Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Teknisk analyse til indeks

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • T Offline
    T Offline
    TAer
    wrote on sidst redigeret af

Hvilke indikatorer bruger I til at analysere og investere i indeks med ? Jeg tænker på kortsigtede investeringer, hvor jeg forsøger at ride med på bølgen dvs 1-6 uger.

Jeg bruger glidende gns. 9 dage, 50 dage og 200 dage
    MACD
    RSI
    Udover at jeg kigger på formationer i kursudviklingen, støtte og modstandsniveauer, candlesticks, og volumen

1 Reply Last reply
    0
    • HjulmandH Offline
      HjulmandH Offline
      Hjulmand
      wrote on sidst redigeret af

Der er lige så mange modeller at handle efter som der er udøvere at håndværket Teknisk Analyse. Opstillingen at ens værktøj handler ikke om at kunne bruge så mange værktøjer som muligt, men om at finde en enkel opsætning med så få fejlsignaler som muligt, sammenholdt med ens egen risikoprofil. Høj risikoprofil giver flere signaler at handle efter, men naturligvis også flere fejlsignaler.

Her viser jeg en ret simpel model som rent faktisk virker og samtidig har relativt få fejlsignaler, hvis man ønsker at handle på kvartalsbølgerne.

Værktøjet er Vikingen og øverst er momentumkurven som jeg bruger som signalkurve. Nederst ser du kursgrafen. Begge er på dagsniveau og henholdsvis 20-10-60 og 1-5-20. Kursgrafen er logaritmisk og momentum er alm.

Jeg handler på kursgrafens brud med 20 dages snittet, under forudsætning af at momentum også bryder tilsvarende. Jeg har markeret køb med lodrette blå og salg med lodrette røde streger. De sorte pile viser signalet om en snarlig mulig handel, og bemærk hvor ofte man får god tid til at forberede sig.

I øvrigt er det norske Xact Derivat bear graferne er lavet over.

Håber du kan få glæde af det.

Hjulmand

70802_TA_indekshandel.png

1 Reply Last reply
      1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
      • First post
        Last post
      0
      • Debatforum
      • Seneste
      • Populære
      • Bruger