Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Hjælp til investering

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
15 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • pete44.5P Offline
    pete44.5P Offline
    pete44.5
    wrote on sidst redigeret af

damm keyboard, skulle staa mere eller mindre

1 Reply Last reply
    0
    • C Offline
      C Offline
      cykling

Det har du selvfølgelig ret i Pete-

Men jeg overvejer jo på investere ca 5/6 mil hos dem med en bindingsperiode på 5 år i den afdeling hvor det er 50 / 50 aktier Obligationer.

Så regner jeg med at snittet er 4 / 6 % over perioden.Og med den forstand jeg har på det så er der vist ingen grund til at jeg prøver til ud i den øvelse.

Og desuden vil jeg skulle bruge meget tid på det.Og deres pris forekommer rimelig

1 Reply Last reply
      0
      • renekR Offline
        renekR Offline
        renek

Hej Cykling

For 0,4%-0,5% årligt i honorar til 4/6% i forventet årligt afkast betaler du meget for relativt lidt.

Du kan med lethed selv sammensætte porteføljen og rebalancere én gang årligt. Jeg kunne måske være behjælpelig med at lede dig på vej.

Du er velkommen til at kontakte mig:

http://www.market-trends.net/kontakt

hvis du vil have en ganske uformel (ingen rådgivning) og uforpligtende (ingen regninger) snak om dine muligheder.

Mange hilsner

René

1 Reply Last reply
        0
        • pete44.5P Offline
          pete44.5P Offline
          pete44.5

og hvordan vil du lige stille en PF op, som ikke lige lider af samme muligheder for korrektion som den omtalte

1 Reply Last reply
          0
          • renekR Offline
            renekR Offline
            renek

Det vil jeg heller ikke. Cykling vil gerne have 50/50 fordelingen og miranova forærer jo fordelingerne væk så det er der ingen grund til at betale for. Det fornemmer jeg også var dit budskab...

1 Reply Last reply
            0
            • pete44.5P Offline
              pete44.5P Offline
              pete44.5

det er jo altid nemt at sammensaette en PF, om det er 50/50obl/aktier eller hvad fordelingen nu end skal vaere..... men at skabe noget uden nedside er svaert og det er det han leder efter laes afkast 500/800 k om aaret..... der kan du saa ikke have nedside

1 Reply Last reply
              0
              • C Offline
                C Offline
                cykling

Jeg har nok udtrykt mig forkert-Jeg vil være tilfreds med 4/6 % i afkast-Det vil så æde af hovedstolen med de forventede 500/ 800kr hævninger -Men den har jeg begrundet mistanke om vil blive suppleret op af andre indtægter.

1 Reply Last reply
                0
                • M Offline
                  M Offline
                  mccarthy

Hej cykling.
                  Beklager; men Vestas er i dag en Aktie man skal have i sin portfolio. Alene G.E.s pris for Alstrom, der som selskab selvfølgelig er noget mere end energi baseret på vindteknologi, tegner et billede af en stigende interesse for energi ( især vedvarende ) leverandører og dermed også en højere pris på Vestas. På Vestas ordrefronten er der larmende tavshed og stadig når Vestas i dag 239. Den første JV ordre i hus og Vestas stiger yderligere.
                  Men til dit oprindelige spørgsmål.
                  Gå i din bank. Der kan du sikker få en garanti på min. 5% i afkast om året.

1 Reply Last reply
                  0
                  • C Offline
                    C Offline
                    cykling

Jeg tror skam stadig på Vestas-Men jeg har lært lidt om og være skråsikker de sidste år.

1 Reply Last reply
                    1
                    • troldmandenT Offline
                      troldmandenT Offline
                      troldmanden

Jeg har svært ved at se så meget positivt for vestas ved at GE evt skulle få held til at købe Alstom. GE er i dag ikke at finde på offshore markedet. Hvis de får fat i Alstom så kommer der en ny stor konkurrent. Ikke bare får GE foden indenfor offshore segmentet. Men Alstom har også noget andet GE meget gerne vil ahve fat i. Europæisk produktions base. Så det vil også styrke GEs onshore tilstedeværelse i Europa. Et område de ellers ikke har særligt godt fat i. Så jeg ser det som værende negativt for Vestas hvis det sker.

Siemens derimod vil være fint. Det fjerne en offshore konkurrent.....

1 Reply Last reply
                      1
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden

Cykling jeg kan godt anbefale at tage en uforpligtende sank med Rene. Han var meget aktiv i starten af PI tiden og ved han er rigtig dygtig.

1 Reply Last reply
                        0
                        • M Offline
                          M Offline
                          mccarthy

Siden sidst er kommet følgende:
                          59 MW order secures Vestas' leadership in South Korean market
                          Vestas receives 63 MW order in the Philippines
                          Information in the market regarding 148 MW project in the USA
                          Vestas launches new upgrades to increase output of installed turbines !!! Dette er da et tilbud som vasker sig.
                          Vestas receives 33 MW order for largest V117 project to-date in Denmark
                          ..
                          G.E. konkurrerer med Vestas - G.E/Alstrom konkurrerer med JV. Og hvad angår off-shore så er der 2 markeder af interesse: Nordsøen/Irske hav (U.K / EIRE ) og Fjernøsten. I Nordsøen står Siemens suverænt p.t., mener også at Siemens fik en kinesisk off-shore kontrakt. Jeg håber at kinesiske og G.E./Alstrom melder sig ind i kampen og sandelig flere firmaer, ud fra betragtningen at konkurrence fremmer udvikling af produkt og sænker pris og derved mere salg....

1 Reply Last reply
                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger