Hvor skal Vestas mon hen nu??
-
Altairnano Lithium Titanate Energy Storage System Commissioned at Vestas Wind Farm
Altair Nanotechnologies, Inc. has commissioned a 1.2 megawatt ALTI-ESS lithium-titanate battery system at a Danish wind farm supplied by Vestas Wind Systems A/S , a global leader in wind power. The demonstration ...
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
-
-
IMF's gode råd: Spar 11 billioner kroner og 4,5 milliarder ton CO2. Verden spænder stadig ben for sin grønne omstilling ved at fastholde massive subsidier til fossil energiafbrænding og CO2-udledning, siger Den Internationale Valutafond.
Det lyder som en ret god ide: Spar 11 billioner kroner og reducer de globale CO2-udledninger med 13 pct. Win-win.
Problemet er, at de utrolig mange penge, verdens stater kan spare, skal hentes hos nogle, som i dag nyder godt af dem. Derfor sker der ikke ret meget.
Det handler om den fortsatte globale støtte til produktion og afbrænding af fossil energi, og de opsigtsvækkende tal kommer fra selveste Den Internationale Valutafond, IMF, i en ny rapport.
-
Analytikerne startede hetzen mod Vestas for 4 år siden med hvert år, at betvivle deres forventede omsætning kunne nås. Vestas gjorde dem til skamme hvert år.
Det hele er et spil iværksat af syndikatet for at tjene kassen på Vestas, hvilket de har gjort allerede. Et 2 cifret mia beløb tyvstjålet fra aktionærerne.
Man kan så bare håbe disse penge skal geninvesteres i grøn energi hos Vestas
MIF
-
Tror nu nærmere det er et beløb svarende til DKs BNP......ironi kan forkomme
-
Hej Troldmanden.
Herligt at du atter er aktiv på Vestas tråden! ( uagtet du ikke ligger inde med aktien ).
Martha Wursch er ikke længere i Vestas ( min yndling ), men ledelsen er jo blevet det, som jeg i vores første snaks/debatter diskuterede, mere international. Og jeg ser en styrke i at den er fastholdt europæisk og ikke som jeg ønskede global. Et problem er p.t er vel ordre 'indtake' og produktudvikling - har du en update? -
Hej mccarthy
Tak.
Overordnet set synes jeg de gør meget af det rigtige. Dog er jeg nervøs ved den MEGET kraftige nedskæring i R&D. Det gør godt her og nu. Men kan måske vise sig meget dyrt om 3 år. For GE og Siemens skære ikke på R&D....
Men ellers har du ret. Her og nu er det ordre, ordre, ordre der skal fokus på. Det er ganske markant så FÅ ordre de har fået siden medio sisdte år. Det kan ikke blive ved med at gå ret meget længere for så svinder ordrebogen for meget ind og de skal ud i yderligere nedskæringer.
Jeg tror stadig det hos en del kunder spøger i baghovedet at vestas måske ikke overlever det her. Og derfor gives nogle ordre til andre producenter. Jeg ser derfor også stadig mulighed(risiko) for der vil komme en større kapital udvidelse
Vh
T. -
Ja utroligt at syndikatet kan holde den så langt nede og folket fortsat sælger til røverkurs
TA idioterne på den alternative kanal skræmmer dem nok men de ser ikke hvor mange aktier der dagligt ædes inden luk samt i lukkeaktionen når man har skræmt de fjolser der aldrig burde ha købt aktier
God weekend alle traders min kugle ved hvad der foregår og den siger Vestas spiller med!!!
Ordrerne trækkes ud bevidst for den hvide ridders skyld!
-
Hej T,
Det kan godt være et problem at skære i R&D, hvis man skære for hårdt. Det kan dog også være rigtig dyrt at ændre ting hele tiden og dermed indføre nye produkter/forbedringer hele tiden. Der for kan jeg godt lide de nye udtagelser fra Vestas at man ikke behøver det nyeste hele tiden. Kontrolleret udskiftning er vejen frem - kan det betale sig at ændre! Automobilbrancen benytter ting der er ikke har været ændret i 15-20-25 år. Hvis det er drift sikkert og billigt, hvorfor så ændre det hele tiden. Man kan simpelhen ikke styre ændringer da det har konsekvenser hos leverandør, produktionen, dokumentations osv osv...
Vestas nye fremgangsmåde er god og skulle være indført for lang tid siden.
/TOPspiller
-
Hej troldmanden.
Generelt er jeg en investor, der er overbevist om at en virksomheds fremtid ligger i forskning. Jeg føler dog at Finn S. ( eks. udv. chef ) ikke har levet op mine forventninger til netop denne stilling trods enorme Vestas investeringer og Finns bombastiske udmeldinge om revolutionerende nyt. Derved forstået, at den nuværende tilpasning ser jeg som Ok, indtil
Vestas er tilbage til lønsomhed - hvilket firmaet jo er!
Jeg mener at det var dig der først omtalte de just annoncerede upgrades af mølletyper, og umiddelbart siger min kalkulator at Vestas leverer til lavere priser????( 72,6 Mw + service < 500Mio.)
Ser du et tegn i upgrade annonceringer omkring at evt. ordre er udsat? ChristianIa og andre er selvfølgelig velkommen til at kommentere. -
Hej Topspiller
Jeg mener jo man burde gøre begge dele. Den del som vestas historisk har været for dårlige til ået kritik fra kunderne) er netop hyppige mindre updats af eksisterende møller ala det vi nu har set med 3,3mw.
Men samtidigt mener jeg det er vigtigt at have en afdeling der kigger på den længere bane. Ting der potentielt kan revolutionere branchen. Gør vestas ikke det risikere de at blive kørt bagud. GE er f.eks i gang med at udvikle en HTS offshore mølle. Og den anden dag kom de første resultater frem. Og de tyder på det vil være muligt at reducere coe med 20% i forhold til gængse teknologi. Men mit bud er vi skal tæt på 2020 inden ge vil sælge møller i større antal med den teknologi. Men forskningen er vigtig
-
hej mccarthy
Den danske ordre har 100% sikkert en værdi over 500 mio dkk. Som jeg ser det har de valgt ikke at annoncre den pga de ønskede at holde den nye mølle hemmelig så lang tid som muligt.
Nej jeg har ikke set nogen tegn på at kunderne har holdt tilbage pga de nye møller. Vestas siger også selv det kun er meget få kunder der har haft kendskab til disse møller. Så de udeblivende ordre skyldes andre faktorer
-
Såvidt jeg forstår ville det være ulovligt ikke at meddele ordren til Fondsbørsen, hvis den er på mere end 500 mio Dkk. Men den må ligge lige under 500 mio Dkk.
Og så kan man jo forestille sig, at den er delt op i to ordrer: En for levering af møllerne og en for D&V. Det forbyder reglerne vel ikke...
Det faktum at de ikke har offentliggjort ordren tyder på, at de kan sælge møllerne for mindre end 6,9 mio Dkk pr. MW - en meget lav pris.
-
Møllerne koster 100% sikert mere end 1 mio Euro per mw. 110% sikkert. Så det kan være det er på 2 forskellige ordre/slut kunder.
Jeg tror nu helelr ikke der er noget ulovligt i ikke at melde det ud. Mig bekendt er det blot tal vestas selv har sat op for hvornår de vil melde ordre ud. Det er ikke noget omx har sat ind
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind