Pandora stiger
-
Man skal altid være forsigtig med at tro at en meget stor 1-dags stigning vil fortsætte de kommende dage. Prøv at se tilbage på kursgrafen fra den 21-8. Denne stigning måtte Pandora aflevere tilbage de næste 30 børsdage. Den dygtige spekulant tager den store gevinst hjem ved at sælge ud på det rigtige tidspunkt. Men svært at sige præcis hvor Pandora vil toppe denne gang.
-
Shorthandlerne øger i Pandora:
-
Pandora toppede i 342. En imponerende stor stigning baseret på nogle få nye informationer. Pandora har nu netop slettet dagens 2 % stigning. Den store stigning har været påvirket af håbefulde aktionærer. Begejstring og Frygt skaber disse overdrevne store kursudsving.
-
Teknisk: Pandora falder i dag 6 %, hvad nu?
-
"Vi ser en mulig gentest af 270-280 mod dagens lukkekurs på 318". Dette skriver Helge Larsen ovenfor. Jeg er tilbøjelig til at tro at Pandora rent faktisk kommer til at genteste kurs 270 - 280. Jeg forstår ikke logikken, men har for længst erkendt at aktiekurser ikke følger logiske regler. Det gælder især for en aktie som Pandora.
Det er da en lækkerbisken at kunne lægge en Short omkring kurs 340. (Jeg synes at short er en naturlig og nyttig del af aktiespekulation) -
Når man nu ikke har evnerne til at ramme top og bund, men tror på en aktie mener jeg man gør klogest i at begrænse sine handler. Jeg ejer Pandora til både 452 og 226 og derved bliver det indtil det enten går godt eller ad h... til
Det er vel også en form for strategi.
Mvh. -
10 dage senere (24/10 2019 21:19 flaks), gentester Pandora kurs 280. Resultatet er at Pandora i dagens handel falder 61 kr og handler i 278. Lukker i 280 i - 17,5 %.
Et temmelig dramatisk kursfald på en enkelt dag.
Pandora- optimisterne har i dag betalt dyrt for deres stærke tro på at Pandora skulle fortsætte sin hidtil flotte stigning. Men denne stigninger var udelukkende baseret på følelser og håb og havde ikke nogle tal som kunne underbygge Pandoras styrke. -
Den 3+4/11 blev der fra hhv. Sydbank og Carnegie advaret om at Pandora ville aflevere et dårligt regnskab. Når Carnegie publicerer en advarsel, som er baseret på interview af 1.000 Pandora forretninger. Så gør man klogt i at reagere på advarslen. Det var der forbløffende få som gjorde. Tværtimod var lukkekursen d 4-11 rekordhøj kurs 339. At undgå et kursfald på -17% er så meget enklere end at sidde og vente på en kursstigning på +17%
-
Principielt interessant indlæg fra Runev. Er et depot i minus lukket land. Nej siger jeg. Men mange private investorer mener det modsatte.
At handle et depot som er i minus tilbage i plus er en god øvelse i Swing Trading. Du kunne f.eks. have solgt 223 Pandora aktier d 4-11 og så genkøbe dem i morgen. Så var du allerede godt i gang -
Begynd at udligne. Tag gevinst i aktier du mener har "toppet" og tag tabet i de aktier du ikke tror på mere. Du kan modregne tabet i gevinst+udbytte, som du ikke betaler skat af.
Personligt tror jeg at pandora ryger under kurs 225. det basere jeg på at pandora nu står værre end da de lå i den kurs, men hey jeg kan tage fejl
Jeg har været i pandore, gik ind i kurs 250, og ud igen i kurs 305, hvor jeg tog udbyttet med på 9kr.
Det ser skidt ud for pandora, og du skal nok indstille dig på at de ikke i fremtiden vil betale så højt udbytte, deres gæld er alarmerende stor pt. -
@flaks2 Nu er det trods alt ikke mere end to uger siden, at Carnegie opjusterede Pandora. Der er naesten lidt skizofreni og Schrödingers kat over det...
Aktier/åbning: Opjustering fra Carnegie sender Pandora til tops
https://finans.dk/investor/Beretninger/Aktier/ECE11704744/aktieraabning-opjustering-fra-carnegie-sender-pandora-til-tops/ -
Og Soeren Loentoft Hansen fra Sydbank, som ellers har et godt overblik og virker sympatisk og dygtig, har ad flere omgange sagt, at Pandora ikke kunne falde yderligere. Her f.eks. fra 2017:
Pandora/Sydbank: Bunden er nået - markant aktiepotentiale i 2018
https://penge.borsen.dk/artikel/19/110928/pandora-sydbank_bunden_er_naaet_-_markant_aktiepotentiale_i_2018.htmlJeg tager i hvert fald selv den slags advarsler med et gran salt, hvis jeg falder over dem. Det gjorde jeg ikke i dette tilfaelde.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind