Anavex og CNS
-
PTI og Anavex.
Du får som regel ret med din trading TDT, men jeg valgte nu at beholde mine - tror på et lille opsving frem til den 19. januar med CC og PTI handles stadig kun i en kurs svarende til deres kassebeholdning.
Vores kære CEO fra Anavex kunne nu godt komme med en lille julegave inden lukketid kl. 19 i morgen.
Han skylder os stadig 100 % indrulning i Parkinson, 208 ugers resultater i Alzheimer fase 2B og Peer Review for Alzheimer.
Omvendt ville disse pr. også være en fin måde at starte 2020 på!
Sidste år lagde de super godt ud med bl.a. med ansættelsen af Mr. RETT - Walter Kaufmann!
Samtidig er købelysten som regel nok større i starten af det nye år.Har lige sendt Clint fra IR Anavex en lille julehilsen og disse tre events stadig valide i indeværende år.
Han plejer som regel af melde tilbage med et venligt svar, men omvendt er det nok begrænset hvad han kan udtale.
Om ikke andet skal Anavex vide, at vi holder dem op på de ting vi er blevet lovet. -
Hedge Funds Aren't Crazy About Anavex Life Sciences Corp. (AVXL) Anymore https://finance.yahoo.com/news/hedge-funds-aren-t-crazy-005720929.html
Anavex Life Sciences Corp. (NASDAQ: AVXL) har oplevet et fald i hedgefondens interesse i de seneste måneder. Vores beregninger viste også, at AVXL ikke er blandt de 30 mest populære bestande blandt hedgefonde (klik for Q3-placering og se videoen nedenfor for Q2-placeringer). Video: Klik på billedet for at se vores video om de 5 mest populære hedgefondsaktier.
Ticker: avxl

-
Har fået julehilsen fra Anavex. De ønsker et god jul og et indbringende nytår. Jeg vælger at hæfte mig ved ordet indbringende ;-). God jul til jer
-
God jul til Anavex/PTI følgerne!
Det var så PTI der var julemand i år!
Lige et link til extension forsøget i Parkinson.
De holder fast i 120 og ikke kun 120 patienter. -
Anavex og PTI.
Lige et link til extension forsøget i Parkinson.
De holder fast i 150 og ikke kun 120 patienter, som ellers var antallet i selve fase 2 forsøget inden Australien senere viste interesse.
Det ser derfor ud til, at Spanien forsatte indrulningen og nåede op på 120 patienter og Australiens andel på 30 patienter blev lagt oven i, hvilket også kan forklare den forsinkede tidsplan for 100 % indrulning.
Alt andet lige så vil evt. gode resultater stå stærkere med 150 fremfor 120 patienter og et bedre grundlag for at søge om direkte markedsgodkendelse uden et fase 3 forsøg.
( En udtalelse fra CEOen fra sidste CC, at dette var planen )Enten kan udvidelsen tolkes som positiv pga. øget ønske om deltagelse, stærkere grundlag for markedsansøgning, set god effekt i patienterne m.m. - eller at man i mangel af set effekt håber på at kunne se effekt blandt en større patient gruppe eller man forventer et større frafald pga. bivirkninger m.m.
At 100 % af patienterne ønsker at forsætte i extension forsøget, tyder dog ikke på det sidste.
https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/tria..
Fik også en lille julehilsen fra Anavex - håber at ønsket om et indbringende år var møntet på en forventer succes i Anavex!
Vi må se, men de næste 5 til 6 mdr. bliver de mest afgørende af de seneste 5 år som investor i Anavex.
Nu kommer fase 2 resultaterne - gode eller dårlige!
Er også overbevist om, at milepælene for især Parkinson og RETT vil sætte gang i mange ting, som partnerskaber og myndigsbehandling m.m.
Hvad div. hedge fonde kan lide eller ikke,er jeg fuldstændig kold overfor.
Har lige selv haft CCXI og ITCI, hvor shorterne brændte fingrene gevaldigt med hhv. 350 % og 250 %.
Videnskaben vil vinde i sidste ende!Blev tvunget til at beholde en relativ alt for stor satsning i PTI ( gen. snit 1,27 $ ) da der jo ikke kunne handles den 24.
( for den sags skyld heller ikke den 26. )- men umiddelbar ser trenden ud til at være vendt igen.
Holder den nok til omkring den 19. jan. indtil videre med evt. lidt gevinst hjemtagning undervejs.
- men umiddelbar ser trenden ud til at være vendt igen.
-
Fedt ikke årsagen til Alzheimer - Anavex.
Fedtfjernelses teorien må da snart være stendød!
Kun Biogen klamre sig febrilsk til teorien endnu.Anavex skylder os efterhånden 4-5 pr./ milepæle, de selv har stillet os i udsigt.
I starten af året 2019 lagde de hårdt ud med flere vigtige pr.s og resultatet var pæne stigninger hele januar/februar.
Satser på, at de kører samme strategi i 2020 - tror ikke selv Anavex er i tvivl om, at aktionærerne ikke er tilfredse med nuværende kursniveau.Godt nytår til PI og håber Anavex mener det, når de ønske os aktionærer et indbringende 2020!
-
Man skal aldrig glemme, at i denne slags firmaer med små penge gælder det om at holde " stemningen" kørende (egen løn og sådan). Når det er sagt så har jeg delvis investeret her fordi det FAKTISK lyder lovende, projektet. Jeg har også læst mere op end mine indlæg måske giver indtryk af, men ved også at det ikke hjælper en skid når judgement Day oprinder. Delvis også fordi den tentative genvinst ved succes kan opfylde mine behov lifelong....Bio er High risk, men meget andet er s.... Også. har tabt mange penge på "sikre" investeringer. Man skal passe på med ikke at blive forelsket..... Tasso1: Mange tak for dit store arbejde gennem 2019. Respekt for det og din viden. Jeg håber vi klarer den, ikke mindst for at ærgre tdt og hans evindelige " gratis" frimærker... Undskyld tdt

Forbandet godt nytår til os
Morten -
Godt nytår herfra også, jeg bliver kun lykkelig hvis avxl rammer jackpot... jeg er aldrig ude af avxl, har min faste gratis position, som er hentet hjem på trading/swing igennem årene. Derudover tager jeg løbende trading/swing i netop denne case, fordi den efterhånden har gentager det samme mønster igen og igen. 2,3-3..
Så jeg er altid med, og det er selvfølgelig fordi jeg håber og satser på avxl har nøglen. Kursen arter sig på denne måde fordi, slut resultaterne ikke ligger lige rundt hjørnet, og bio er bare bare og bliver shorternes og tradernes legeplads.
Tak til jer alle for jeres bidrag.
-
Selv en aldrende novice som jeg inden for aktier kan se, at en hæmning af progressionen af Alzheimer og andre CNS- lidelser, vel at mærke uden bivirkninger, kan føre kursstigninger med sig af ufattelig størrelse. Hvad lavinen af eventuelle behandlinger vil kunne føre med sig for menneskeheden, er derimod ikke til at gennemskue.
Også jeg har læst mere op på casen end mine få indlæg tyder på, og jeg tror lidt på den. TASSO' s indlæg med god gammeldags jordnær fakta-fremlæggelse og tolkning er jeg helt solgt til. Tak for det. Håber du fortsætter i 2020.
Mine 35 år på arbejdsmarkedet efter en kandidatgrad sidst i 70-erne, endda inden for sundhedsvæsenet, kan tænkes at give bedre forudsætninger for at bedømme det hele, end jeg selv aner -
Analytiker Tom Bishop og Anavex.
En af de ganske få analytiker, der forstår casen i Anavex.
Han har fulgt Anavex i min. 4 år.From: BIRStocks <[email protected]>
Subject: Update Line 12/31/19- BI Research Stock Pick for 2020- Anavex
Date: December 31, 2019 at 3:09:33 PM ESTUpdate Line 12/31/19- BI Research Stock Pick for 2020- Anavex
Each year I am asked by a few services for a favorite for the year ahead. Here is what I gave them-
"BI Research Stock Pick for 2020- Anavex
Anavex (AVXL $2.50) is a bio-pharmaceutical company that amazingly few know about, but those who do are passionate about. Its lead drug is Anavex 2-73 (A2-73), an orally available drug with a clean safety profile that gives every indication so far of being highly effective against Alzheimer's disease. I'll explain. Though there are 4 drugs approved, none of them really works beyond 6 months. It is currently in a 1-year, 450-patient Phase 2b/3 Alzheimer's trial that is halfway through enrollment. If successful the Company will file for provisional approval. In an earlier, smaller Phase 2 study, comparable patients in the ADNI data base not taking Anavex 2-73 saw 4 times the deterioration in their Activities of Daily Living (ADL) scores as those protected by the higher dosage of Anavex 2-73 after two years. In Anavex's Phase 2a trial the high dosage of A2-73 cohort saw only a 3-point decline in ADL score (a normal score is about 70 or better) as compared to a 25 point decline (8 times the decline) in the low dosage group (that basically did not work so was effectively a placebo) at 148 weeks.
Same story with the Mini Mental State Exam (MMSE) score (perfect is 30, in this realm scores run below 26) where those taking the higher dose of Anavex 2-73 saw a drop of 1.1 in the MMSE score over two years vs. a drop of 4.4 in untreated patients. This is phenomenal. Nothing on the market today can come even close to this and if the Company can prove this in the Australian trial it will be on track to become the lead Alzheimer's drug in a market that is at least $10 billion worldwide. Proof of the pudding, 94% of those who have completed the current 1-year trial period are voluntarily continuing to take A2-73, and some (from the earlier Phase 2a trial) have continued for as much as 3 to 4 more years now. Sometimes that speaks louder than the hard data.
In addition Anavex is currently wrapping up a Phase 2, 120-patient study with A2-73 for Parkinson's dementia and is working on three Phase 2 trials for Rett Syndrome, a devastating disease that strikes girls in infancy handicapping them severely in almost every function. Data from these trials are expected in 2020. I could go on for pages. There are no guarantees on Wall Street, but I hope you will agree that the above at least stacks the odds in our favor."
And, while I did not put this in the above, I would now call this a Table Pounder.
Happy New Year,
Tom Bishop
12/31/19 -
Anavex og ERP Biomarker Qualification Consortium.
Anavex er medlem i et konsortie, med bl.a. Merck, Takeda, Lundbeck m.m., hvor man vil afprøve, om med målinger vha. COGNISION et FDA godkendt ERP test app., der måler aktiviteten i hjernebølger, kan anvendes som biomarkers i forbindelse med Skizofreni.
Hvorfor er lille Anavex så med i dette fornemme selskab?
Anavex har siden 2014 netop anvendt COGNISION i deres tidlige forsøg i Alzheimer og anvender det forsat i deres nuværende forskellige forsøg.
De er derfor trods deres relative lille størrelse måske det selskab i konsortiet, der har størst praktisk erfaring med COGNISION!Forsøget med 160 testpersoner er netop påbegyndt indrulning pr. 1. januar 2020!
Det mest spændende i denne sammenhæng er egentlig ikke selve forsøget, men at Anavex sidder sammen med så store spillere på lige fod og måske endda, pga. af deres erfaring, er med til at designe forsøget.
Samarbejdet i dette konsortie kunne godt lede tanken hen til et muligt fremtidig samarbejde mellem Anavex og nogle af disse store Biotek selskaber, vedr. deres indikationer i Alzheimer, Parkinson og RETT m.m.
Hvem ved - de har da hinandens tlf. nr.! -
Anavex - Forbes Magazine.
Jan. 3 2020 - 09:20am
7 Hot Drug Stocks To Buy In 2020
7 Hot Drug Stocks To Buy In 2020
Each year, MoneyShow asks the nation’s leading financial newsletter advisors for their favorite stocks for the coming year. Here are seven favorites from the pharmaceutical and biotechnology space.
Forbes (www.forbes.com)
Fornem liste at være på!
-
Anavex - Forbes Magazine.
Forbes er et internationalt anerkendt nyhedsmedie, med en læserkreds med lidt flere penge på kistebunden end de fleste.
Det tages normalt rimmeligt seriøst, når de kommer med anbefaldinger m.m.De anbefaler ved årsskifte de aktier, som de ser et stort potentiale i for det kommende år.
Indenfor biotek anbefaler de således 7 aktier for 2020:AMGN MC 142 milliarder $
ABBV MC 131 milliarder $
BMY MC 147 milliarder $
VRTX MC 56 milliarder $
PFE MC 215 milliarder $
MNKD MC 262 millioner $Og så lille Anavex med en MC på 149 Millioner $
Tror ikke de ville lægge navn til denne anbefaling, hvis ikke de mente det seriøst!
Bare en af deres kunder i læserkredsen, ville potentiel kunne købe Anavex til nuværende markedsværdi.Vi må se - men altid godt med en god omtale, især i de rette kredse.
I dag mandag, den første dag, hvor alt nok kører mere eller mindre normalt igen efter den lange ferie - ville være et udmærket timet tidspunkt at komme med en pr. om indrulning m.m.
-
Håber du godt rigtig godt ind i det nye år...
Intet kommer til at køre normalt det næste stykke tid grundet mr. Trump og den geopolitiske uro som han har skabt. Og folk flygter fra aktie markederne er ikke til at vide, men vi ser nok en del uro fremadrettet, lad os håbe at det ikke har den store indvirkning på de mindre index, men tænker ikke der er den helt store købelyst i risiko aktier, men jeg kan sagtens tage fejl....
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind