Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

ChemoMetec køb/salg af egne aktier

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
24 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    Holding_Invest
    wrote on sidst redigeret af

Herregud, manden har sikret sin alderdom og har stadig 570.000 stk aktier. Det giver altså god mening, uanset hvad. Ja vi får se hvad fremtiden bringer, men jeg er helt rolig. Også, Over and out herfra.

1 Reply Last reply
    1
    • R Offline
      R Offline
      RoninDK

Jeg håber og tror på at vi hører noget før næste kvartalsregnskab. Forhåbentlig "den traditionelle" opjustering. Vi får se. 🙂

1 Reply Last reply
      0
      • E Offline
        E Offline
        EIMiller

Det er en god debat, men er det nogen der kan forklare den dybere mening med køb/salg af egne aktier strategien?

1 Reply Last reply
        0
        • K Offline
          K Offline
          Klarussen

Der er jo ikke noget forkert i at tage gevinsten og formindske risiko. Man kan jo hoppe ind igen. Er enig i at der foregår nogle uigennemskuelige ting og tiltag, men tror stadig på casen og jeg har ikke solgt. Har dog heller ikke så mange.

1 Reply Last reply
          0
          • D Offline
            D Offline
            Daytrader_DK

Ja, jeg valgte at tage gevinst i dag.
            Ca. 10% på ca. 1 uges ejerskab.
            What comes easy goes easy.

• Fanger den igen senere, måske 🙂
            1 Reply Last reply
            0
            • B Offline
              B Offline
              bund

Hej - Jeg deltog på GF og stillede en del spg. om emnet som kan deles op i to. 1) Hvorfor udlodder de pengene fra salg af egne aktier. Svaret var at De kan ikke finde opkøbsegnede firmaer, som kan leve op til den forventede vækst, som de selv kan præstere. 2) Hvorfor aflyser de ikke bare aktierne ved at nedskrive aktiekapitalen ? Svar : De har brugt deres beholdning til at imødekomme efterspørgsel fra institutionel side. Ugen før GF holdt de møder med danske pensionskasser. Handlen d 4 okt er sandsynligvis til dem. Hilste efter GF på en porteføljemanager fra SEB Small Cap, som havde købt en pæn portion. Man skal huske på , at det først er nu at Chem har en størrelse - market cap på ca 2,5 mia, der gør at de største investorer i det hele taget må investere i selskabet. Jeg har ikke tilstrækkelig teknisk indsigt til at kunne vurdere deres produkter, men jeg føler mig ret overbevist om at selskabet er kommet på radaren hos mange større investorer. Om den holder hjem, ved jeg ikke....Kunne også godt selv efterspørge en mere prof investor relation fra selskabets side.

1 Reply Last reply
              8
              • H Offline
                H Offline
                Holding_Invest

Tak for info bund. Det lyder som en god forklaring. Iøvrigt er det jo ikke Eisings stil at stille op til IR arrangementer, så måske derfor vi ikke får så meget info. https://m.medwatch.dk/article/11455524

1 Reply Last reply
                2
                • R Offline
                  R Offline
                  RoninDK

Tak bund. Det giver også fin mening i min optik at "gøre sig lidt lækker" overfor institutionelle investorer ved at kunne tilbyde en nem vej ind i selskabet med en portion af egne aktier. Og aktien gøres tilsvarende attraktiv i dette minus-rente marked, hvis den også fremadrettet betaler 5% i rente (eller rettere udbytte 7,5 kr/ 150 i kurs).
                  Så all in all er jeg fortsat tryg ved aktien, og beholder mine i håb om den traditionelle opjustering. 🙂

1 Reply Last reply
                  2
                  • B Offline
                    B Offline
                    bund

Det er ikke realistisk at Chem fremover udbetaler så stort et udbytte med mindre de sælger yderligere aktier fra egenbeholdningen. Det der gør mig lidt tryg på den korte bane, er at selskabet er i stand til at overbevise prof investorer om vækst-casen. Investorer der traditionelt stiller bedre og dybere spg end de fleste private er i stand til. Forventer at de nye investorer i selskabet vil blive en slags katalysator for en bedre IR. Ville ikke blive overrasket hvis bestyrelsen på et tidspunkt blev udvidet med frisk blod udefra, Bund

1 Reply Last reply
                    3
                    • H Offline
                      H Offline
                      Holding_Invest

Hvornår indtræder de evt i midcap? Det burde vel også tiltrække lidt større og langsigtede instituelle investorer og dermed give lidt stabilitet til aktien.

1 Reply Last reply
                      2
                      • B Offline
                        B Offline
                        bund

De indtræder næste gang der bliver skiftet ud, vist nok i november. Det blev der også oplyst på GF........Bund

1 Reply Last reply
                        5
                        • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                          Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                          Helge_LarsenPI-redaktør

Ny Chemometec chat.

Just a moment...

favicon

(www.proinvestor.com)

1 Reply Last reply
                          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger