Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas ligner et kortsigtet køb

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
7 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    MKT
    wrote on sidst redigeret af

Vestas brød onsdag op gennem modstanden i ca. 280. På kort sigt ser det ud til, at der er potentiale til at kursen skal op og teste den foregående top i de 303. Men der ligger også et gap i 305 og en trendlinje-modstand i de ca. 310.

Formation (den blå stigende trekant-formation), har desuden et target på de ca. 310, så meget rent teknisk taler altså for, at Vestas har en lille stigning foran sig.

Spørgsmålet er nu, hvad sker der efterfølgende?

Umiddelbart, så tyder meget på, at Vestas derefter skal korreigere lidt ned. Modstanden i 300-315 er forholdsvis stor, og går mange år tilbage (ikke vist på grafen).

Hvor lang og dyb en evt. korrektion må få, er ikke til at vide, men det kan der analyseres på, når vi kommer lidt længere frem i tid. Men vigtigst af alt, er også, at vi skal have et bekræftet brud ned gennem støtten og den stigende trend, hvis der skal etableres en større korrektion.

Støtten ligger p.t. i de ca. 260-275, afhængig af risiko og strategi. Så længe Vestas bliver over de ca. 270-275, så er den korte optrend intakt.

• Morten
      www.moneymind.dk
      www.facebook.com/moneymind.dk

71874_vestas_bb.png

1 Reply Last reply
    3
    • doodhaD Offline
      doodhaD Offline
      doodha

For mig ser det ud til, at vi har en Rising Wedge under udvikling - som det fremgår af det vedlagte. Den kan give et bud på, hvor vi - måske - skal hen efter den beskrevne kortsigtede optur.

(Hvor præcist overliggeren skal placeres er ikke til at vide - der kan i alt fald være to muligheder...)

Det teoretiske target for denne Rising Wedge er i området 210-220, hvor der også er et gab.

Men om vi kommer til at korrigere så langt ned på mellemlang sigt er selvfølgelig ikke til at vide...

71889_Vestas___Rising_Wedge.pdf

1 Reply Last reply
      2
      • doodhaD Offline
        doodhaD Offline
        doodha

I øvrigt sjovt nok at hvis det vises i lineær skala, er det en trend-kanal med parallelle top- og bund-linjer.

Hvis man viser det samme i logaritmisk skala, kommer det samme til at ligne en kile.

1 Reply Last reply
        2
        • M Offline
          M Offline
          MKT

Jeg er meget enig - det passer også helt fint med mit target omkring de ca. 300-310.

1 Reply Last reply
          1
          • P Offline
            P Offline
            Pepsi_Max

Jeg har mit target på ~300, med støtte på ~273, mon det er for konservativt?

71902_Vestas_16_03_15.png

1 Reply Last reply
            2
            • doodhaD Offline
              doodhaD Offline
              doodha

Jeg bemærker, at kursen lige var oppe og røre ved den laveste af de to overliggere i den mulige Rising Wedge - inden den faldt markant tilbage. Det kunne tyde på, at det måske alligevel er den laveste af de to foreslåede overliggere, som vi skal regne med.

Det understøttes af, at vi i dag havde en Key Reversal. Se definitionen på Key Reversal i dette link:
              http://www.incrediblecharts.com/technical/key_reversal.php

Sådan en Key Reversal har tidligere vist sig at markere en trend-vending.

Så måske kom vendingen allerede nu - jeg havde også troet, at vi skulle hilse på kurs 300-310 først.
              (Og det skal vi måske også...)

I øvrigt havde hele C20-indekset en Key Reversal i dag...........

1 Reply Last reply
              2
              • doodhaD Offline
                doodhaD Offline
                doodha

Så fik vi lukket gappet ved 305 fra d. 17-18 august 2010.

Mon der er mere, vi skal heroppe...

1 Reply Last reply
                0
                • doodhaD Offline
                  doodhaD Offline
                  doodha

Ifølge oraklerne fra EI har vi i dag en mellemting mellem en doji star og en gravestone doji. Det har de ret i - som jeg læser definitionen.

Udover det man kan læse i de links, man finder ved at google det, har jeg lagt en mere udførlig beskrivelse nedenfor. Jeg synes, det giver mening.

Som det skrives til sidst:
                  "If the gravestone bar appears after a series of uptrending bars, buyers lailed to get the close at the high. Sellers dominated and the uptrend is at risk of ending."

Det harmonerer jo godt med omtalte Rising Wedge - som også indikerer mulig snarlig nedtur.

72080_Doji.pdf

1 Reply Last reply
                  0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                  • First post
                    Last post
                  0
                  • Debatforum
                  • Seneste
                  • Populære
                  • Bruger