
            • TheNoteT Offline
              TheNoteT Offline
              TheNote

Nogle betragtninger omkring de cykliske:

Jeg tror ikke de cykliske skal se en ny bund. Det vil kræve at et stort flertal af cykliske aktier har taget "permanent" stor skade. Bevar's .. nogle vil bukke under, men .. hvis vi ser over f.eks 10 års omsætning, så er 3 måneders "fall-out" ingenting og endelig - jamen ALLE i markedet kan se fremad og gætte konsekvensen. Alle dårlige nyheder ER i store træk indregnet. Lidt fra eller til fra et individuelt synspunkt, men .. der er ingen skræmmende mystik nogen steder. Korrektioner vil komme, men det bliver IMHO på højere niveauer og korte. Dermed ikke sagt at NOGLE firmaer og brancher ikke vil få tæv.

Medico:

Disse aktier er populære fordi du uanset en mulig lidt højere pris trods alt er garanteret "business as usual". Jo jo .. Coloplast var lidt bagud og Johnson & Johnson ditto, men grundlæggende er det "business as usual". Og så er CHANCEN der jo, for at du med dygtighed har fundet dig en vinder.

Konklusionen er at køberne pt. flokkes om trygheden i firmaerne i medico og NBI indekset som pt. er oversolgt. Udover det, så HAR .. medico branchen jo faktisk tjent penge imedends de cykliske har "lock down", overordnet set. Så også der ses forskel på de næste regnskaber.

1 Reply Last reply
              6
              • TheNoteT Offline
                TheNoteT Offline
                TheNote

S&P 500. Her ser du den samme bundvending i macd på weekly. Vi kan dog også se at styrken op er mere moderat og giver mere plads til korte korrektioner. Men macd er immervæk bundtvendt. Shorting er i min optik et farligt game med flere odds imod end for, men din træning i short er nok også større end min.

GRAF: https://invst.ly/qh9h3

1 Reply Last reply
                1
                • TheNoteT Offline
                  TheNoteT Offline
                  TheNote

Obs .. en lille ting. Markedet er fyldt med shortere, der ENDNU IKKE er hoppet ud. De kan komme under gevaldigt pres og det ALENE kan presse indeks op i vilde niveuaer. Pas på dig selv freddie.

1 Reply Last reply
                  1
                  • F Offline
                    F Offline
                    freddykim

note - kig på omsætningen i de enkelte aktier - de er under halvdelen af normalen - hvilket tegner et billede af et exhaustion gap = skarpt ned herfra

1 Reply Last reply
                    1
                    • TheNoteT Offline
                      TheNoteT Offline
                      TheNote

Du ser de små ting freddie, men glemmer det store billede. Men det står vist fast at vi er i hver sin lejr. Jeg afviser ikke negative skvulp, men skarpt ned. Naa .. Time will tell ... og kun EN af os bliver rig ! ;-))

1 Reply Last reply
                      0
                      • M Offline
                        M Offline
                        MrGfjern

Hvilket marked er fyldt med shortere? Hvor meget af det marked er shortet? Har du nogle stats på det. Link?

1 Reply Last reply
                        1
                        • F Offline
                          F Offline
                          freddykim

djævlen ligger i detaljen 🙂

1 Reply Last reply
                          0
                          • F Offline
                            F Offline
                            freddykim

hvis du kigger på US i aften - kan du se markedet falder under stigende volume - hvilke IKKE er godt nyt

1 Reply Last reply
                            0
                            • V Offline
                              V Offline
                              vilja

Det gode ved teknisk analyse er at man kan finde noget der understøtter ens mening 🙂

Jeg bruger også teknisk analyse, men ser også på makrobilledet, og det jeg ser er at nasdaq næsten er på samme niveau som i begyndelsen af året, på trods at 20 mio nye arbejdsløse i US de sidste 4 uger, antallet af konkurser stiger, der er ikke udsigt til en hurtig genåbning af nogen økonomier i verden.

Ser man på tidligere recessioner, så er en stigning på over 50% af faldet ikke usædvanligt - det er faktisk meget normalt.

Jeg tror desværre at historien gentager sig med at mange tror at nedturen er slut inden den er kommet i gang, men jeg håber jeg tager fejl - jeg tvivler dog.

Selv har jeg over 60% af mine midler i kontanter, og regner med at der kommer nogle rigtig gode tilbud i de kommende måneder.

1 Reply Last reply
                              2

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                              • First post
                                Last post
                              0
                              • Debatforum
                              • Seneste
                              • Populære
                              • Bruger