Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Aktier for 50.000 - igennem banken eller ?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
12 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • E Offline
    E Offline
    Elkoger
    wrote on sidst redigeret af

Dauw..

Jeg skal bare lege lidt med..så har 50k jeg gerne ville putte i 3 aktier..

Smartguy, BIF og Topotarget - vi skal ikke diskutere aktierne i denne tråd, men mere hvordan jeg køber dem?

Skal jeg kaste mig ud i noget nordnet, saxobank eller skal jeg bare klarer det igennem nordea hvor jeg allerede har depot ?

Tænker bare nordea, når beløbet er så småt

bonus info:

Jeg skal bare have de her aktier til at ligge i 5år+ og hygge sig da jeg tror på mine invisteringer på længere sigt..

1 Reply Last reply
    0
    • E Offline
      E Offline
      Elkoger

haha tak for hjælpen, ved godt det er nogle hardcore aktier jeg vælger..
      Jeg snakker bare med nordea

1 Reply Last reply
      0
      • cfrimodtC Offline
        cfrimodtC Offline
        cfrimodt

Som sædvaneligt svært at være uenig med Bryan, og haha, god humor med det med salgskurtagen ;o)

Vil i øvirgt tilfjøje, at det jo iøvrigt også mest er ved udenlandske (ikke-nordiske) aktier, at det kan betale sig at gå efter en billig mægler (som Nordnet/Saxo), da de danske generelt er så billige i Kurtage ;o)

1 Reply Last reply
        0
        • A Offline
          A Offline
          aktienoob130

Som bruger navnet siger, er min viden indenfor Aktie handel begrænset.

Er 22, studerende, og har for omkring 120k i aktier/obligationer.

Da jeg har et møde med banken (danskebank) torsdag, vil jeg høre jer om i vil anbefale at flytte mine investeringer så de er i nordnet/saxo ?

nybegynderen

1 Reply Last reply
          0
          • A Offline
            A Offline
            aktienoob130

Det giver meget god mening, tak for svar.

Ja og som du siger er det begrænset hvor meget jeg handler. Har sat nogle mål for de enkelte og sælger ud/køber nyt når jeg når den kurs jeg har sat mig for.

Så fortsætter jeg bare med at blive i Danske bank.

1 Reply Last reply
            0
            • cfrimodtC Offline
              cfrimodtC Offline
              cfrimodt

Jeg har faktisk også netop Danske Bank og Nordnet. Danske bank er dog tussdyr i Kurtage for ikke-nordiske aktier, så hvis du har tænkt dig at købe amerikansk/tysk noterede aktier ville jeg foreslå Nordnet. Også fordi min erfaring siger, at man hurtigt kommer til at handle mere end man lige tror. DK bank tager mindst 150kr pr handel for amerikanske/tyske, mens Nordnet tager det halve, så der er hurtigt meget at spare. Plus at danske bank tager et årligt gebyr på vidst nok 0.3 eler 0.6% for de udenlandske aktier du har i depotet.

1 Reply Last reply
              0
              • cfrimodtC Offline
                cfrimodtC Offline
                cfrimodt

Det er rigtigt, det er skægt med Nordnets gebyr på 89SEK. Danske bank tager nu imidlertid også ADR gebyrer (blev f.eks. bonget for Sterlite Industries, både et årligt gebyr, samt et gebyr da de lavede fussion)
                Men ja det er noget bøv, at nogle aktier skal ringes ind.

1 Reply Last reply
                0
                • A Offline
                  A Offline
                  aktienoob130

Så hvis jeg går på udenlandske børser er Nordnet jeres forslag? Er ikke noget udenfor Danmarks grænser i forhold til Aktie handel, så vil have det med i overvejelserne når det sker.

1 Reply Last reply
                  0
                  • cfrimodtC Offline
                    cfrimodtC Offline
                    cfrimodt

jeg vil nærmere sige "ikke-nordiske" end udenlandske, da svenske og norske jo har lavere minimumskurtage i Danske Bank end Nordnet ;o)

1 Reply Last reply
                    0
                    • A Offline
                      A Offline
                      aktienoob130

Havde mit telefon møde med banken i dag. Som jeg kunne forstå på ham skal jeg have større beløb at investere for når jeg investerer på udenlandske børser, pga handelsomkostninger. Så en handel på udenlandske børser må vente lidt, til jeg har lidt flere kontanter at handle for 🙂

1 Reply Last reply
                      0
                      • A Offline
                        A Offline
                        aktienoob130

Ja og en anden ting, jeg blev rådgivet til at skifte mine DI Dannebrog mellemlang Obligationer ud med Mix Obligationer, pga nogle regel ændringer for Obligationer. Men jeg kan ikke lige se fordelen i at bytte dem ud.

Da det her forum lige umiddelbart er den eneste mulighed for en "secund opinion" vil jeg spørge jeg til råds.

Og mange tak for de andre svar for resten 🙂

1 Reply Last reply
                        0
                        • cfrimodtC Offline
                          cfrimodtC Offline
                          cfrimodt

Hej noob, umiddelbart er det en dårlig forretning at købe Obligationer gennem investeringeforeninger, da de tager sig et årligt gebyr, som

1. er relativt stort ift afkastet
                          2. risikoen ved at købe individuelle Obligationer er ikke meget større.
                            Så jeg ville nærmere købe en individuel obligation.

Jeg skal ikke gøre mig klog på om hvad der er ændret i de omtalte regler eller hvad det betyder, men man skal heller ikke være blind for at det i bankverdenen jo er god latin at "massere kundernes depoter", da der jo ryger handelsomkostninger lige ned i forret på banken hver gang man handler, samt endda også provisioner til både bank og rådgiver-manden når du køber nogle af Danske Invests egne produkter (som begge de to nævnte afdelinger jo er)...

Og ja det er korrekt, at når man har danske bank er mindstegebyret stort (mindst 150kr) for at handle ikke nordiske aktier, så hvis man kun køber for 10.000kr pr gang, er det 1.5% ved køb og 1.5% ved salg, og det er jo også en sjat ;o)

1 Reply Last reply
                          0
                          • A Offline
                            A Offline
                            aktienoob130

Nu ved jeg ikke lige om det er relevant men Obligationer som muligvis skal sælges står til ca. 40.000.

cfrimodt: Ja, det er også derfor jeg lige ville vende den her inden jeg gjorde noget, for er godt klar over banken rådgiver til det de kan tjene mest på:)

Bryan: Ja det var også det jeg kunne læse mig frem til om Mix.

1 Reply Last reply
                            0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                            • First post
                              Last post
                            0
                            • Debatforum
                            • Seneste
                            • Populære
                            • Bruger