Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Gaming

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
68 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • L Offline
    L Offline
    Lwieland
    wrote on sidst redigeret af

Tak for fine opdateringer. En imponerende indsigt du/I har i denne spændende verden.

For noget tid siden, skrev du mads meget om leovegas. Aktien har haft en fin optur siden, men har ligget stille den sidste tid.

Jeg kan se du nu er ude af aktien. Hvad skyldes dette ?

1 Reply Last reply
    0
    • M Offline
      M Offline
      mads007

Tak for roserne.

Nej, jeg er overvægtet i LeoVegas.
      Det her er Gaming-tråden. LeoVegas er Gambling.

Jeg laver en opdatering ovre i Gamblingtråden i dag.

Gaming og online-gambling er helt forskellige branscher, det er vigtigt at skelne selvom de begge vokser ca, 8% årligt.

Gambling er en relativt moden industri under konsolidering. Stockpicking her er MEGET vigtig.

Gaming er en industri i rivende udvikling, her kan man med sindsro købe en buket af de store og regne med at have et bedre afkast end de brede indekser mange år frem i tiden.

1 Reply Last reply
      0
      • M Offline
        M Offline
        mads007

Q2 ude. Igen stor vækst. Omsætningen op 62%. EPS op 78%.
        MEN EPS er 32 øre for kvartalet og jeg synes vurderingen er anstrengt nu med en kurs på 68. Derfor har jeg solgt helt ud og håber at kunne genkøbe i ca 57.
        Jeg villle også gerne have penge fri til at tanke op i SP Group.

1 Reply Last reply
        0
        • M Offline
          M Offline
          mads007

Paradox regnskab ude. Var stabilt og stærkt. De formåede at løfte omsætning og overskud ift. Q2 2016, som var meget stærkt. Det tyder på en mere stabil indtjening og da EPS er 1,2 SEK i Q2 synes jeg at kursen omkring 71 virker meget attraktiv. Jeg har dog valgt at tanke op i SP Group, i stedet for paradox. SP Group er faldet tilbage efter deres opjustering i juni og virker som en no brainer på det her niveau.

1 Reply Last reply
          0
          • M Offline
            M Offline
            mads007

Tencent, verdens største gamingvirksomhed afleverer Q2. Man vokser 50-70% på de forskellige nøgletal. Jeg kan ikke sige om den er rimeligt prissat eller ej. Men det her kommer den til at stige på. Og jeg er bare glad og fro medejer nu og i rigtig mange år fremover.

1 Reply Last reply
            0
            • L Offline
              L Offline
              Lwieland

Hvad er koden for Tencent. Synes ikke jeg kan finde den på nordnet

1 Reply Last reply
              0
              • M Offline
                M Offline
                mads007

den handles i Hongkong. "0700.hk", Nordnet kan du ikke bruge der, men Degiro kan. Ellers kan du købe den i Tyskland, men der er den altså meget illikvid, så ikke en aktie du skal ind og ud af. Det startede jeg med da jeg købte mine første.

1 Reply Last reply
                0
                • S Offline
                  S Offline
                  Sigurd_B

Hej Mads
                  Jeg er blevet interesseret i gaming-aktier og har fundet denne tråd. Jeg har også set på Paradox men synes den virker lidt dyr (høj PE). Hvordan kan det være du synes prisen er attraktiv nu? Er det muligheden for at komme ind på det kinesiske markede du vægter højt?
                  Jeg overvejer at gå ind i Take-Two som langsigtet invest. nu den er lidt nede (synes Activision og EA lyder mindre spænende).

Mvh Sigurd

1 Reply Last reply
                  0
                  • S Offline
                    S Offline
                    Sigurd_B

Hov, glem den høje PE. Jeg har lavet en fejl. Beklager 🙂

1 Reply Last reply
                    0
                    • K Offline
                      K Offline
                      Kasparhansen

Er der nogen der kan finde et skriv om Tencents fokus de kommende år? Jeg synes de er lidt all over the place, men de har jo tydeligvis styr på det de gør 🙂
                      En retning ville bare gi mig lidt mere ro

Kaspar

1 Reply Last reply
                      0
                      • M Offline
                        M Offline
                        mads007

Hej Sigurd

Jeg synes det er svært at vurdere de her aktiers pris. Selvom digital distribution og salg af opdatering og reklamer gør indtjeningen mere stabil er den stadig meget varierende med spiludgivelser.
                        Paradox Q2 var netop stærkt fordi de havde en god indtjening uden væsentlige spiludgivelser. Det borger for stabilitet. Jeg har bestemt tænkt mig at øge i den i efteråret om muligt.

Jeg synes ligesågodt om Take Two, Ea, Tencent, Netease, THQ Nordic og Activision Blizzard. Jeg er lang dem alle og synes der er fordele ved dem alle. Prissætningen er svær at vurdere, dog ville jeg ikke købe THQ Nordic lige nu, da den er steget virkelig meget på forventninger. Så den tror jeg får store stryg hvis vi ser en korrektion i markederne.

Take Two er den mindste af de tre du nævner og har ikke så bred en IP-portefølge som de to andre. Der er mange forventninger til Red Dead Redeption som slippes til foråret. Går det godt er der raket, går det skidt skal vi ned. Den er gået som toget pga. succes for grand theft autospillet. De er hotte ift. E-sport med NBA2K.

Take Two er min største portion af gamingaktier (fraset G5ent), så jeg er enig. Men den er steget meget i år og bliver ret sikkert ramt, hvis der kommer korrektion. Jeg holder bare til foråret når Red Dead Redeption kommer og vurderer så planen.

Skulle jeg købe en aktie langsigtet blev det activision blizzard hvis jeg ville spille sikkert. Ville jeg gamble lidt blev det tencent eller Take Two.

1 Reply Last reply
                        0
                        • M Offline
                          M Offline
                          mads007

kig den her rapport om Kinas internetvirksomheder, der er en hel del om Tencent, men også BABA, MOMO, BIDU og YY... tankevækkende 🙂

.

favicon

. (www.edith.co)

1 Reply Last reply
                          1
                          • M Offline
                            M Offline
                            mads007

god artikel om hvad der skaber værdien for gamingvirksomheder.

Link Preview Image
                            Don't Like Video Game Stocks? This Might Change Your Mind | The Motley Fool

Gamers' playtime has been increasing, and here's why.

favicon

The Motley Fool (www.fool.com)

1 Reply Last reply
                            0
                            • S Offline
                              S Offline
                              Sigurd_B

Lidt info om Tencent og deres indtjeningskategorier:

Attention Required! | Cloudflare

favicon

(qz.com)

Det ser ud som om WeChat bliver en kilde til kommende større indtjening via flere ads og kredit-scores på brugerne som kan bruges til at udstede et minimum af non-performing lån.
                              Tencent ligner noget der er "too big to fail" med alle deres opkøb, deres statstøtte, deres samarbejde om at udvikle en mobil (vil gøre dem uafhænige af betalings-kontroverser med apple). Hvor meget det hele er priset ind i aktien er selvfølgelig svært at sige.

1 Reply Last reply
                              0
                              • S Offline
                                S Offline
                                Sigurd_B

Tak for svaret Mads.

1 Reply Last reply
                                0
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  mads007

Jeps, den aktie er umulig at prissætte, og kunne principielt vise sig at være fusk. Jeg har bare lukket øjnene og er glad aktionær for ca 3% af min PF

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    mads007

Stilffront Q2 ude nu. 39% vækst i toplinjen. Men indtjeningen er faldende. EPS på 34 øre. Aktuel PE er så 71. Jeg har tidligere ikke kunnet lide aktien fordi deres egen IP-portefølge ikke vokser organisk. De virker simpelthen ikke så dygtige som alternativerne, paradox, G5, og THQ.

I øvrigt kom Starbreeze også med skuffende regnskab. Starbreeze har satset meget på VR og investerer en masse i det. Umuligt at sige om det giver pote. Jeg vil se det ske før jeg skal have hånden på kogepladen.

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • K Offline
                                      K Offline
                                      Kasparhansen

Hej Mads,
                                      Jeg synes starbreeze virker super interesant stadig, jeg tror jeg hopper på den her efter deres q3 regnskab som jeg også forventer blir til den sløje side.
                                      De har et par potentielle rigtig giftige titler i pipelinen til 2018/2019

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        mads007

Jeg er helt i mørket med Starbreeze. De har ikke formået at udnytte skiftet til digital distribution til at skabe stabile indtægter. Derfor er den efter min mening umulig at værdisætte.
                                        Meget afhænger af deres VR satsning om den giver pote. For mit vedkommende synes jeg der er virkelig gode alternativer med stabil indtjening. Paradox, THQ, Activision, EA, Take Two.

1 Reply Last reply
                                        0
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          mads007

STARBREEZE: FINANSCHEF KÖPER 26.000 AKTIER (OMS)

07:09
                                          (Omsändning: Sändes första gången på tisdagskvällen)

STOCKHOLM (Direkt) Spelutvecklaren Starbreeze finanschef Sebastian Ahlskog har den 28 augusti köpt 26.000 B-aktier i bolaget, enligt Finansinspektionens insynsregister.

Förvärvet uppgick till en likvid om nästan 300.000 kronor.

Sebastian Ahlskog hade per den 28 augusti ett innehav i bolaget om cirka 110.000 A-aktier och 163.000 B-aktier, motsvarande 0,1 procent av kapital och 0,16 procent av röster.

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger