Hjælp til aktiebeskatning
-
Hej Alle PV
Jeg har et spørgsmål angående Aktiebeskatning.
Jeg har har haft en beholdning på 229 aktier i DS Norden, hvor jeg idag har solgt 114 aktier. Jeg har opkøbt aktien over flere gange, hvor min gennemsnitskurs ved slut var på 153.Hvordan bliver min fortjeneste beskattede?Bonusspørgsmål: Hvis jeg køber en Aktie DJIA bliver jeg ved evt. gevinst beskattet to gange?
-
Min slagskurs var på 174,2.
-
Der er ikke noget der hedder first in first out?
Hvis jeg køber en apple Aktie, og tjener på den, skal jeg så betale skat i USA og DK? -
Ok. Mange tak for svaret

-
Hmmm...sidst jeg tjekkede, så gælder FIFO-princippet endnu. Også for fysiske personer. FIFO er ikke i sig selv en opgørelsesmetode som f.eks. gennemsnitsmetoden.
Det gør ikke umiddelbart nogen forskel i den skitserede situation, men det kan have stor betydning i andre situationer. Ikke mindst, hvis der er tale en situation, hvor der findes aktier omfattet af overgangsreglen om den såkaldte skattefrie protefølje.
Mvh.
Insolvens
-
Hej Bryan,
Stadig ikke helt enig med dig
FIFO er noget andet end en opgørelsesmetode. FIFO siger kun noget om hvilke aktier, der er afstået. Intet om avanceopgørelsen.
Før havde vi gennemsnitsmetoden contra aktie-for-aktie metoden som opgørelsesmetoder. Jeg er helt enig med dig i, at aktie-for-aktie metoden ville have ført til en anden avanceopgørelse. Men det har principielt intet at gøre med FIFO. Og ja, nu har vi så kun gennemsnitsmetoden.
Mvh.
Insolvens
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind