Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas fortjener en tråd ....(endnu en gang)

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
12 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    mccarthy
    wrote on sidst redigeret af

Tak doodha. Jeg havde læst den anden kanal og som vanlig stoppet min gennemgangen af indlæg p.g.a. omgangstonen. Jeg tror du med dit indlæg prikker den væsenstlige årsag til C.'s store frasalg, men jeg tror ikke at det rygtede frasalg af 1 Mio aktier helt dækker C's markante salg - det kunne være afdækning af ditto andre positioner som hænger den anden vej.
    Det jeg føler er ekstremt interessant ved dit indlæg er, at jeg husker da Vestas blev slettet af diverse 'indexes', hvilket betød at portefølgemanagers solgte Vestas; og der blev solgt massivt.
    Det sker nok ikke lige med det vums, men ser du ikke en uplift i aktiekursen hvis fremtidige Vestas regnskaber performer ligeså godt eller endnu bedre. Altså at aktien kommer i det gode selskab.

1 Reply Last reply
    0
    • doodhaD Offline
      doodhaD Offline
      doodha

Jo - og det tror jeg allerede, vi kommer til at se en forsmag på til januar, når de nye pensionsindbetalinger skal placeres.

Jeg tror heller ikke, at det kun handler om, at Carnegie skal ned på 10% i danske-aktier-porteføljen. For hvis de virkelig skal sælge 2 mio. stk. for at komme det - så må virkelig have mange. Der må være noget andet også - og/eller måske har de valgt, at Vestas ikke må fylde mere end f.eks. 5% af porteføljen.

I øvrigt nettosolgte Carnegie yderlige små 100.000 stk. i dag. Det er mindre end de andre dage - men omsætningen har også været mindre i dag. Så der er ikke noget der tyder på, at de er færdige med udsalget...

1 Reply Last reply
      0
      • doodhaD Offline
        doodhaD Offline
        doodha

Så fik vi - formentlig - forklaringen på Carnegies store salg de seneste uger:

Det børsnoterede investeringsselskab Schouw & Co. har nu solgt alle sine resterende aktier i vindmøllekoncernen Vestas. I alt har Schouw tjent 1,8 milliarder kr. på sin investering i det danske vindmølle-eventyr.

http://www.business.dk/industri/storaktionaer-saelger-alle-sine-vestas-aktier

1 Reply Last reply
        0
        • M Offline
          M Offline
          mccarthy

Først et godt nytår til alle. Skulle 2014 ende med samme gevinster for aktieinvesteringer som i 2013, så ville jeg være et skarn hvis jeg klagede.
          Og ja, Carnegi var tilsyneladende stråmand for Schouw & Co's exit fra Vestas aktien; hvorfor skal Carnegie indover dette salg? Vestas har hentet en mindre ordre i dag og mon ikke der dukker lidt mere op d. 31., men ordrebogen for 2013 er vel mere end godkendt ( mit håb i starten af året var >3Gw), så ordreintake og shipment overstiger langt min forventning sat i starten af året. Vejret i november og december har været blæsende i Europa, men ikke mere end at møller har kunnet opstilles så derfor tror jeg på at året ender med EBIT før særlige omkostninger højere end de > 2 % som Vestas senest udmeldte og sorte tal på bundlinien.

1 Reply Last reply
          0
          • S Offline
            S Offline
            smides

Ja og hvad jeg har set så har morgan stanley storkøbt i en lang periode. Var der ikke noget med at mitsubishi ejer 22 % af aktierne i morgan stanley! Gad vide om de er sat til at købe 5 % af aktierne og så laver man yderligere en Aktie udvidelse på 10 % i forbindelse med årsregnskabet og den nye strategi i februar. bare en lille teori)

1 Reply Last reply
            0
            • MIFM Offline
              MIFM Offline
              MIF

Mon ikke vingerne kommer på 8 MW her torsdag/fredag ser ud til der er huller i den kraftige vind så den kommer ned på 4 m/s?

MIF

1 Reply Last reply
              0
              • M Offline
                M Offline
                mccarthy

Spændende bli'r det. Kepp posting the news.
                http://www.nawindpower.com/e107_plugins/content/content.php?content.12463 - godt at der er møller der drøner derudaf under denne ekstreme kulde.
                http://www.nawindpower.com/e107_plugins/content/content.php?content.12457 Microsoft ordren på 110 Mw er ikke med i 2013 tallene. Der er også tale om en vindmølle park i Senegal på ca. 165 Mw. Kan ske at Q1 overrasker ordremæssig?

1 Reply Last reply
                0
                • MIFM Offline
                  MIFM Offline
                  MIF

Miffen tror ikke det er gået op for traderne endnu hvad vinden kommer til at betyde i fremtiden!
                  Det er det nye olie/guld så det er utroligt nogen overhovedet tør daytrade den og ikke bare beholder men nok om det bankerne skal også overleve. Strategien er bare dyr i længden men det finder de ud når de fanges på det forkerte ben indimellem samt skal svare skat og handelsomkostninger.

Vestas er en sikker vinder der blot skal gemmes væk de næste 3-5 år i porten

Det bliver stort med Off-shore delen og kuglen viser konstant der når som helst kan komme en 5% meddelse endda måske suppleret med kontrol over X % yderligere af aktien så er der dømt 30-50% stigning omgående hvis det sker

Link Preview Image
                  Analyse forudsiger eksplosiv vækst i offshore-vind

Antallet af havvindmølleparker bliver mangedoblet de kommende år, og markedet vil opleve en årlig vækst på op mod 15 pct. frem mod 2022, fremgår det af ny rapport. Nordsøen vil trække en del stor del af væksten.

favicon

(shippingwatch.dk)

MIF

1 Reply Last reply
                  0
                  • MIFM Offline
                    MIFM Offline
                    MIF

http://vejret.dk/find/?id=2615528

Hmm måske ikke så godt alligevel tager vel 3 løft? Der er vel næppe plads/mulighed for at samle hele rotoren og lave et løft. Er der nogen der ved noget om det med så stor en mølle?

De Vestas møller jeg har set sat op har fået en vinge på ad gangen og det har vist taget ca 1 dag at få alle 3 stk. på men de var kun 1,8 & 2 MW.møller.

MIF

1 Reply Last reply
                    0
                    • MIFM Offline
                      MIFM Offline
                      MIF

Vestas bliver måske flyvende i weekenden

Link Preview Image
                      Vestas' kæmpemølle får vinger i weekenden

Hvis vejret tillader det, får Vestas' nye havvindmølle sine 80 meter lange vinger på i weekenden.

favicon

(energiwatch.dk)

MIF

1 Reply Last reply
                      0
                      • MIFM Offline
                        MIFM Offline
                        MIF

Vingerne er på se mit nyeste indlæg øverst

MIF

1 Reply Last reply
                        0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger