Er BLS-invest transparent?
-
Jeg er ved at undersøge BLS-invest og vil høre om man kan følge deres indre bevægelser og portefølje indhold i deres Danske og Globale afdeling?
Derudover synes jeg deres priser er uigennemskuelige - noget med 1% admin og 10% high watermark afregning. Men hvordan ser regnestykket ud pr 100 kr investeret med et afkast på 10% p.a.? -
Tak Bryan,
Jeg vil da lige bestille deres bog og kigge nærmere.Fandt også lige deres oversigter:
http://www.bls-invest.dk/afdelinger/danske-aktier/vores-selskaber
http://www.bls-invest.dk/afdelinger/globale-aktier/vores-globale-selskaberDe deres strategi lyder til at være fundamental køb/hold som Buffett tænker jeg hvorfor de fleste ikke bare selv køber en stak selskaber ala deres og sparer alle de omkostninger der knytter sig til investering igennem en forening som deres? Jeg kan godt se det er lidt lettere at vælge en forening men omkostningerne må tage en stor bid af ens afkast set over en længere årrække og man må formode de handler ret sjældent.
-
Tak for uddybende info. Det er interessant at se deres præcise vægtning. Og jeg kan godt se at det ikke er ren passivitet de arbejder med.
Læste lidt i deres regnskaber og så dette:
"Aktieudlån
Foreningen har indgået aftale med Skandinaviska Enskilda
Banken AB vedrørende afdeling Danske Aktier
om adgang til udlån af afdelingens aktieportefølje."Er det en henvisning til Shorting? Eller læser jeg det forkert?
Prøvede også at kigge på deres handelsomkostninger men jeg kan ikke vurdere om de handler ofte.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind