Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vestas på Husum messen. Endnu en ny mølle på vej.....

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
18 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • MIFM Offline
    MIFM Offline
    MIF
    wrote on sidst redigeret af

785.000 aktier i lukkeaktionen 🙂

FIF

1 Reply Last reply
    0
    • A Offline
      A Offline
      allankj1

Hej Troldmand.

Ja man må da sige at de fine ord jeg sendte dig tidligere på ugen holdte stik. Meget indformativt indlæg. Virkelig godt indlæg og som jeg selv var inde på kunne det tyde på der var en større mølle undervejs. Bliver meget spændende at følge de næste par måneder.

God weekend herfra.

1 Reply Last reply
      0
      • C Offline
        C Offline
        cykling

mne: Hvor ender vi idag 45 -50 ?
        Mitsubishi-telco bekræfter interesse for Vestas-Nordea
        24-09-2012 09:11:45

KØBENHAVN, 24. sept (Reuters) - Vestas VWS.CO og Mitsubishi Heavy Industries 7011.T kan stå på tærsklen til at indgå et samarbejde.

Det skriver Nordea i et notat mandag efter en telekonference med Mitsubishi Heavy Industries (MHI) fredag.

• Opkaldet bekræftede, at der var gensidig interesse mellem MHI og Vestas for at styrke positionen inden for offshore-vindkraft. Vi konstaterer også, at MHI ikke udelukker muligheden for at tage et mindretal af aktierne i Vestas. Samlet set styrkede opkaldet vores opfattelse af, at en aftale mellem de to virksomheder kan nås i den kommende periode, skriver Vestas-analytiker Patrik Setterberg fra Nordea.

Han påpeger, at MHI over for Nordea bekræfter, at offshore-vind står øverst på listen over de forretningsområder, som MHI sigter på at styrke i de kommende år.

• Ud over offshore-vind har MHI til formål at udbygge sin position inden for gasturbiner og geotermisk energi, men udtrykte ikke nogen særlig interesse for onshore-vind, skriver Setterberg.

MHI har ifølge Setterberg foretaget minoritetsinvesteringer i fortiden og netop ikke haft holdninger imod denne form for ejerskab. Og det øger ifølge analytikeren chancen for, at et strategisk partnerskab på offshore-vind mellem de to også vil indebære en ejerandel i Vestas.

• En kapitaltilførsel skal også ses som en billig mulighed for MHI at vinde værdifuld indsigt i Vestas' teknologi på, som i sidste ende kan resultere i en overtagelse, tilføjer Setterberg.

Han understreger, at han ikke mener, at Vestas er en attraktiv investeringscase. Til gengæld vurderer han, at aktiekursen kan drives højere op, hvis Vestas kombinerer et partnerskab med Mitsubishi med en kapitaltilførsel.

Partik Setterberg fastholder mandag sin abefaling om 'hold' og et kursmål på 45 kr. pr. Aktie.

Vestas-aktien handler kl. 0909 oppe 1,8 pct. i kurs 41,44, mens det toneangivende OMXC20-indeks .OMXC20 ligger 0,1 pct. højere.

Læs flere nyheder om Vestas ved at dobbeltklikke her

RTRS-VWS.CO

(Reuters Finans, + 45 33 96 96 55 [email protected])

1 Reply Last reply
        1
        • I Offline
          I Offline
          Investor1

Mitsubishi-telco bekræfter interesse for Vestas-Nordea
          24-09-2012 09:11:45
          KØBENHAVN, 24. sept (Reuters) - Vestas VWS.CO og Mitsubishi Heavy Industries 7011.T kan stå på tærsklen til at indgå et samarbejde.
          Det skriver Nordea i et notat mandag efter en telekonference med Mitsubishi Heavy Industries (MHI) fredag.

• Opkaldet bekræftede, at der var gensidig interesse mellem MHI og Vestas for at styrke positionen inden for offshore-vindkraft. Vi konstaterer også, at MHI ikke udelukker muligheden for at tage et mindretal af aktierne i Vestas. Samlet set styrkede opkaldet vores opfattelse af, at en aftale mellem de to virksomheder kan nås i den kommende periode, skriver Vestas-analytiker Patrik Setterberg fra Nordea.
            Han påpeger, at MHI over for Nordea bekræfter, at offshore-vind står øverst på listen over de forretningsområder, som MHI sigter på at styrke i de kommende år.
          • Ud over offshore-vind har MHI til formål at udbygge sin position inden for gasturbiner og geotermisk energi, men udtrykte ikke nogen særlig interesse for onshore-vind, skriver Setterberg.
            MHI har ifølge Setterberg foretaget minoritetsinvesteringer i fortiden og netop ikke haft holdninger imod denne form for ejerskab. Og det øger ifølge analytikeren chancen for, at et strategisk partnerskab på offshore-vind mellem de to også vil indebære en ejerandel i Vestas.
          • En kapitaltilførsel skal også ses som en billig mulighed for MHI at vinde værdifuld indsigt i Vestas' teknologi på, som i sidste ende kan resultere i en overtagelse, tilføjer Setterberg.
            Han understreger, at han ikke mener, at Vestas er en attraktiv investeringscase. Til gengæld vurderer han, at aktiekursen kan drives højere op, hvis Vestas kombinerer et partnerskab med Mitsubishi med en kapitaltilførsel.
            Partik Setterberg fastholder mandag sin abefaling om 'hold' og et kursmål på 45 kr. pr. Aktie.
            Vestas-aktien handler kl. 0909 oppe 1,8 pct. i kurs 41,44, mens det toneangivende OMXC20-indeks .OMXC20 ligger 0,1 pct. højere.
            Læs flere nyheder om Vestas ved at dobbeltklikke her
            RTRS-VWS.CO
            (Reuters Finans, + 45 33 96 96 55 [email protected])
          1 Reply Last reply
          0
          • M Offline
            M Offline
            mccarthy

Hej troldmanden. Som alle andre gentager jeg applausen. Har jeg forstået det korrekt i at Isle of Wright laboratoriet har udviklet denne nye vingeteknologi? Som andre har beskrevet så er det ligesom opbygning af vingeplan til fly; altså er der patentrettigheder?
            En underlig tanke for mig er at Boing kan blive en kommende producer for vindmøllevinger eller der sker en symbiose mellem industrierne.
            Dette er et af mine vanlige vrøvleindlæg, men jeg får tit respons netop fra dig.
            Jeg vil lige gentage et link som måske er forbigået:
            http://ing.dk/artikel/119912-saa-snurrer-siemens-monster-moelle#debate

1 Reply Last reply
            0
            • troldmandenT Offline
              troldmandenT Offline
              troldmanden

Ja jeg formoder da stærkt det er udviklet i UK. Muligvis med hjælp fra Boing.

Den 3/10 er der en 45 min præsentation af V126 og herunder specifikt den nye vinge teknologi. Så forhåbentligt bliver vi lidt klogere der. Ellers må jeg sørge for at hælde lidt vin på R&D chefen om aftnen så han bliver snaksagelig

Boing som vinge producent til vindmøller? Nej den tror jeg ikke lige på.

1 Reply Last reply
              0
              • M Offline
                M Offline
                mccarthy

Stækt svar. Jeg ser det som et stærkt tegn at netop Isle of Wright laboratoriet er med. UK har et major concen omkring at UK3 skaber jobs i netop UK og vel at mærke 'intelligente' jobs. Jeg gider ikke at kommentere Danmarks rolle i dette spil!!!
                Jeg regner med at deltage i et møde indenfor de næste 1-2 år, altså ikke i år.

1 Reply Last reply
                0
                • troldmandenT Offline
                  troldmandenT Offline
                  troldmanden

Det er i UK Vestas har deres helt store vinge R&D center. Så det er derfra alt ny teknologi udspringer. Sådan har det været helt tilbage til NegMicon dagene. Men de får naturligvis indput fra andre steder. Boing er en af disse.

Hvad er det for et møde du tænker på at deltage i?

1 Reply Last reply
                  0
                  • M Offline
                    M Offline
                    mccarthy

Et møde allá Husum eller en kapitalsmarkedsdag. http://www.euroinvestor.dk/nyheder/2012/09/24/vestas-dnb-kommende-kapitalmarkedsdag-en-loeftestang-for-aktien/12095970

1 Reply Last reply
                    0
                    • MIFM Offline
                      MIFM Offline
                      MIF

Hej Trold der er en stor sandsynlighed for den nye Structual shell vinge fra Vestas er lavet sammen med Boeing. De har enorm erfaring med diverse "composit" i deres fremstilling af fly og rumfartsteknologi. Prøv søg på "Boeing Structual Wing Shell" så kommer der en masse patenter frem omkring det. Mif

1 Reply Last reply
                      0
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden

Ja mif det er slet ikke utælnkeligt. Men egentligt er jeg ligeglad om det er ren inhouse udvikling eller det er i et samarbejde. Bare teknologien giver fordele frem for den nuværende. Og det synes den at gøre.

1 Reply Last reply
                        0
                        • C Offline
                          C Offline
                          cykling

Sad i går og kigge på de stål tårne fra IBI på fyn som produceres til Siemens og tænkte øv det er ærgerligt at vestas ikke er med helt fremme.Men det er de så alligevel

Link Preview Image
                          404 - Hov... vi kan ikke finde siden | Nordjyske.dk

favicon

(www.nordjyske.dk)

1 Reply Last reply
                          1
                          • A Offline
                            A Offline
                            allankj1

Lyder meget spændende. Godt at se mange nye og spændende tiltag fra Vestas. Er helt sikker på at vi ikke ser en dødende virksomhed i Vestas. De skal nok komme ud på den anden side. Derimod tror jeg at flere at de små falder fra med tiden.

1 Reply Last reply
                            0
                            • B Offline
                              B Offline
                              Bosack

Ja, det lyder ret spændende..!

Her er en link fra deres hjemmeside:

favicon

(www.forida.dk)

Det er især den nemmere transport, og at det er billigere at producere tårne i højstyrkebeton end stål, der er interressant..

Mvh. Bosack.

1 Reply Last reply
                              0
                              • MIFM Offline
                                MIFM Offline
                                MIF

Tænk hvad der sker med kursen den dag Vestas melder ud de igen lever op til deres finansielle forpligtigelser 🙂

Puha der er mange trikkere i den Aktie. Raketten har mange trin 🙂

FIF

1 Reply Last reply
                                0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                • First post
                                  Last post
                                0
                                • Debatforum
                                • Seneste
                                • Populære
                                • Bruger