Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas DE og dengamle CFO

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
88 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • T Offline
    T Offline
    Triplus
    wrote on sidst redigeret af

Jep - godt med en præcisering 🙂

Men jeg tænker det er et godt gæt. De får vel næppe et mere positivt grundlag at gøre det på. En Emission er jo altid en svær pille at sluge. Med lidt sukker glider den lettere ned.

1 Reply Last reply
    0
    • C Offline
      C Offline
      cykling

Jo jo Men det er ingen helt uvæsentlig detalje / forskel.Sjældent har jeg haft så travlt med komme i kiosken.Måtte endda købe 2 giraf bajer for og berolige mine tynd slidte nerver.

1 Reply Last reply
      0
      • golfhouseG Offline
        golfhouseG Offline
        golfhouse

Ja og du drikker dem vel alene din bandit

1 Reply Last reply
        0
        • T Offline
          T Offline
          Triplus

Jeg kan se dig for mit indre blik 🙂

Nu skal du bare stå i lufthavnen hele næste uge, for at se om herren fra Vestas checker ind på et fly til Japan...

1 Reply Last reply
          1
          • AliazA Offline
            AliazA Offline
            Aliaz

Står der om de skyder på en Emission for alle eller alene rettet mod en eller flere store investorer?

1 Reply Last reply
            0
            • C Offline
              C Offline
              cykling

Det er ikke specifikt nævnt

1 Reply Last reply
              0
              • T Offline
                T Offline
                Triplus

Jeg har scannet artiklen - kvaliteten er vist ok.

61279_EB_artikel.PDF

1 Reply Last reply
                4
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user

Stærkt. tak

1 Reply Last reply
                  0
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user

Nu har jeg også læst den. Beløbet fra Mitsubishi kommer fra en kilde, så det tror jeg er rigtigt.

Beskrivelse af virksomhedskulturen og nervøsiteten for rod i baghaven synes også at være rimelig sandynlighed.

Jeg undrer mig ret meget hvis 1,1 milliarder på denne side af fornyelsen af virksomhedsobligationerne ikke er nok.

Men jeg tror så også tallet bliver mindst 500 mill Euro som tidligere har været fremme.

1 Reply Last reply
                    1
                    • C Offline
                      C Offline
                      cykling

Det der også er interessant er hvilken rolle får Vestas i forhold til MHIs OFFshore ordre I Japan

1 Reply Last reply
                      0
                      • MIFM Offline
                        MIFM Offline
                        MIF

Enig men hvis de kun går ind med 1,1 mia. så burde det nye Off-shore firma ikke være 50/50 men nærmere 80/20 til Vestas fordel!

MIF

1 Reply Last reply
                        0
                        • doodhaD Offline
                          doodhaD Offline
                          doodha

Det er sjovt: Jeg morer mig hver gang, jeg kommer til Fyn over Albanis giraf-øl - som fynboernes svar på Carlsbergs snabel-øl.

Men i øvrigt er jeg enig i, at det faktuelle i artiklen vel egentlig er positivt - det bekræfter, at der er seriøse forhandlinger med MHI.

Det negative i artiklen er journalistens / Ekstra Bladets sensations-vinkel. Og det er i realiteten fløjtende ligegyldigt.

1 Reply Last reply
                          2
                          • RizlaR Offline
                            RizlaR Offline
                            Rizla

Tak til Triplus for den extraordinære indsats , for at bringe os dugfriske rygter ;o).

Der har været rygter fremme om en MHI ejerandel på 20 % af Vestas . Nu er der så rygter om et konkret beløb på ca. 1,1 milliard kr .

Hvis 20 % og 1,1 milliard kr. står til troende , må det med lidt løst hovedregning , være ca. det ejerforhold som MIF skriver ; 80/20 i Vestas´s favør !

Begynder det ikke at lugte af en rettet Emission - MHI køber XX millioner nye aktier i Vestas til kurs til kurs XX og står derefter som storaktionær med 20% ?( XX`erne skal i selv regne ud - det er så sundt med lidt hovedregning - lad os få nogle bud , mens vi venter på Godo ;o)

Mon ikke vi her begynder at kunne regne os ret præcist frem til , hvordan den økonomiske del af " det strategiske samarbejde " kommer til at se ud - når og hvis det evt. bliver realiseret .

Hvad samarbejdet så på sigt kan medføre , er lidt mere spændende i mine øjne . Håber det som et minimum vil medføre , at Vestas rejser sig af støvet og genvinder investorernes tillid .

Lige pt. er Vestas`s renomè skamferet på det groveste og man kan ikke fortænke Japanerne i , at tænke sig godt og grundigt om , før de evt. beslutter sig , om de vil involvere sig i firmaet .

Mvh. Rizla .

1 Reply Last reply
                            0
                            • troldmandenT Offline
                              troldmandenT Offline
                              troldmanden

Jeg tror man skal se det på en anden måde. Offshopre bliver udskilt i et nyt selskab. MHI køber sig ind i dette selskab for 1,1 mia. Men derudover vil der så komme en Emission i moderselvskabet. Hvis det er en rettet Emission vil det være 10% til den aktuelle kurs. Altså vil det give ca 750 mio. Skal der hentes flæere penge end det. (og det skal der måske) så bliver det en fortegnings Emission hvor kursen nok er tættere på 20 end 37. Og så er der ikke langt til en 50% kapital udvidelse.

1 Reply Last reply
                              1
                              • RizlaR Offline
                                RizlaR Offline
                                Rizla

Tak for dit bud Troldmand . Med dagens udtalelser fra DE ligner dit bud noget , der er meget realistisk og forhåbentlig er rykket meget tættere på .

Mon ikke den nye fabrik der skal bygges , kommer til at ligge tættere på Stillehavet end på Nordsøen ? ;o)

Mvh Rizla .

1 Reply Last reply
                                0
                                • troldmandenT Offline
                                  troldmandenT Offline
                                  troldmanden

Den første fabrik vil helt sikkert blive i europa. Japan er stadig flere år fra noget der bare ligner den kommende europæiske vækst indenfor offshore.

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • RizlaR Offline
                                    RizlaR Offline
                                    Rizla

Tyskland ?

1 Reply Last reply
                                    0
                                    • troldmandenT Offline
                                      troldmandenT Offline
                                      troldmanden

jeg tror nu stadig det bliver UK. Det er der langt de fleste projekter skal op

1 Reply Last reply
                                      0
                                      • HjulmandH Offline
                                        HjulmandH Offline
                                        Hjulmand

Hvis man tager udgangspunkt i Vestas egne udtalelser, så skal Vestas ikke afhændes til udlandet. 20 % af aktierne er ikke det samme som at afhænde Vesta, så ingen af de to scenarier kan afvises, selv om jeg mere tror på Troldmandens version.

• En rettet Emission på 1,1, svarende til 20 % af Vestas aktier på det nuværende kursniveau, er ren foræring til MHI, og vil ikke blive taget godt imod hos de nuværende ejere.
                                        • MHI bibringer intet ift. teknologi, de skal bruge Vestas patenter i USA, og de har ingen tilknytning til det europæiske marked. MHI har kun en ting at tilføje, penge.
                                        • MHI bliver ikke omtalt af Vestas som investor, men som teknologisk samarbejdspartner.

Hvis vi fastholder at V164 koster 2 mia. at udvikle, og det Vestas kan bruge MHI til, er færdigudviklingen, så mangler der i min verden stadig 0,9 mia. i det evt. nye selskab?

Herudover skal Vestas bruge 500-750 mio. fra en Emission til at sikre Vestas fremtidige frie cashflow.

Som jeg ser det, er en opsplitning den eneste mulighed, hvis aktiekursen skal holdes under nogenlunde kontrol. Opsplitning er pil op, og Emission er pil ned, status quo.

En rettet Emission er pil ned og herefter en fortegnings Emission er pil ned, status kaos.

1 Reply Last reply
                                        1
                                        • HjulmandH Offline
                                          HjulmandH Offline
                                          Hjulmand

Troldmand, har du et bud på, hvorfor de aflyset deres planer i Kent, hvis de stadig vil have deres fabrikker i UK?

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger