Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas den fødte vinder

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
27 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • troldmandenT Offline
    troldmandenT Offline
    troldmanden
    wrote on sidst redigeret af

Det er ret få steder hvor sol kan konkurrere med Vind. Ret få steder.....Og så er der en række råvare der bruges i solceller der er steget meget de seneste mdr så sol bliver negativ påvirket den vej.

Jeg har en naturlig årsag til at følge solceller tæt. Og der er altså et pænt stykke vej endnu til at de kan konkurrere med vind generelt.

Et 62mw bølge projekt batter ikke meget. Det er stadig kun på kravlegårds stadie. Det har vist sig signifikant svære at lave turbiner og konstruktioner der for alvor kan klare de mange kræfter. Det skal nok lykkes på et tidspunkt. Men vi er stadig langt fra det store gennembrud hvor der bliver opstillet +1GW om året. (som stadig er lidt....)

Ork jo. Vestas har en noget bredere pf af møller. De har 10 onshore vs 5 onshore fra Siemens. Så de dækker bedre alle vindregimer og tip højde restriktioner. Ja Siemens er større end Vestas på offshore. Men Vestas har stadig den bredeste samlede pf

1 Reply Last reply
    0
    • I Offline
      I Offline
      Investor71

Troldmanden.. det er ren ønsketænkning og udokumenterede påstande du kommer med.

1 Reply Last reply
      0
      • C Offline
        C Offline
        cykling

Jeg tænker at der måske er brug for elementær viden-http://www.startsiden.dk/Energi

1 Reply Last reply
        0
        • troldmandenT Offline
          troldmandenT Offline
          troldmanden

hvad er udokumenteret? At solceller kun kan være på niveau med vindmøller i de meget solrige områder hvor der er adgang til billig jord og net ledninger er tæt på?

1 Reply Last reply
          0
          • I Offline
            I Offline
            Investor71

Ja.

Simple Page

favicon

(www.treehugger.com)

1 Reply Last reply
            0
            • troldmandenT Offline
              troldmandenT Offline
              troldmanden

Ja og dit link viser hvad?

1 Reply Last reply
              0
              • I Offline
                I Offline
                Investor71

Troldmanden.. hvis det skal være useriøst så stopper tråden her for mit vedkommende. At du dagdrømmer om Vestas og forestiller dig fantastiske ting om vindenergi må du selv ligge og rode med. Jeg interesserer mig udelukkende for fakta!!

WordPress › Error

favicon

(breakingenergy.com)

1 Reply Last reply
                0
                • FiskemandenF Offline
                  FiskemandenF Offline
                  Fiskemanden

Det er vel ikke useriøst at stille et spørgsmål ?
                  Nu er statistik jo noget diffust noget,og nogen ser det de vil se !
                  Dit link viser da blot,om man ser på 2013 i forhold til 2012
                  At vindkraft er sat på standby,at solkraft står næsten stille
                  Og at der,er en uerhørt kapacitet i vindkraft,når politikken stabiliseres !
                  Hverken Troldmanden eller jeg negligerer derimod at solkraft er en af de bedre og mere veludviklede alternativen til vindkraft.
                  Men slutsatsen i overskriften er jo en skævvridning af fakta .
                  Det er jo ikke sådan at det kapacitetsmæssigt,stort overhaler vindkraft på længere sigt,det kan man da ikke læse af den statistik .
                  Set på totalen er det da også en bid at indhente,endnu !

1 Reply Last reply
                  0
                  • I Offline
                    I Offline
                    Investor71

Det er useriøst bare at postulere ting og sager ud af den blå luft uden nogen dokumentation overhovedet.

Troldmanden skriver bl.a.

"Det er ret få steder hvor sol kan konkurrere med Vind"
                    "hvad er udokumenteret? At solceller kun kan være på niveau med vindmøller i de meget solrige områder hvor der er adgang til billig jord og net ledninger er tæt på?"

DET ER DET RENE VRØVL!!!

Fiskemanden skriver bl.a.
                    "solkraft står næsten stille"

Det er ikke fakta. Langtfra.

FAKTA;

"According to a newly released report by Bloomberg New Energy Finance (BNEF), 2013 is expected to become the first year in which solar PVs beat wind in terms of megawatts of new installed capacity on a global level. It is a remarkable feat for solar energy, which is predicted to add 36.7 GW of new PV capacity vs. 35.5 GW for wind - 33.8 GW onshore plus 1.7GW offshore. In 2012, wind added 46.6 GW compared to 30.5 GW for solar PVs.

Data from NPD Solarbuzz indicates that over 9 GW of solar PVs will be installed globally in the 3rd Qtr 2013, a new record.

According to BNEF, onshore wind and PVs will contribute more or less equally to the world's new electricity capacity additions between now and 2030. Wind is expected to account for 17% of the world's new installed generation capacity by 2030 from 5% in 2012; the corresponding numbers for PVs are 16 and 2%. Global installed solar capacity."

WordPress › Error

favicon

(breakingenergy.com)

1 Reply Last reply
                    0
                    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktør

Investor71...Brug bare dine gode argumenter. Det virker inkluderende og fremmer god debat. Ingen grund til at kalde dine medskribenter useriøse eller deres indspark for det rene vrøvl.

Med venlig hilsen

Helge

1 Reply Last reply
                      0
                      • doodhaD Offline
                        doodhaD Offline
                        doodha

Wind is now as cheap as natural gas and coal in the U.S.

Link Preview Image

favicon

The Week (theweek.com)

1 Reply Last reply
                        0
                        • troldmandenT Offline
                          troldmandenT Offline
                          troldmanden

Jeg kan ikke se der er noget useriøst i det jeg skriver. Dit link her har jo ikke noget med det at gøre som vi drøfter. Nemlig prisen per produceret kwh.

Som jeg skrev så er solceller kun for alvor konkurrencedygtige med vindmøller i områder med meget sol, adgang til billig jord og et net der ligger tæt ved installationen. Og for US bliver hovedparten af solceller også sat op i syden.

Jeg mindes ikke at have set en rapport der viser at solceller generelt har lige så lav COE som vindmøller. Jeg har derimod set et hav af rapporter der viser vind er billigere end solceller.

Nedenfor kan du se en rapport af IEA. Vind koster 35-95 USD mwh hvor solceller koster omkring 150 USD mwh
                          http://www.iea.org/textbase/npsum/ElecCostSUM.pdf

Og se slide 11 i nedenstående IEA rapport der viser den forventede vækst frem mod 2035. Væksten i vind er flere gange større end for sol. Så jo det er skam fakta. Sol er ikke bare i nærheden af at være konkurrencedygtigt andet end geografiske afgrænsede områder

Just a moment...

favicon

(www.iea.org)

1 Reply Last reply
                          1
                          • doodhaD Offline
                            doodhaD Offline
                            doodha

Her er en mere grundig beskrivelse:

Skal den globale opvarmning bremses, inden den når to grader, må kun en brøkdel af de fossile energireserver brændes af. Det er budskabet i et lækket rapportudkast fra FN's klimapanels arbejdsgruppe:

Redirecting to https://www.information.dk/udland/2014/04/fns-klimapanel-hold-fingrene-olie-kul-gas

favicon

(www.information.dk)

1 Reply Last reply
                            1
                            • M Offline
                              M Offline
                              mccarthy

Enig.
                              Vestas er nu en partner i et off-shore selskab, en mølleproducent samt en 'Service' virksomhed.
                              http://www.vestas.com/en/media/news#!140410_nr_uk_ame
                              Altså en Hydra - tre hoveder; giver større sikkerhed i nedgangstider. Bemærkede i øvrigt at B.N. udtrykte at service måske var det vigtigste 'hoved'.
                              Jeg undre mig lidt over debatten omkring vigtigheden af vindenergi alt den stund, at den allerede i dag bidrager særdeles positivt til det energikrav som en række lande har, nemlig billig energi. Mit gæt er, som tidligere fremført, at Tyskland, Frankrig og U.K. i år vil promovere satsningen på vindbaseret energi og følge U.S.A., Kina, Canada, Australien m.f. og som Dark Horse Rusland og landene i mellem-østen. Kina modellen med enorme investeringer i egenproduktion uagtet kvalitet koster nu på prissætningen af eksportprodukter ( der er selvfølgelig flere parametre ), så mit gæt er at Vestas får flere <50 Mw ordre fra den side hvilket gerne skulle vise sig i størrelsen af uannoncerede ordre.
                              Skal kursen op eller ned? Me Know Nothing - men vil følge kvartalsresultaterne som de kommer. Jeg sælger ikke p.t.

1 Reply Last reply
                              0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                              • First post
                                Last post
                              0
                              • Debatforum
                              • Seneste
                              • Populære
                              • Bruger