Porteføljer, frimærker, boblere og sektorfokus
-
Jeg har ikke Prosafe. Den er kun på "boblerlisten".
Det er kun nogle af selskaberne på denne liste, som jeg har købt et meget lille antal aktier i (frimærker).
Prosafe er i mine øjne et selskab, som bliver interessant den dag der sker mere holdbare stigninger i olieprisen.
-
Porteføljeændringer:
Købte mandag yderligere Genmab oven på faldet.
I dag har jeg købt Fingerprint og frimærker i Questerre Energy og Hugo Games.
Link til Børsen Play, hvor jeg fortæller om min ageren under nedturen forrige fredag og mandag:
-
Mine porteføljer og frimærker i Millionærklubben.
Jeg var i studiet i morges og fortalte om nogle af mine stockpicks bla. Fingerprint, Precise Biometrics, Idex, Genmab og Bioporto.
-
Jeg ved det. Har desværre en dårlig vane med forkortelser. Precise Biometric bliver ofte til bare Precise. Ellers bruger jeg ofte bare tickeren FING eller PREC.

-
Precise alene er vel OK. Syntes blot at Fingerprint alene kan forveksles med branchen. Men ellers godt indlæg i dag, Helge i 24/7 mio.
Spændt på, om der snart sker noget i Bioporto, som vist står til en FDA ansøgning i September. Må finde en entry snart. -
Mine porteføljeændringer i den forløbne uge:
Købt yderligere Bioporto i tre porteføljer. Det er således ikke længere deciderede "frimærker", som jeg har i denne aktie.
Reduceret i Fingerprint Cards på stoploss i 212. Glemte at genkøbe.
-
Det har jeg ikke ARM. Måske du vil skrive et indlæg om selskabet. Kender det ikke.
-
NEL har netop købt verdensledende dansk teknologi for produktion,komprimering, lagring og distribution af brint. I første omgang satses på opbygning af et netværk af stationer som producerer brint til fuel cell biler. Der er rigtigt store medspillere involveret såsom Toyota, Hundai, Daimler etc etc.
Vedlægger link til en dugfrisk præsentation med gode illustrationer som fremmer forståelsen:
Ganske spændende person galleri iblandt top 20 aktionærerne:
http://www.hegnar.no/motor/artikkel549002.ece
I de efterhånden mange perioder hvor vindmøllerne leverer mere el end der forbruges vil man kunne lagre denne energi på en effektiv og overordentlig økonomisk måde ved at producere hydrogen.
-
Hej Helge
Følger spændt med i din portefølje og dens udvikling - det er en stor inspiration, tak !
Hvordan er dit syn på Hexagon nu? - og har du købt Exigon (efter at have læst Lau Svendsens analyse) ?
- og udgør Bioporto nu mere end blot et frimærke i din portefølje?
God dag

-
Helle Mollgade,
Jeg er køber i Hexagon igen. Exigon har jeg ikke øget i. Bioporto har jeg øget i.MVH
Helge -
Det ser meget spændende ud, men desværre også meget prematurt. Håber at du løbende vil holde os orienteret omkring selskabet her på PI.

-
Hej Helge,
Jeg er intersseret i at forhøre dig til 2 aktier jeg sidder med frimærker i: PREC og Bioporto
Jeg ser du netop skriver du har købt yderligere op i Bioporto, trods den er gået fra en top på 3.25 og tilbage på et niveau vi har set for knap 3 måneder siden. Efter alt at dømme er der ikke noget nyt - Jo Hillary tweet og korrektur - men er det blot hvad du ser som skyld i så markant et tilbagefald fra den ellers flotte stigning den havde?
PREC er jeg lidt i tvivl om du solgte alt ud. Jeg ved de leverer algortimer til bl.a. Fingerprint Cards, og den har haft en tendens til at stige i takt med dem. Den har, set over den seneste måned svært ved at holde sine stigninger. Er det en du ser dig selv komme ind i igen, eller forholder du dig passiv til den og afventer udviklingen?
-
Hej Daniel,
Bioporto har jeg reduceret lidt i. Casen er uforandret er dog uforandret efter min mening.
PREC har jeg en meget lille portion i. Mit hovedsats i biometri-sektoren er stadig FING:
-
Opdatering af mine lange porteføljer.
Biometri:
IDEX og PRECISE sendt ned i "frimærkesamlingen". I stedet har jeg taget NEXT BIOMETRIC ind.
LNG/LPG:
FLEX LNG er sendt ned til "boblerne".
Hexagon Composites er taget ind igen efter et større kursfald i aktien.
Aktuelt indhold pr. d.d.
Novo,
Biogaia,
Genmab,
Bavarian,
Zealand Pharma,
Schouw & Co. A/S
Fingerprint Cards,
Next Biometrics,
Bakkafrost,
Advance Gas Holding
Scartec Solar
Hexagon CompositesI "frimærker og boblere" er der ikke kommet nye selskaber til.
-
Opdatering af mine lange porteføljer:
Solgt og genkøbt Fingerprint Cards siden droppet i sidste uge.
Købt flere Bakkafrost oven på faldet efter Q3.
Købt flere Genmab siden mandag.
Frimærker:
Overvejer pt. at øge i Questerre Energy.
-
Ændringer i mine porteføljer:
Lange porteføljer:
Solgt Biogaia efter mange gode år med aktien.
Købt flere Genmab, Novo, Zealand Pharma, Avance Gas Holding og Scartec Solar.
Aktuelt indhold:
Novo,
Genmab,
Bavarian,
Zealand Pharma,
Schouw & Co. A/S
Fingerprint Cards,
Next Biometrics,
Bakkafrost,
Avance Gas Holding
Scartec Solar
Hexagon CompositesHar øget mit fokus på tanksektoren. Derfor er der kommet nye frimærker og boblere til:
Euronav (US og Bruxelles), DHT (US), Nordic American Tankers og Tsakos (US).
Mine nuværende frimærker i Torm og Frontline er øget.
LPG:
Har købt flere Dorian LPG.
Inspiration til køb af flere Scartec Solar har jeg fra skribenten Hya. Tank og LPG fra Collersten på Proinvestor samt Lau Svendsen fra Aktieinfo. Tak for det.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind