Anavex og CNS
-
TDT123, ja jeg bruger Saxo in Singapore, jeg er udelands dansker så er mere eller mindre "smidt" ud af de danske banker, well trading kan jeg ikke mere in DK banker.
Jeg er også ret kraftigt eksponeret i AVXL så hvis det går galt håber jeg at jeg kan komme ud med skindet på næsen men hvis den falder som en sten er det ikke sikkert. -
-
Lad os da barehåbe hun har ret. Det sjældent jeg har været så længe i en US bio High Risk Stock
Tak for svar kyed01/ og sikket nul beskatning/ og nul fradrag ved modregning ved tab....
-
Anavex Is Likely To Report Positive Parkinson's Disease Trial Results!!!
TDT - en af de ganske få analytiker, der har forstået casen og kan argumenterer for, hvorfor hun tror at 2-73 sandsynligvis vil have en positiv effekt i Parkinson.
Så er det ikke kun os, der er hoppet på roller coasteren - håber den holder sig på skinnerne! -
Anavex - analytikeren bag Seeking Alpha analysen.
Hun forudså med faglig begrundelse bl.a. at Neutrope ville fejle i deres Alzheimer fase 2 forsøg - hvilket de så også gjorde i september 2019.
Håber hun med sin yderst faglige indsigt også får ret mht. et positivt udfald for Anavex i Parkinson og Alzheimer mm.
Enormt potentiale hvis det skulle lykkes:
The combined world market for an Alzheimer's disease ("AD") and Parkinson's disease ("PD") drug is estimated to be 21 billion by 2026 and has a compound annual growth rate of 10%.
Skulle Anavex opnå bare 10 % af dette marked og en PE på 10 - ville MC på Anavex skulle stige ca. 10.000 %!!!
HVIS SKIDTET ALTSÅ ViRKER!!!!Richelle Cutler-Strom
Long/short equity, Growth, growth at reasonable price, short-term horizon
Member Since 2019
Company: Battle biotechI am a research scientist and a registered patent agent, with a wide range of biotechnology expertise. I have high accuracy in predicting clinical success of compounds in development. My success is attributed to studying a compound's mechanism of action and possible side-effects using research publications and clinical trial data. In addition, I evaluate risk by identifying the competition, intellectual property status, and financial security. Altogether, my in-depth analysis provides a reliable appraisal of market potential to ensure investment success.
INVESTING IN SCIENCE ----87% return this year. 156% time weighted return.
Offering investment consultation for developing biotech companies at $51/hr.
-
-
Noget tyder vel på, at de nu er nået frem til en anden konklusion. Deres pressemeddelelse antyder, at de mener at det ene af de 2 forsøg har vist sig at være positiv, se
https://investors.biogen.com/news-releases/news-release-details/biogen-completes-submission-biologics-license-application-fda -
Jeg tror de ikke magter at slåsse mere med det, og nu bruger FDA's ressourcer på at finde ud af om det kan svare sig eller ej at fortsætte.
-
Biogen fejlede helt i både primære og sekundære i det ene af to komplette ens forsøg.
I det ene forsøg de nu bygger deres ansøgning på til FDA, har de pillet de dårligste patienter ud - nogle endte med svære skader på hjernen - frafaldet var ca. 50 %!
Herefter har de hyret eksterne matematikker for at presse noget brugbart ud af de sidste stakler.
FDA har nu 60 dage til at melde tilbage - spændende at se om dollars og pres kan få et efter min mening skadeligt stof på markedet. -
JPM's rundspørge viser at tvivlen om en godkendelse er ret udbredt blandt såvel læger som aktieanalytikere, men tyder også på en stor usikkerhed/ambivalens. De eneste som selv fortsat synes at tro fuldt og fast på casen er BIIB (og deres partner). Og det er de vel også nødt til

https://www.fiercepharma.com/pharma/docs-don-t-think-biogen-s-aducanumab-should-be-approved-but-they-would-still-use-it-analyst -
Anavex - omtale RETT Syndrome News.
Lidt sørgeligt, at selvom de fleste læger nok ikke mener, at Biogens middel burde godkendes, så føler de sig nødsaget til at udskrive det til Alzheimer patienter simpelthen fordi der ikke findes noget alternativ.
Samme læger ville jo også i mange tilfælde få en økonomisk gevinst ved at udskrive det til patienter - uanset virkning.
En ren pengemaskine - virkning eller ej.Skulle det lykkes for Biogen at overtale FDA til at godkende midlet, så skal 2-73 bare uanset vise sig at være mere effektiv for at blive godkendt - Biogen eller ej, er situationen uændret for Anavex og forhåbentlig de mange patienter, som ville få gavn af 2-73, forudsat at skidtet altså virker - ja ironisk nok gøre det nemmere for 2-73 at blive godkendt på baggrund af en evt. tvivlsom godkendelse af Biogen.
-
Anavex - Patent for 2-73 i Alzheimer.
Læs de eksempler Anavex bl.a bygger ansøgningen på.
Kan de omsætte dette i det igangværende forsøg, så bliver der langet meget 2-73 over disken i både flydende og fast form.A19-144 er den methaboliserede udgave af 2-73 - dvs. den form 2-73 omdannes til efter en tid i kroppen. A19-144 har mange af de samme egenskaber som 2-73.
Fra tidligere forskning er 2-73 omdannet efter ca. 10 1/2 t i kroppen. -
Avxl - lidt omtale mens vi venter på Parkinson.
Sidste PD patient færdig behandlet den 4. maj 2020.
Resultaterne fra PD fase 2 kan komme hvornår det skal være.
Er resultaterne dårlige har Anavex iflg SEC max 4-5 dage til at offentliggøre - er de gode må de trække den meget længere evt. for at fremvise flere detaljer.Midt 2020 er lige nu! ( CEO udtagelse om forventet tidspunkt for PD resultater )
Endnu et par skriv fra eksterne personer - igen har endnu ikke kunne finde nogen negative omtale af Anavex.
Anavex Life Sciences Corp (NASDAQ:AVXL) Commences Phase 1 Clinical Study Of ANAVEX3-71: Expects First Line Data In Neurodegenerative Diseases In H1 2021
News Alert: Citius Pharmaceuticals Receives FDA Approval For LYMPHIR™ (Denileukin Diftitox-Cxdl) Immunotherapy For The Treatment Of Adults With Relapsed Or Refractory Cutaneous T-Cell Lymphoma. Click to Read More.Anavex Life Sciences Corp (NASDAQ:AVXL) began phase 1 clinical study of innovative formulation ANAVEX3-71 by enrolling the first patient. The small molecule, which is indicated for the treatment […]
BioPharmaJournal (biopharmajournal.com)
-
Takker igen Tasso1.
Jeg venter også med stor spænding på resultaterne.
Mine største bekymringer er:1: Deres patent er udløbet ifølge den dame på SeekingAlfa: Link i post 84982
2: De bliver opkøbt af en af de store spillere før aktien "modner". Det så jeg da mine Veloix aktier blev tvangs indløst. Vi kører stadig en sag imod de nye ejere da vi synes vi fik for lidt for dem.
-
Avxl - Cogstate IDN - fælles endpoint AD og PD
Fra AD fase 2 forsøget så vi en meget markant forbedring af Cogstate IDN i forhold til standard behandling. ( Side 32-34 )
Efter få uger er der allerede en stor effekt, så med en behandlingstid på 14 uger i PD fase 2 forsøget, burde vi opnå meget signifikante resultater i det ene primære endpoint. - en af flere årsager til, at jeg tror på positive resultater i PD fase 2 forsøget.
AD og PD har mange fællesnævner - ca. 80 % af PD patienterne udvikler f.eks demens. -
Avxl - Endpoints.
Dvs hvis 1. Anavex og 2-73 i PD har samme virkning i PD patienter, som i AD patienter og 2. er uden bivirkninger, hvilket vi i flere omgange har fået bekræftet i andre forsøg - så skal overskriften på en pr. en af de næste dage hedde: Begge primære endpoints opnået i Parkinson. - forventer derudover, at de fleste af sekundære endpoints også opnås.
Bemærk at Eli Lilly anvender samme primære endpoint, så FDA må anse dette være fyldestgørende for at kunne anskueliggøre en tilstrækkelig virkning - hvis meget overbevisende, så måske nok til en hurtig godgendelse.
Se side 24.
-
De kan trække den indtil data er analyseret ... https://www.sec.gov/rules/final/33-8400.htm#seciif
-
Autophagy.
Så sent som i 2016 fik en Japansk forsker Nobel Prisen for opdagelsen af denne biokemiske mekanisme ved celledeling/ fornyelse.
En mekanisme han mener er nødvendig for at undgå især Alzheimer og Parkinson m.m.
I marts 2019 offentliggjorde forsker fra Mainz, at 2-73 evner at understøtte denne proces.
Har ikke kendskab til andre testede stoffer, der understøtter denne proces uden alvorlige bivirkninger.
Kun sult understøtter en bedre udrensning i denne Autophagy proces.
( Autophagy menes desuden til at være en meget vigtig mekanisme i forbindelse med den generelle ældningsproces.)
En overstimulering af processen kan dog betyde udvikling af kræft.Der er en hårfin balance mellem måske opdagelsen af den hellige gral og overstimulering i cellerne, der kan udvikle sig til kræft.
Derfor er de kommende resultater i Parkinson ekstrem vigtige, da de kan underbygge hele den grundlæggende teori for 2-73 og samtidig vise, at man ikke får uønskede bivirkninger.
Dvs. fejler man i de 2 primære endpoints i PD fase 2 forsøget, vil man efter min mening skulle meddele dette til markedet meget hurtigt.
Omvendt når man disse 2 primære endpoints og sandsynligvis dele eller alle sekundære endpoints, ønsker Anavex nok at analyserer disse grundigt, for at kunne præsenterer dem samlet - hvilket alt andet lige må være mere tidskrævende.
Håber og tror derfor, at jo længere tid det går før vi får resultater, jo bedre er de - men det er bare mit bud!Autophagy is a method for breaking down and recycling large pieces of cellular "junk" - which could include clusters of damaged proteins or worn-out organelles. If a cell doesn't recycle enough, it can result in a buildup of cellular trash, which then leads to neurological diseases such as Alzheimer's and Parkinson's. Meanwhile, too much recycling has been linked to cancer, Science News reported.
What Is Cellular Recycling? Scientist Wins Nobel Prize For Discoveries on Autophagy
What is autophagy, and how will it impact the future of medicine?
Medical Daily (www.medicaldaily.com)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind