Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Gaming

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
43 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    mads007
    wrote on sidst redigeret af

arrrgg... den er altså svær. Stillfront er nu et sammensurium af selskaber og IPer. Jeg har ikke selv solgt noget. Men nu hvor virksomheden er større betyder en semisucces i Siege Titan Wars eller Erepublic Labs spil mindre. Kun hele successer kan flytte kursen nu. Til gengæld har Goodgame Studio også nye lanceringer på vej. Risikoen er er blevet mindre, men også potentialet og kursen er højere.

Jeg har selv overvægt i (i prioriteret rækkefølge) G5 ent, Artifex Mundi (polsk), Stillfront, Next Games, Nitro Games, Gold Town Games, THQ, Paradox, Ubisoft, Take Two.
    Jeg er ved at bygge en position i Digital Bros pga. deres Portal Knights expansion til NintendoSwitch og Mobil, samt muligheden for at deres Exile mobilspil bliver en succes.

Husk at tænke skat hvis du overvejer at tage gevinst lige nu 2 uger før nytår...

Mvh Mads

1 Reply Last reply
    0
    • K Offline
      K Offline
      kjergaard

Hvad med Square Enix og Netease ? dem har du tidligere omtalt.De to har jeg + Stillfront og Take Two. har haft stor succes med at følge dine tip, Skulle jeg møde dig en dag burde jeg give nogle store Øl til dig. Tak fordi du gider dele din store viden til os andre

1 Reply Last reply
      0
      • M Offline
        M Offline
        mads007

Solgt Riot, Twitter og SNAP er en fryd.
        Har købt Rovio nu. Tror den er et virkelig godt køb lige nu. Det dårlige regnskab var helt som forventet og P/S indikerer at den er billig.

1 Reply Last reply
        0
        • E Offline
          E Offline
          EJ7788

Jeg købte i NetEase for flere år siden. Dem skulle jeg da have beholdt kan jeg se 😉

1 Reply Last reply
          0
          • S Offline
            S Offline
            Sigurd_B

Hej Mads
            Har du en holdning til Qiiwi og Mag Interactive?
            Qiiwi er faldet langt tilbage efter notering men ser ud til at stige nu. Kun et spil genererer penge (backpacker). Har været featured hos Apple og Google. Samarbejde med Mag Interactive.

1 Reply Last reply
            0
            • M Offline
              M Offline
              mads007

lidt om den Svenske Gamingindustri 🙂
              https://digital.di.se/artikel/experterna-tror-pa-fler-spelaffarer-2018

1 Reply Last reply
              0
              • M Offline
                M Offline
                mads007

Hej Sigurd

MAG interactive: Nej ikke nogen holdning, jeg har prøvet at grave lidt, men jeg synes info er sparsomt. I de omsætningstal jeg har adgang til er omsætningen i Q4 lavere end i Q3 og december er dårligere end november. Så jeg har ingen grund til at være lang. Er dog spændt på at se deres første regnskab som børsnoteret...

Qiiwi: Ja, jeg er lang, Bacpacker klarer sig stabilt og rigtig godt i Sverige og kan de eksportere den succes i andre større lande er potentialet enormt. De har et spil, som er anderledes, så det må mest dreje sig om muskler til markedsføring. MEN det er en etbenet krikke og en opstartsvirksomhed, så hav kun en mindre del af PF i den. Køb også fx Nitro, Next, Gravity, evt. Gold Town Games, Stillfront, Funcom for at få en god spredning. De kan alle som Qiiwi blive homeruns...

1 Reply Last reply
                0
                • S Offline
                  S Offline
                  Sigurd_B

Mange tak for svar og anbefalinger.
                  Var heldig at gå ind i Nitro for lidt tid siden. Læste også en god analyse af Nitro på Redeye Community fra 29 dec til andre interesserede.

1 Reply Last reply
                  0
                  • S Offline
                    S Offline
                    Sigurd_B

Jeg synes Scout gaming group ser interessant ud i krydsfeltet mellem gaming og gambling/betting (jeg har dog ikke forstand på gambling selskaber). Udbyder (daily) fantasy sport platform til betting- og medievirksomheder.
                    Se evt. præsentationsvideo på deres webpage.
                    Interessant business model og interessant at kunne markedsføre som gaming men have betting element med. Intet regnskab endnu så vidt jeg kan se. Nogle som har inputs til Scout gaming group?

1 Reply Last reply
                    1
                    • M Offline
                      M Offline
                      mads007

Lyder spændende, den har jeg slet ikke inde på radaren...

1 Reply Last reply
                      0
                      • R Offline
                        R Offline
                        rasmus12

Dropper 8-9% på årsregnskabet i dag. Virker voldsomt ud fra de nøgletal der er offentliggjort...

1 Reply Last reply
                        0
                        • M Offline
                          M Offline
                          mads007

Ja, Q4 var ikke godt økonomisk, men det er pga. stort markedspush, hvilket har vokset brugerbasen meget. Så på den lange bane et rigtig godt regnskab...

1 Reply Last reply
                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger