Gætteleg: Vestas lukkekurs efter regnskab på tirsdag
-
Måske - måske ikke, men her bliver i jo altså udvandet uden selv at have muligheden for køb, det er altså ikke det samme som at købe 10% eksisterende aktier! I kan dog glæde jer over det ikke er sket til kurs 25...
Shareholder antiyield
Om det så tjener et højere fordelagtigt formål er en anden diskussion.
-
Der tales så meget om, at aktier udvandes ved en Emission. Men i hvor høj grad er det rigtigt?
Der er to modsat rettede effekter ved en Emission:
- Værdien af selskabet skal fordeles på flere aktier - ja: Den umiddelbare udvanding.
- Men der kommer jo også penge ind ved emissionen - og derved bliver selskabet mere værd.
Hvis emissions-kursen er på niveau med markedskursen, er der slet ingen udvanding af de eksisterende aktier. Der er blot flere om at dele en tilsvarende større kage.
Det er kun, hvis emissions-kursen er under markedskursen, at der sker en udvanding.
Og selv hvis der skulle ske en lille udvanding på nogle få procent - så er det et spørgsmål, om det ikke er mere værd, at Vestas styrkes finansielt.
Jeg tror emissions-kursen bliver tæt på markedskurs, eller i alt fald ikke voldsomt under - og at der derfor ikke sker nogen særlig udvanding. Hvorved det der står tilbage er, at Vestas styrkes finansielt.
Når vi har resultatet af emissionen - herunder emissions-kursen - vil det gå op for markedet, at emissionen er positiv. Tror jeg.
Jeg er enig med MIF i at det er en oplagt måde at en potentiel stor-investor kan købe sig ind – noget som alternativt ville have fået kursen til at stige voldsomt, hvis det skulle ske i markedet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind