Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex og CNS

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
615 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Anavex - Pussigt og total uvidenskabeligt sammenfald!

Proteinet hedder 2-73
    MC for Anavex er nu på 273 mill. $
    Antal indlæg på IHUB har netop passeret 273.000 indlæg

Kurs 2,73 eller 27,3 $ i dag????

1 Reply Last reply
    3
    • O Offline
      O Offline
      Optimistus

Lidt pudsigt, i dagens fald indgår 2 af de 3 tal, nemlig -7,03 %. Der var nogen der blev træt af at vente. Nå håber at kursen er de 27,3 $ når forhåbentlig gode data bliver udmeldt.

1 Reply Last reply
      0
      • K Offline
        K Offline
        Kyed01

God morgen fra Thailand.

Mens vi venter spændt på data har jeg checket Dr Missling lidt:

Dr. Christopher U. Missling Ph.D. serves as President, Chief Executive Officer, Secretary, Director of the Company. He has over 20 years of healthcare industry experience in the big pharmaceutical, biotech and investment banking industries. Most recently, from March, 2007 until 2013, Dr. Missling served as the head of healthcare investment banking at Brimberg & Co. in New York, New York. Also, Dr. Missling served as the Chief Financial Officer of Curis, Inc. (NASDAQ:CRIS) and ImmunoGen, Inc. (NASDAQ:IMGN). Dr. Missling earned his MS and PhD from the University of Munich and an MBA from Northwestern University Kellogg School of Management and WHU Otto Beisheim School of Management. He has served as Chairman of the Board of Directors of the Company since July 5, 2013.
        Salery: As the President, Chief Executive Officer, Secretary, and Director of Anavex Life Sciences, the total compensation of Christopher Missling at Anavex Life Sciences is $3,380,040. There are no executives at Anavex Life Sciences getting paid more.
        I 2018 havde han over 1 mill aktier i AVXL.

Jeg formoder han er tysker?

Saa en velhavende herre og sikkert meget mere hvis positive data.

1 Reply Last reply
        1
        • M Offline
          M Offline
          Makingmoney

Kyed01, dit heldige asen. Savner damens og min årlige tur derned, men at starte med 14 dages karentæne, endda for efterfølgende at blive lukket ud i et begrænset geografisk område har vi fravalgt. Forventningens glæde er jo den største siger de. Det er efterhånden også ved at være sandt i Anavex tilfælde.
          Det bedre med en erfaren herre ved roret end det modsatte. Alverdens kompetencer og netværk opvejer bare ikke manglende ordentlighed, slet ikke. Nu er jeg hurtig til at dømme, det skal jeg passe på med. Processen vi har været vidne til på det seneste er dog, som minimum, meget uskøn. Måske overfortolker jeg negativt, men følger med DET gør jeg.
          Jeg forsøgte for et par år siden at finde ud af hvor han havde sine aktier fra, altså om de var selvkøbte eller "bare" opnået ved diverse programmer med bonus, eller måske gratis. Jeg synes at huske at han "pludselig" havde/startede med en million. Efterfølgende købte han op i en masse små portioner (mener det var 368 stk) og på et tidspunkt nogen dobbelt portioner. Jeg skrev til IR, da jeg syntes det var underligt (læs manipulerende) at købe i så mange omgange. Jeg gjorde i mit spørgsmål opmærksom på at jeg godt vidste at han ikke skulle forklare mig hvorfor han købte, eller grunden til det mærkelige antal af gangen. Konkret spurgte jeg om der var nogen regler der kunne forklare dette. Jeg fik et af de der standard svar at de ikke måtte svare enkelte investorer, men ville komme med en IR når/hvis det var krævet. jeg kan derfor kun tolke det som manipulation, små portioner=IR om insiderkøb. Nå men omvendt så har han da ikke solgt.
          Jeg er jo biotek tosse, så i dag vil jeg fylde min konto i Børsens aktiespil op med USA Biotek. Håber jeg må handle de ønskede, som vil afspejle min egen portefølje. Jeg har en håndfuld som alle komme med fase 3 resultater her i Q4. Anavex vil også indgå, nu med 2 skud i bøssen.

Pøj pøj til os, og god weekend
          MM

1 Reply Last reply
          2
          • K Offline
            K Offline
            Kyed01

Naa det ser ud til at forsøget er forlænget 1 år!! Jeg formoder at det betyder at de har positive data indtil nu ellers ville de ikke fortsætte.

ClinicalTrials.gov

favicon

(clinicaltrials.gov)

1 Reply Last reply
            2
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user

Anavex - Helt enig Kyed01!
              Mener oprindeligt kun der planlagt 48 uger OLE ( Open Label Extension ) for dem, der havde gennemført det 12 ugers fase 2 forsøg i PD og det behøver der i princippet ikke være lavet om på.
              Forsøgsintevallet er 2 år fra okt. 2019 til okt. 2021.
              Dvs. de første patienter kan i princippet nu have gennemført deres 48 uger og dem der først indrulles på nuværende tidspunkt er så færdige til okt. 2021.
              Men hvad med de patienter, som er færdige med de 48 uger? - må de forsætte? - kommer der ligesom ved Alzheimer også her en SAS?
              Positivt at de forventer 100 patienter i OLE - så kan det da ikke have været helt skidt i hovedforsøget!
              Tror tidspunktet for denne opdatering kommer på baggrund af positive data, der nu meget snart udgives!
              Mit bud er kl. 13 DK-tid i morgen tirsdag.

1 Reply Last reply
              3
              • K Offline
                K Offline
                Kyed01

Nu har jeg kigget lidt på Open Label Extension (Open label extension studies allow continued prescribing of unlicensed drugs after a randomised trial, but it is unclear whether patients or drug companies are benefiting the most) og det er endlig ikke så positivt, prøv at læse linket nedenunder og lav dine egne konklusioner. Men det sagt, det kan også bruges som en "fin pudsning" af produktet så ikke nødvendigvis fordi der er negative resultater (bi-virkninger) hvad dagen kurs da også afspejler.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1200598/

1 Reply Last reply
                1
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user

Anavex - Forventer at 100 % forsætter i PD OLE!

Opdateringen den 6. okt. ifht. fra blot den 5. okt. 2020:
                  Man forventer nu at alle 120 patienter, mod tidligere angivet kun 100 patienter forsætter i ekstension forsøget i Parkinson, hvor alle nu under open label får 2-73 i 48 uger.
                  En væsentlig ting er, at Anavex absolut nu må kende resultaterne fra fase 2 forsøget.
                  Forsøget må derfor kunne konkluderes til være vellykket og uden bivirkninger ellers giver det vel ingen mening at køre et ekstension forsøg - og da slet ikke med samtlige patienter!

Flere forskellige påstår, at de igen har talt med IR hos Anavex i går, som fortæller at det nu kun drejer sig om få dage - ikke uger, før vi ser resultaterne fra PD.

Er også overbevist om, at resultaterne fra dette første placebo kontrollerede forsøg med 2-73, er en afgørende milepæl for en evt. samarbejdes/partneraftale - en evt. partner skal have set et positivt placebo forsøg for at kunne forsvare en aftale. Samtidig vil Anavex kunne øge værdien betydelig af en sådan aftale på sammen baggrund.

ClinicalTrials.gov

favicon

(clinicaltrials.gov)

1 Reply Last reply
                  5
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user

Anavex - Positiv artikel fra Seeking Alpha!

Anavex 2-73 eller udtræk fra brunalger.

Of the drug candidates currently being explored for the treatment of Alzheimer's disease, Anavex 2-73 and GV-971 likely have the best chance of success in treating Alzheimer's disease because they are likely good hydrogen donors.
                    Anavex 2-73 is also being studied for Parkinson's Disease Dementia and Rett syndrome, in which oxidation and nitration also likely play a role. Anavex 2-73, thus, seems to be a good candidate for treating all three diseases/conditions.

og

Anavex 2-73 inhibits oxidative stress by inhibiting the release of intracellular calcium. As a tetrahydrofuran derivative it scavenges peroxynitrite by donating hydrogen atoms (mechanism). Anavex 2-73 appears to largely stabilize cognitive decline at 148 weeks (Anavex 2-73 and Alzheimer's disease). And it has been approved for compassionate use for the treatment of Alzheimer's disease in Australia.

Lane Simonian har altid været kristisk men postitiv på Anavex casen.
                    Han har som en af få analytiker en god grundlæggende forståelse for mekanismerne og det Anavex potentielt kan formå at udrette indenfor CNS.

Access to this page has been denied

px-captcha

favicon

(seekingalpha.com)

1 Reply Last reply
                    3
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user

Anavex - Oversigt - tidshorisont alle forsøg.

favicon

(clinicaltrials.gov)

87422_Anavex_oversigt_milepaele_forsoeg.jpg

1 Reply Last reply
                      1
                      • T Offline
                        T Offline
                        Thorkild01

6.11.20 kan indirekte vise sig at blive en vigtig dato,

"Nov. 6 brings news for Biogen's Alzheimer's treatment, aducanumab, with the FDA convening a meeting of outside experts to review the data from two Phase 3 clinical trials and make a recommendation on whether or not to approve the controversial drug".

1 Reply Last reply
                        2
                        • R Offline
                          R Offline
                          rasmusdus

Hej alle.

Jeg har set lidt snak om Anavex og Kyed henviste mig til denne tråd. Efter at have læst tråden, virker der til at være en enorm stor optimisme omkring denne aktie hos jer. Alzheimer's og Parkinsons er notorisk svære sygdomsområder at lykkes på, med en fejlrate på omkring 98-99% kontra omkring 80% på kræftområdet. Hvad er det, i jeres optik, som gør at i tror så meget på Anavex?

1 Reply Last reply
                          0
                          • M Offline
                            M Offline
                            Makingmoney

Rasmusdus. Hvis du læser Tasso's indlæg i denne tråd er du godt med. På yahoofinance.com skal du også finde Anavex tråden, der læse indlæggene fra M og Dean fra de sidste par uger. I de 3 tråde vil du kunne finde både facts og holdninger, baseret på en sund tilgang. Alt den viden kan ikke koges ned til et kort resumé idet der løbende er sket meget som ændre totalbilledet. Gør det, og kom SÅ eventuelt med konkrete spørgsmål, så får du garanteret svar. Jeg har selv mange aktier, vel vidende at det, som du skriver, er høj risiko. Jeg vil mene det er et sats værd for alle, om så bare 1000 Kr. Pøj pøj til dig.

VH
                            MM

1 Reply Last reply
                            2
                            • D Offline
                              D Offline
                              deleted-user

Hej Rasmusdus - velkommen til!

Som MM skriver er det svært at koge hele Anavex casen ned på få linjer og rådet fra MM lyder meget fornuftigt.

Men skåret ind til benet er jeg af den overbevisning, at Anavex med deres 2-73 og 3-71 evner at skabe balance i mange forskellige mekanismer på celleniveau, således at kommunikationen mellem div. celler normaliseres/bringes i balance igen.
                              Ved eksempelvis en inflammation, fejl i celledeling mm. i f.eks. hjerneceller, der senere kan udvikle sig til Alzheimer, Parkinson eller mange andre slags indikationer inden for CNS, vil 2-73 og 3-71 virke som et udrykningsfartøj, der aktiveres og stabiliserer ved at understøtte kroppens egen mekanisme.

• Upstream!

Eksempelvis har den fremherskende teori omkring Alzheimer været, ( Biogen, Ely og alle andre Big Pharma ) at man bare skulle fjerne det fedt patienterne typisk dannede i hjernen for at forbedre deres tilstand. - Downstream!
                              Dette har dog vist sig ikke at være tilfældet - Anavex har fra starten haft den overbevisning, at fedtet var et affalds/biprodukt pga. en defekt mekanisme i visse hjerneceller og ikke årsagen til selve sygdommen.
                              Anavex har nu i et utal af prekliniske og et par ikke placebo kontrollerede kliniske forsøg ( Alzheimer i + 5 år nu og RETT ), i mange forskellige indikationer kunnet eftervise, at både 2-73 og 3-71 evner, at hjælpe kroppens egne forskellige mekanisme til at komme på rette spor igen - hjælp til selvhjælp!

Disse gode resultater har dog en væsentlig mangle - de er ikke placebo kontrolleret!
                              Det vi venter på nu er netop resultaterne fra et sådan første placebo kontrolleret fase 2 forsøg med 120 Parkinson patienter ( dage/uger ).
                              Senere i år får vi ligeledes resultaterne fra 1 eller 2 placebo kontrollerede fase 2 forsøg i RETT US med 31 patienter og et tilsvarende australsk RETT forsøg med 33 patienter.
                              Dette blive en afgørende milepæl for Anavex om resultaterne kan bekræfte tidligere data!

Link og div. andre oplysninger kan du som sagt finde i denne tråd eller på andre sider, men CNS et svært og komplekst område, så en evt. investering i området vil altid være High Risk.

1 Reply Last reply
                              8
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user

Anavex - Tidsplan Parkinson Anavex - Eli Lilly

CEOen for Anavex har lovet snarlige resultater fra deres Parkinson fase 2 forsøg, men kigger man på et tilsvarende forsøg fra Eli Lilly har de heller ikke leveret data, selvom dette skulle være afsluttet 10. juli 2020 - mod 30. september 2020 for Anavex.

Sammen endpoints - men flere patienter.

ClinicalTrials.gov

favicon

(clinicaltrials.gov)

ClinicalTrials.gov

favicon

(clinicaltrials.gov)

Vi må nok bare væbne os med tålmodighed og ikke lytte til en lidt overstadig CEO, som i flere omgange har lovet resultater senest den 30. september 2020, selvom planen siger noget andet.

1 Reply Last reply
                                1
                                • K Offline
                                  K Offline
                                  Kyed01

Saa er der resultater og de er positive:

Link Preview Image
                                  Anavex Life Sciences Announces Positive Results from Proof of Concept controlled Phase 2 Clinical Trial Evaluating ANAVEX®2-73 (blarcamesine) in Parkinson’s Disease Dementia

Clinically meaningful, dose-dependent, and statistically significant improvements in the Cognitive Drug Research (CDR) computerized assessment system...

favicon

GlobeNewswire News Room (www.globenewswire.com)

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • D Offline
                                    D Offline
                                    deleted-user

Anavex - Positive data i Parkinson - handel sat på pause!

Link Preview Image
                                    Anavex Life Sciences Announces Positive Results from Proof of Concept controlled Phase 2 Clinical Trial Evaluating ANAVEX®2-73 (blarcamesine) in Parkinson’s Disease Dementia

Clinically meaningful, dose-dependent, and statistically significant improvements in the Cognitive Drug Research (CDR) computerized assessment system...

favicon

GlobeNewswire News Room (www.globenewswire.com)

1 Reply Last reply
                                    2
                                    • K Offline
                                      K Offline
                                      Kyed01

De holder presse konference kl 0830AM ET (eastern time saa New York.

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user

Anavex - confirmed the precision medicine approach of targeting SIGMAR1

Udover selvfølgelig de positive resultater, bekræfter forsøget deres MOA - den upstreame virkemekanisme, som med stor sandsynlighed vil kunne gavne rigtig mange andre CNS indikationer!

CC nu kl. 14.30.

Hvornår ser vi så nye kursmål - partneraftaler og meget andet er nu i spil hvornår det skal være!
                                        Sluserne er lige blevet åbnet - tror dog at markedet, fordi Anavex har kørt så ekstremt under radaren, skal have tid til at få tingene og casen til at synke ind.

Investeringen er dog nu blevet meget mere end en lottokupon og meget mindre risikabelt!

1 Reply Last reply
                                        3
                                        • T Offline
                                          T Offline
                                          Thorkild01

Bliver spændende at se effekten på dagens omsætning.

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger