Vestas DE og dengamle CFO
-
Da der stadig kom henvendelser til min mailkonto fra PI, og man herfra havde erklæret Foreningen Vestas Shareholders for stendød, var fristelsen til at påvise, at vi er tæt på vor målsætning for stor, og Rudis analyse bekræftede dette. Derfor gjorde jeg opmærksom på Rudi´s analyse vedrørende stemmeafgivning ved sidste GF i Vestas, og havde en naiv forventning om, at dette faktum ville sætte nogle positive tanker igang blandt Piérne.
Med al respekt for Hjulmand, så er hans tankegang ikke særlig relevant, for hvordan skulle vi kunne hjælpe os selv og vore medaktionærer, hvis vi ikke fik indflydelse? Har den nuværende ledelse af Vestas været så fantastiske, at det er utænkeligt at gøre en forskel? Den
udvikling i Vestas som vi nu ser de første resultater af, er præcis hvad foreningen ønsker, og måske endda forstærket på flere områder, som vi kan påpege overfor bestyrelsen, og det er hvad vi vil gøre. -
Kære Vagn,
Din fristelse for at drille PI'er, kan jeg godt forstå, for hverken du eller VS nyder respekt i dette forum.
Jeg vil gerne prøve at tage endnu en dialog med dig, om Vestas og VS. Hvis du denne gang evner at debattere konstruktivt, så kan vi få en fin debat, men første gang du bliver personlig, så er debatten slut. VS er ikke dig, det er en forening. Når jeg skriver VS, så mener jeg foreningen, og ikke dig.
Herefter, og i det nedenstående er debatten og argumenterne, for mit vedkommende, rettet mod emnet og ikke personer.
Min tankegang er særdeles relevant, men det er forskellen på idéen bag VS, i modsætning til det store flertalts forudsætninger for at deltage i foreningen.
Jeg vil gerne forklare mig.
Der er en verden til forskel på magt og indflydelse. VS vil ikke have indflydelse, VS vil have magt.
En forening skal øge indflydelse ved f.eks. at opstille mistillidsvotum til bestyrelsen eller enkelte medlemmer af denne, hvis der skulle opstå et behov for det. En forening skal ikke vælge medlemmer til bestyrelsen, det har den ikke forudsætningerne for.Der er kun ganske få personer i Danmark der har formatet til at sidde i Vestas bestyrelse. De personer, der har det format, har rigeligt at se til og gider ikke beskæftige sig med en aktionærforening. Vestas stryger foreningen med hårene, lige nu, men VS gør fejl i at forveksle det med respekt for det arbejde foreningen udfører.
Den nuværende ledelse i Vestas har da været fantastisk. Den gamle bestyrelse lod meget tilbage at ønske, men den nuværende bestyrelse har indtil nu gjort et rigtigt fint stykke arbejde. Den nye direktion har da også gjort et fint stykke arbejde. Det er snart flere år siden, at der har været så meget styr på forretningen som nu.
Jeg ved, at VS har et horn i siden på DE, men også her viser foreningen hvorfor den ikke har sin berettigelse, i dens nuværende form. Foreningen mener ikke DE er god nok, men hele Vestas bestyrelse mener noget andet. Stort set hele direktionen er skiftet ud, men ikke DE, hvorfor? Hverken VS, PI'er eller nogen andre ved det, men et er sikkert, der er en årsag.
Han er CEO fordi han er den bedste til jobbet, hvis det ikke var tilfældet, så havde bestyrelsen ansat den person der var bedre. Hverken VS, PI'er eller andre uvedkommende kender hele sandheden, og ingen af os kan tillade os at være fordømmende uden at kende sandheden. Hvis man ikke har tillid til ledelsen, hvordan kan man så fundamentalt forsvare, at beholde aktien?
Den udvikling der er sat i gang nu, er ikke VS fortjeneste og det vil klæde foreningen meget dårligt, hvis den tager æren for andres arbejde. Det er den samlet analytikerflok og pressen, der konstant har banket bestyrelsen for deres dispositioner, og det er det pres der fik den gamle bestyrelse til at gå. Den nye bestyrelse tager fat i opgaven, og trækker Vestas i den rigtige retning, men alene fordi det er det rigtige at gøre i situationen, og ikke fordi VS ønsker det.
Jeg har skrevet dette mange gange før:
Vestas Shareholders er en meget vigtig forening. Brug dog denne ene chance for at gøre en forskel, til noget godt for Vestas. Hvis I fortsætter som nu, så tror jeg ikke på, at det lykkes. -
Mange tak for velkomsten og forståelsen Bryan og Hjulmand.
Kunne man forstille sig at PI kunne blive en rallypunkt for alle os små aktionæer der ikke kan deltage i generalforsamlinger pågrund af arbejde og andet travlhed.
Jeg er af den opfattelse at der er flere her der deltager i generalforsamlinger.
Disse deltager kunne gøre deres mening klart i PI's debat op til en GF og tilbyde at repræsentere andre aktionæer der er forhindret i at deltage i en GF.
Dermed kan man overdrage sin stemmeret til en repræsentant man deler holdning med.
Så ikke en forening, men mere et sted hvor man kan vælge en repræsentant fra gang til gang.
Det kan måske også skabe yderlig debat på PI angående firmaet.
Mvh
Chano -
Det kunne man sagtens Chano, og vi har faktisk fungeret sådan før i sammenhæng med andre selskaber. Vi overvejer også at lave virksomhedssiderne om sådan at man kan registrerer hvormange aktier man ejer af selskabet og på sådan vis lave en tilnærmelsesvis overblik over hvormange aktier der er repræsenteret her på PI. Det kunne være ret interessant.
-
Jeg mener at have læst et sted at det kun var 18-19% af aktierne der var frem mødt til sidste GF (Sikkert et sted på VS hjemmeside).
Det vil jo sige at 10% af aktierne bestemmer hvem der er i bestyrelsen og om bugettet for næste år skal godkendes.
Det er fandme uhyggeligt du !
Hjulmand du må gerne repræsentere mine aktier.

Mvh Chano
-
Hej Chano
Der skal også herfra lyde et velkommen til proinvestor
Det er en interessant tanke du bringer for dagen. Jeg tror dog blot den i praksis vil være svær at føre ud i livet. For VS har jo netop vist at det er svært at samle folk der deler lige præcis deres opfattelse af hvordan kagen skal skæres. Vi har så mange forskellige opfattelelser af hvad der er det bedste for et givent selskab.
Je har også notret mig at VS nærmest synes at have opgivet den mission som det hele startede ud med. Nemlig at de ville tale for den lille mand og samle rigtig mange af de ca 170.000 private danske små aktionær der findes i vestas. Nu fokusere de på at lave en alliance med flere proff fonde. Hvor meget tror man lige proff fonde tænker på at bevare danske arbejdspladser mm som de VS ellers har haft fokus på?
-
Tak for velkomsten troldmand du har min fulde respekt tak for dine mange informative analyser/indlæg.
Jeg er helt enig at det ville være umuligt at samle et stor antal aktionær under en fælles holdning medmindre den er så overfladisk at ingen kan være uenig.
Derfor er mit forslag ikke kun en fælles holdning men måske 2 eller 3 alt efter hvor mange der vil være repræsentant for en holdning/gruppe aktionær.
Jeg forstiller mig UCP kunne argumenter for sin holdning her på debatten og f.eks. Hjulmand eller en anden sin.
Det vil derfor ikke være en officel PI holdning, men en af flere holdninger som PI's medlemer har.
Under debatten kan andre så komme med sober indlæg i debatten og støtte op om den repræsentant de er mest enig i ved at give repræsentanten fuldmagt til deres stemmer/aktier.
Dermed vil vi opnå en større aktieandel repræsenteret ved f.eks. en GF.
Og den holdning med flest støtter/stemmer vil have mest indflydelse ved en afstemning.
Jeg ved ikke hvad der kræves for at overdrage ens stemmeret til en repræsentant men det må være muligt.
Mvh
Chano -
Tak for tilliden chano, det kan vi overveje, når det bliver aktuelt.
Når jeg skriver om behovet for samling af småaktionærerne, så er det langt mere som interesseorganisation end egentlig forening. Noget hen ad de forslag som er nævnt her, hvor man tager stilling fra sag til sag.
Hvis jeg i dag skulle starte en Vestas shareholders forening eller interesseorganisation, så ville det være med to formål, først og fremmest at sikre mere end 10 % aktier på danske hænder, for at sikre Vestas mod at blive solgt til udlandet og afnoteret på børsen. Dernæst være konstruktiv part ifm. generalforsamlinger.
Hvis en interesseorganisation med det ene primære mål og det ene sekundære mål blev stiftet, så tror jeg på en seriøs tilslutning, der kan give Vestas ledelse den opbakning men også modspil der er behov for.
Når det kommer til stykket så gør det ikke så meget, at Vestas er i krise og er lidt trykket på kursen, hvis bare vi har tryghed for, at Vestas forbliver i Danmark og ikke bliver opkøbt til en, for os, latterlig lav kurs.
Ja, ja, det er skidt lige nu, men Vestas kommer tilbage, bare vent, men det skal være på danske hænder.Længere nede spørger du til, hvordan man overdrager stemmeretten. Det gør man ved fuldmagter der laves til lejligheden, så det er ret enkelt.
-
Først af alt så må jeg korrigere for den påstand at tonen fra min side var upassende, tværtimod så er der sjældent set så mange ukvemsord, usandheder og det der var værre i en offentlig debat. Nuvel min form er måske lidt for kontant for nogle, men til gengæld er der ikke nogen som misforstår meningen.
Med hensyn til VS så er der tilsyneladende ingen på PI der rigtigt har forstået, at VS er en demokratisk forening som forud for forslag til Vestas GF vil lægge disse ud til medlemmernes afgørelse. Begivenhederne har vist at bestyrelsen har gjort ret i at lægge en fast linje og søge indsigt før vi tager drastiske skridt, som f. eks. søger kontakt til formanden for Vestas bestyrelse. Vi vil ikke bassere vor stillingtagen til en masse forskellige kandestøberier, men på fakta som vi ved hårdt arbejde har eftersporet. Der skal ikke her føres debat om hvad VS har til hensigt, det bliver fremført på rette sted.
Det forekommer mig, som om nogle PIére er ved at fatte at det kan nytte noget
og at VS er tæt på sin første målsætning.Det forekommer mig stadig ufatteligt, at flere anerkender behovet for vor forening, men samtidig bekæmper den? Samtidig at flere endnu ikke har fattet, hvad det er som har bragt Vestas og aktiekursen i den nuværende situation.
Med jeres Guru i spidsen burde I forlængst have analyseret, hvad årsagerne har været dertil kræves ingen Einstein.
Vi tager ikke æren for den positive udvikling i Vestas, men undertegnede prøvede at starte denne længe før sidste GF i Vestas ved direkte henvendelse til daværende bestyrelsesformand Bent Erik Carlsen, samt optræden på efterfølgende GF. At der er andre investorer der deler vor opfattelse er kun glædelig, og som bekendt har fælles front den største virkning.
Uanset om negative debattører i PI har aversion mod VS, så vil VS arbejde også gavne dem der foretrækker at nyde frem for at yde, sådan er vilkårene også for os.
Undskyld såfremt jeg tillader mig lidt drilleri, men læste jeg rigtig at PI nu også vil til at indsamle fuldmagter? Var der ikke en og anden som mente at VS ikke kunne tillade sig at sikre sig medlemmernes fuldmagter?
Ideen er måske ikke så tosset endda! -
Vagn selverkendelse er ikke din stærke side. For du har begivet dig ned på nøjagtig samme lave niveau som enkelte andre har haft inden på jeres forum. Så du er selv lige så meget tændsatsen til hvad der er sket. At kalde andre for teorister og forøvrigt lave en direkte sammenkædning med dette forum siger hvis alt.
Og jeg finder det stadig morsomt at du bruger ordet kandestøberri om dette forum når flere herinde har en tydelig større viden om branchen og vestas end du har.
Og ja vi har længe vidst hvad der har været galt i vestas/branchen. For husk nu også at kigge på HELE branchen. Man kan IKKE nøjes med blot at se på vestas hvis man ønsker at fortage en analyse af selskabet. Der er mange andre eksterne interessenter der har en meget stor andel i hvorfor vestas ligger som de ligger
Jeg er ikke bekendt med om der er nogen der har sagt i ikke kan/må samle fuldmagter. Men PI har gjort det tidligere til en GF hvor det var vigtigt at stå mange samme. Så nej det er ikke ukendt herinde med den salgs aktionær aktivisme
-
Bryan med hensyn til tone, så synes jeg du blot skal gennemgå denne tråd! Med hensyn til demokratisk forening så står det ikke skrevet, at man skal svare på alt mellem himmel og jord, som ikke har nogen som helst betydning for sagen, der har været rigeligt at se til og man må frasortere.
Jeres Guru mener at have større indsigt i Vestas og branchen end jeg har! Det er meget muligt, men han fremviser ikke denne store indsigt i konkrete forhold! Hvornår får vi at høre om det, som han ved er gået galt i Vestas? Må vi høre hvad han kan sige positivt om sit store forbillede DE? Hvorfor går han ikke ned i 5 år tilgængelige regnskaber og analyserer disse, så vil han se, at det der nu foregår er med DE i 180 grader vending, og han er pisket til det. Han kunne starte med personaleforbrug! Hvorfor har vi ikke hørt Guruen fortælle om 72 globale destinationer med samme funktion 14 forskellige steder og meget mere. Nej det er sjovere med kandestøberier og imaginære og visionære dispositioner. Det får man mere respekt for blandt folket i PI.
Må vi så høre fra de personer, som synes der er behov for en forening som VS, blot kan man ikke lide stifteren, og samtidig så synes man at VS går efter ledelsen, som man ikke mener kan gøre det bedre!
Hallo hvad mener man? Hvorfor mener man at der er behov for en forening som VS, når den nuværende ledelse gør et prisværdigt arbejde? Er det en Fan klub man mener?Kære venner kom ned på jorden til virkelighedens verden, men det kræver hårdt arbejde
-
Vagn herinde findes ingen guruer. Herinde er vi alle lige. Nogen har mere viden på ét specifikt punkt mens andre har mere viden på et andet specifikt punkt. Og sammen opnår vi den bredeste viden
Vagn du har tydeligvis ikke fulgt ordentligt med her på PI. Vi har skam talt en masse om hvad der er sket i branchen og vestas. Der har været skrevet herinde om cost cutting før vestas selv begyndte på det. Og du er godt klar over der ikke længere er 72 destinationer som du kalder det? Flere er lukket ned siden årsrapporten kom ud.
Ja der har været mange ansatte i vestas. også for mange. Og det er netop den process de nu er ved at skære til. Og der kommer til at ske endnu mere end hvad allerede meldt ud...... det er jeg ret sikker på.
Men det skal ved gud ikke ske på den måde som du igen og igen har skrevet og sagt direkte til Ditlev i radioen. Nemlig at fortage en direkte sammenligning mellem antal ansatte og producerede mw. Du misser fuldstændigt at f.eks service forretningen er steget 200% over de sidste 5 år. Og service forretningen er "tung" mht antal ansatte. Så der er altså pga den store succes i service forretningen ansat hmm mener det er mere end 1500 ekstra personer over de sidste 5 år. Så når du advokere for sådan en forsimplet mw/antal ansatte så illustrere det meget godt at du ikke forstår hverken branchen eller vestas.
Og du bliver også ved med at blande omsætning og producerede/antal afskibede mw sammen. NEJ der er ingen direkte link mellem de 2 ting. Det er blevet påpeget overfor dig før hvordan vestas bogføre omsætning. Det har INTET med produceret og afskibning at gøre. Men det er derimod overdragelse af møllerne til kunden. Og derfor er det også helt forkerte beregninger du har når du forsøger at regne salgspris per mw ud som man kan se lidt nede på denne side
http://www.vestasshareholders.dk/page4.php
salgspris per mw fremgår faktisk direkte af årsrapporten for de enkelte år.....
Og du forvikler stadig en CEOs opgave med bestyrelsens opgave. Det er den gamle bestyrelse der har sat retningen for hvordan vests skulle se ud. Ditlev har så skulle udføre den retning.
JA jeg mener det var rigtigt at lave et globalt setop. Nej jeg mener det var forkert at bygge en gigant tårnfabrik i US. Ja jeg mener det har været vigtigt at satse rigtig meget på R&D. nej jeg er naturligvis ingenlunde tilfreds med det f........ rod der var omkring V112/gridstrreamer og den tidligere CFO.Men det er der NETOP blevet taget hånd om. Og JA alle dem jeg snakkede med til kapital markeds dagen anså den nye direktion som værende de rigtig på posten til at løse de udfordringer vestas står midt i. Så der var faktisk en fin stemning. Det tager blot tid at komme igennem turn around
-
Helt ærligt Vagn, du er for pinlig.
Jeg beklager, at du stadig ikke er i stand til at debattere, uden at blive personlig. At svine i 3. person er stadig personligt.
Jeg ville ønske, du selv læste denne tråd, for den eneste der er ubehagelig i sin skriveform er dig. Din form er ikke kontant, den er nedladende, uforskammet, og er at sammenligne med en gammel mands trang til at hævde sig, når der ikke længere er ansatte og unger, til at læsse lortet af på. Det hører ingen steder hjemme. Gør din alder ære, og opfør dig som en voksen. Hvis du vil have respekt, som gør dig fortjent til det, for den du automatisk fik fra start, har du forspildt.Demokrati skal vi ikke diskutere, for du kender ikke betydningen. Citat "Der skal ikke her føres debat om hvad VS har til hensigt, det bliver fremført på rette sted." debat her, er lige netop demokrati.
Bryan bruger langt mere energi på at prøve, at forklarer dig lidt om demokrati. Det er som vand på en gås, men læs og forstå hans indlæg, og du er klogere bagefter.Jeg ved, at der er meget du ikke fatter, men nu skal jeg hjælpe dig, igen:
DER ER BEHOV FOR EN FORENING, BARE IKKE DIN FORENING!
Jeg er modstander af dig i foreningen, så længe du er til skade for Vestas. Jeg håber bare på, at du bliver væltet ved første generalforsamling og smidt ud af VS bestyrelsen, så du ikke kan gøre mere skade.
Jeg er en af dem der mener, at der er behov for en forening. En fælles front for småaktionærer.
Det skal du så ikke forveksle med din forening igen.Når du igen tager æren for Vestas udvikling, så er du ikke kun uvidende om hvad der forgår i den virkelige verden...... Men du kan blive oplyst ved at læse på PI.
På PI er der ingen guru. Du forveksler det muligvis med intelligens, men det kan måske også være svært at skelne, når man ikke er vant til det. Som Trolden skriver, sammen er vi stærke.
Men Vagn, ret skal være ret, hvis du ved så meget om Vestas, så skal du også have kredit for det. Jeg kan bare ikke lige se hvad det er du ved, som ikke er gængs almindelig viden. Din viden på et så pinligt lavt niveau, ift. dine egne påstande, at det ville klæde dig at forblive tavs, og passe din pensionisttilværelse.
Kære Vagn, du finder ingen venner, hverken her eller andre steder. Venner taler til hinanden, du skulle prøve. Dialog er fedt.
Vagn, vores dialog stopper derimod her. Når du begynder at opføre dig som en voksen mand, så kan vi prøve igen.
Jeg kan kun opfordre alle PI'er til, at møde UCP med tavshed.
Alt andet er spild af tid, da arnen næres af splid, konflikt og den negative opmærksomhed.Been there, done that, still got the dirty t-shirt, after a truck full of shit.
-
Det vil glæde mig hvis PI ville lave en side/funktion så infrastrukturen er klar og vi medlemer kan samle os hurtig i tilfælde af en Vestas afnotering/salg.
Jeg er ovenikøbet villig til at betale et lille beløb hvergang jeg skal have en til at repræsentere mine interesser.
På den måde kan PI for lidt for sin service og repræsentanten han få lidt løn da han/hun må tag en fridag for at deltage i en GF på vejne af en gruppe aktionær.
Jeg er enig med hjulmand i at det skal være et sag til sag fællesskab der opløses efter en GF eller anden fælles aktivitet
Mvh
-
Kære Hjulmand dine sædvanlige udgydelser viser at du ikke har fattet spor, og du vender tingene om på hovedet.
Kære Troldmand, endelig kommer du med lidt indrømmelser om ting som har været til skade for Vestas og dermed os aktionærer, men du afslører samtidig at det store kendskab du har til Vestas og årsagerne til katastrofen kan ligge på et meget lille sted. For det første så starter Vestas genvordigheder flere år tilbage, med DE´s eklatante fejltagelser som han selv har indrømmet over for mig i direkte diskussion. Han har kørt et parløb med den gamle bestyrelsesformand Bent Erik Carlsen indtil nogle aktionærer satte dem stolen for døren. Så er der igangsat et turnaround (180 graders vending), hvor skurken stadig er sat i spidsen for (officielt), men er det nok? Det forstår jeg, at du også nu har dine tvivl om, og det er forståeligt.
Hvor smerteligt det end kan være, så er der ingen vej uden om, såfremt Vestas skal indfri nogle af dine undersåters ønsketænkninger en Aktiekurs på 600 - 850 (gid det blev såvel), nemlig en yderligere reducering til 15 - 16.000 ansatte såfremt ordremasse og effektuering i 2013 synker til 5.000 MW.
Hertil kommer reducering af andre omkostninger, som vi vil hjælpe med at påpege. Med hensyn til de 72 destinationer så ved jeg at der nu er reduktioner på vej f. eks. nedlæggelse af 3 R &D afdlinger i USA, men der er også 14 stk. af samme slags at tage af. Når du mener at den nuværende direktion er så fantaskisk (DE), så må jeg lige henvise til den sidste affære som har kostet os aktionærer over 11 % i kurstab hvilket vil sige ca 800 mio., for at Vestas kunne spare 8,5 mio, og få hævn over Henrik Nørremark.
Uanset udfaldet så har denne tvist vist, at man ikke har situationsfornemmelse for hvilken skade en sådan afsløring kan afstedkomme.
Vi er netop ved at bore i denne sag, men skal nok holde resultatet for os selv.Med hensyn til mine primitive udregninger som du anfører, så har du ret i at de ikke er præcise, men det er umuligt at foretage eksakte udregninger når der i grundlaget er blandet æbler og pærer og mangelfulde oplysninger, derfor skal den slags tages med et grant salt, og kun tjene som en orientering.
Når du nævner at alle på kapitalmarkedsdagen havde den opfattelse at den nuværende direktion var ideel, så består den jo af andre end DE, og faktisk har jeg også tiltro til de øvrige.
Hvorfor min skepsis til DE er så udviklet vil blive begrundet senere, når grundlaget er befæstet.
-
Vagn der er intet nyt i det jeg skrev. Det har jeg skrevet før. Så det er blot dig der ikke har fulgt med.
Og igen igen igen forstår du ikke hvordan en virksomheds mål bliver vedtaget. JA naturligvis havde Ditlev et tæt samarbejde med Bent Carlsen. Jeg ville godt nok være bekymret hvis ikke det var tilfældet. Men det er nu engang en bestyrelse der vedtager strategien (tripple 15) og ikke en CEO. En CEO kan forslå en overordnet strategi/målsætning. Men så heller ikke mere. Og det var derfor det var så vigtigt at få formanden ud.
Se nu bruger du igen den forsimplede beregning til at estimere der kun burde være 15-16.000 ansatte. Men jeg tør godt stå på mål for der IKKE vil ske en reduktion i with collar ansatte på yderliger 4.000 personer.
Alene væksten i service forretningen i løbet af 2013 kræver nok ca 500 ekstra ansatte. Dagens meddelelse om service kontrakt på 553mw giver alene 40 ekstra jobs
Men ja vi kommer til at se vestas få endnu færre ansatte end nu. Og det vil ske over en periode på ca 18 mdr
Jeg tror ingenlunde på det 11% fald du henviser til skyldes den tidligere CFO. Aktien var hypet op til kapitalmarkedspræsentationen fordi mange troede vestas der ville præsentere MHI aftalen. Så når nu det ikke skete så falder aktien ganske naturligt derefter.
Er det en møj sag? Ja naturligvis. Og jeg har faktisk svært ved at tro på han har fortaget en sådan handling UDEN direktion/bestyrelse har været klar over det. Så derfor tror jeg ikke hørt det sidste fra den sag. Med mindre vi blot ser et forlig.
Det er dig der blander æbler og pære og ikke vestas. Det er altså ganske simpelt at tage de tal vestas selv gengiver i deres regnskab. Der har du tal for omsætning, overleveret antal mw, antal ansatte og pris per mw. Så nej der er ingen undskyldning for at blande tingene sammen.
-
Kære Trold jeg må indrømme, at jeg ikke har fulgt PI i de sidste måneder og set dine indlæg, men det forekommer mig, at vi ikke er så uenige endda om Vestas situation, blot har vi en divergerende opfattelse af DE! Jeg medgiver at DE er dygtig, især når det gælder sledsk tale og billig portvin, så er han uovertruffen, en rigtig sælger, men han har ikke haft styr på noget som helst! Kan du fortælle mig, hvorfor der lige efter beslutningen om turnaround pludselig skulle fyres 14 topledere? Var det lige på engang DE blev klar over at de ikke duede, og var ved at køre Vestas af sporet? Var DE ikke den øverste ansvarlige som skulle have set hvor det bar hen ad længe før de 14 fik fyresedlen?
Med hensyn til bestyrelsesarbejde i et selskab, så har jeg selv siddet i et par bestyrelser og kender udmærket proceduren. Det der er tale om her og grunden til at Bent Erik Carlsen fik sparket var at han havde ladet sig lede af DE og medvirket i den katastrofale udvikling, styret af DE med Fata Morganaet Triple 15.Dette er fakta, som jeg har fra person der har fulgt udviklingen fra 1. parket.
Men lad nu det ligge, uanset meningsforskelle så håber jeg vi alle, selv de som har set sig sure på min person, har et ønske om et profitabelt Vestas, hvor min person kan være ligegyldig.
Jeg vil anbefale alle, med jævne mellerum gå ind på www,mentora.dk, som Rudi vil prøve at opdatere når nyt foreligger.
-
Nu er det jo altså ikke DE der har fyret alle de 14 ledere. Det er både direktionen og andre ledere der har stået for disse fyringer. Jeg sad til bords med en af de nye direktions medlemmer og han fortalte lige ud han havde fyret en af de tidligere højt placeret personer.
Hvis det var Bent carlsen der havde holdt hånden over DE så var DE ikke CEO længere. Så nej det er lige så meget bent carlsens ideer. Og BC har da også selv ogffentligt fortalt om hvordan han stod på mål for bla tripple 15.
Men naturigvis er DE ikke fejlfri. Men han nyder faktisk stadig stor respekt rundt omkring i verden. Det er primært et dansk fænomen og analytiker fænomen at man ikke har tillid til ham. Han er så sent som for 1 mdr siden blevet køret som den mest indflydelsesrige person i vindmølle branchen. Og det er ikke blot fordi han er CEO i verdens største selskab. For nummer 2 på listen var Siemens CTO og ikke deres CEO.......
-
Kære Trold
Jeg mindes en gammel jysk politiker, der udtrykte "Hvis det er fakta, så benægter A fakta", sådan har du det også. Vi har vor opfattelse af DE, men må acceptere, at han stadig er CEO og vi kan ikke ændre på dette lige nu.
Vi har vor tvivl om DE har styr på begivenhederne! Den sidste turbulens forstærker denne tvivl. Men følg med på www.mentora.dk, her fremkommer der måske oplysninger, som kan udvide vor horisont.
Så tak for dialogen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind