Vestas kurs i denne uge
-
Jeg vil ikke komme med bud på kursen blot nogle strøtanker fra 1.H 2012 resultatet sammenlignet med status ved 2011 resultatet.
Nu er opbygning af lagre jo dyrt men nødvendigt når man har fået så mange ordrer som Vestas fik i 2011 fordi man jo skal levere varen på et tidspunkt. Det er dyrt på kort mellemlang sigt men pengene skulle jo gerne komme hjem senere. Derfor
- I ser det i balancen mellem disse regnskaber. I 1. H 2012 er balancen ca. 1,1 mia Euro større end ultimo 2011 (og over 1,5 mia Euro hvis man sammenligner halvårsregnskaberne -Det gør jeg så ikke). Det ses klart at det er varelageret der ca. står for den ene mia. Euro herunder er tilgodehavender omkring små 100 mio E men se så. Nok øgede de den rentebærende nettogæld men de likvide beholdninger blev øget med ca. tilsvarende med 160 mio E. så hvad er det lige Vestas har gjort - flyttet pengene over i driftskassen
Dog blev den langfristet gæld ialt øget med ca. 700 mio E.
Egentlig er det super flot de ikke har trukket mere når deres varelager er steget med næsten 1 mia E.!!!
- Se tillige de i 2Q producerede 2160 MW (stigning på 52% modsat kvartalet i 2011) men kun fik overleveret 1307 MW (stigningpå 16%) men de mangler således indtægterne for forskellen plus dem der løbende er færdiggjort i perioden fra 1. H 2012 til 3Q 2012!!
Så der er mere der bliver indtægtsført fra denne periode.
Spændende i morgen
Mif
-
Det jeg prøver at sige er den langfristet gæld 700 mio E minus 160 mio E som de korte likvider øget med. ca 540 mio E. men de har opbygget varelagre og tilgodehavende for 1,1 mia Euro. Dvs. Der er bare her ca 550 mio E i værdier ikke slagsværdi den er endnu højere.
Er der noget jeg har overset? ellers er det da super godt af Vestas og ingen problemer vil jeg mene.
MIF
-
tja.. jeg har en short på skidtet, og gætter på kurs 22
-
-
Og den orginale
Miffen tænker så hvad var det hele værd!!
- Alle disse krige 1. WW , 2. WW, Vietnam, Falkland, Irak 1, Irak 2, Afghanistan. ........
Hvad er vi til for? hvorfor er vi uddannet til at dræbe og få årtier efter ødelægger politikkerne alligevel de enkelte lande, stater og fædrelande.
Globaliseringen og ensretningen, meninggsdannelsen, EU, NATO, FN uha da da - hvem var lige fjenden? De sagde Nazi Tyskland og herefter Sovjet så kom terrorisme og slyngelstater?
Hvem er lige fjenden syndikatet måske? eller dig selv?
Faktisk vil de vi har ens meninger og holdninger!
DE vil kontrollere alt men i deres grådighed ødelægger de alt der har værdi!!
Ja jeg ved denne tråd kræver hjerne men kan også negligeres ved manden må være idiot, på stoffer eller fuld!!! You choose fremtiden er der ikke den er ikke eksisterende globaliseringen har nået halen af sig selv og destruktionen er ligre forude, der er ingen vej tilbage!!!
mht. til Vestas ja så tror jeg sku de har malet fanden på væggen
Ha en god aften og håber I forstår det underliggende budskab?
Fjenden er jer selv og vores politikkere, desværre dem der har skabt en verden der ikke er holdbar på nogen måde. Taler ikke bare og drivhusgasser nu men alt taget i betragtning!!!
Vi bliver alle forført og betragtet som slaver!!!
De har jer alle i deres hule hånd og der vil I blive så længe I er afhængige af banker og realkreditselskaber samt arbejdsgivere!!!
SPLIFF
-
Hvad kan man egentlig vinde i denne konkurence Golf ?
Et forslag herfra kunne være : 1´ste præmien : en flaske rødvin efter Amerikansk valg . Max værdi : 4 - 7 procent i Vestas`s favør .
2 præmien : En Lørdag sammen med Cykling - uden cykel - men med sikre tømmermænd dagen derpå .
3 præmien : et weekendophold sammen med Golf og familien - garanterede tømmermænd ligeledes .
Sry - kunne ikke sove pga. alt dette virak lige for tiden - derfor dette midnatsvrøvl

Håber på go´vind for jer alle i morgen - det blir`dæleme en spændende dag .
Over and out herfra - med søvnige hilsener til alle : Rizla .
Hvis det går for Vestas , som vi alle mere eller mindre frygter - kunne pressekonferencen komme til at ligne dette sjove klip ;o)
-
Jeg har masser at byde ind med, når det lige gælder Vestas. Det kan godt være det ser letkøbt ud, men hvad gør det når konklusionen er rigtig, nemlig at holde sig væk fra at købe Vestas, som jeg har sagt i årevis.
Regnskabet skuffede selv mig, og jeg ser konkurs som en risiko nu.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind