Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

taalmodighed og lidt fakta om bear-markeder

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
6 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • tommycarstensenT Offline
    tommycarstensenT Offline
    tommycarstensen
    wrote on sidst redigeret af

Hej alle 🙂 De fleste af os har midlertidigt tabt penge i foerste kvartal 🙂 Hvis man 1) tror, at vi vender tilbage til en normal hverdag i 2021 og 2) syntes, at aktierne i ens portefoelje var billige i februar og 3) de ikke loeber ind i alvorlige likviditets-problemer, saa burde man hilse kurs-faldene velkommen. Jeg har laest, at folk saelger ud lige nu. Det synes jeg ikke er fornuftigt. Hermed en opfordring til at vaebne sig med taalmodighed. Vi skal muligvis endnu laengere ned. Bear-markeder har tidligere udspillet sig over alt fra 3 maaneder til 3 aar. Ingen ved, hvor lang tid det kommer til at tage denne gang. I 1929 faldt markedet mere end 80% og det tog 25 aar (eksklusiv udbytte og inflation) at naa den gamle top. Jeg tror, at noegle-ordet er taalmodighed 🙂

Vedhaeftet et par figurer med kurs-udvikling ift diverse toppe i 1973, 1987, 2000, 2007 og 2020. Det handler egentlig blot om at undgaa eksplosioner/konkurser i ens portefoelje.
    "Rule No.1: Never lose money. Rule No.2: Never forget rule No.1." - Warren Buffett

Keep Calm, Bear Markets Are Temporary
    https://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2020/03/17/keep-calm-bear-markets-are-temporary/#1b24eaf430ba

Husk at vaske haender og hold afstand! Jeg har familie-medlemmer i Italien og Spanien, hvor naboen er doed 😕 Husk at holde humoeret oppe 🙂

83507_sp500_historical_1987_10_18_2020_4.png
    83507_sp500_historical_2000_03_24_2020_4.png
    83507_sp500_historical_2020_02_19_2020_4.png
    83507_sp500_historical_2007_10_09_2020_4.png
    83507_sp500_historical_1973_01_11_2020_4.png
    83507_960x0.jpg

1 Reply Last reply
    3
      tommycarstensenT Offline
      tommycarstensen

Den bedste figur var vist for stor. Jeg proever lige igen med en reduceret stoerrelse...

83508_History_of_Bull_Bear_Markets_1.jpg

1 Reply Last reply
      6
      • S Offline
        S Offline
        Slåen

25 år er nok for længe at vente for min horisont. Jeg tror jeg kommer at behøve pengene inden. 😕

1 Reply Last reply
        2
          tommycarstensenT Offline
          tommycarstensen

Slåen Det er jeg ked af at høre 😕 Forhåbentlig skal du ikke bruge det hele på een gang. Hvis din risiko-profil tillader det, så har du forhåbentlig mulighed for at supplere løbende i de kommende dage, uger, måneder og måske år, mens aktierne er billige 🙂

1 Reply Last reply
          1
          • S Offline
            S Offline
            Slåen

Tak for din concern 🙂

Jeg satser helt klart på at købe noget kvalitet nu mens det er billigt. Skal bare lige finde bunden.

1 Reply Last reply
            1
              tommycarstensenT Offline
              tommycarstensen

Min egen mavefornemmelse er, at visse sektorer samt indeks skal laengere ned, men ingen ved, hvor bunden er. Der er masser af gode tilbud derude, men der er stadig rigtig mange aktier og sektorer, der er rigtig dyre; uanset om virus havde vaeret her eller ej. Jeg ved godt, at renten er nul og niks, men den cyklisk justerede P/E er stadig rigtig hoej:
              https://www.multpl.com/shiller-pe

1 Reply Last reply
              0
              • K Offline
                K Offline
                koden

Tror en hel del herinde kommer til at give pengene i arv hvis de skal vente 25 år 🙂

1 Reply Last reply
                0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                • First post
                  Last post
                0
                • Debatforum
                • Seneste
                • Populære
                • Bruger