Vestas Damage Control
-
Ok nogen gange bliver det lidt indforstået.
BN i Pressen
-
Ja det er jo en mand, som faktisk lidt er i en knibe. Han ved at han ikke kan gå ud og spørge aktionærerne om penge, på grund af den lave valuering og det forholdsvist store beløb. Og han ved at bankerne nok vil deleverage deres låneengagement. What to do?
-
Nej og når det så er sagt.Så er en konsolidering i branchen også det der skal til.
Og hvorfor så ikke aktivt søge den, mens man stadig har indflydelse.Det er bestemt godt arbejde for aktionærerne.
Fakta er at kursen PT og Vestas muligheder er stærkt presset.Et delvis salg til Siemens eller noget der ligner, vil være ensbetydende med farvel til short angreb og velkommen til mulighedernes verden.
-
Den her sætning nager mig, hvad ligger der i den
Nordberg says: "Vestas is Danish, and shall remain a Danish company listed on the Danish stock exchange.
"That is my ambition and that is the company's strategy. It is important for Vestas and also for Denmark."
Hvem taler han med ?
-
Måske der er kontakt med nogen der forspørger tal og planer med henblik på et opkøbstilbud, det prøver Vestas offentligt at sige nej til før det sker, da de vil ikke have et opkøbstilbud på bordet, og gør dem opmærksom på, at det partner løsningen de søges.
-
Der er lang mellem snapsene.Men hel dødt er der ikkehttp://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.windpoweroffshore.com/article/o2hOWRbRXbo/2012/08/27/ministry_go-ahead_for_30mw_italian_near-shore_project/&prev=/search?q=vestas&start=10&hl=da&client=firefox-a&sa=N&tbo=1&rls=org.mozilla:da:official&biw=1680&bih=832&tbs=qdr:h&prmd=imvns&sa=X&ei=tH47ULalE6q40QWkqIGYAg&ved=0CDIQ7gEwADgK
-
En ny medejer skal vel have nogle nye aktier som bevis på sit medejerskab? Det er vel nærliggende at konkludere. Så de gamle ejere må få deres ejerandel udvandet. Men det er jo alt sammen meget spekulativt vi aner jo intet om hvad der reelt foregår.
Mht. Siemens så har de lige rejst en gigant mølle i Østerild. Når man ser den er man ikke i tvivl om hvem der er kongen indefor vindmøller. Det er Siemens. Jeg tror ikke de har brug for Vestas.
-
Så er der gode nyheder Cykling! TJ-indikatoren er gået i plus! (Thorleif Jackson har i fredags købt aktier i Vestas skriver han på nordnetbloggen). Jeg er ikke fan af TA den slags heksekundskab og pseudo-indikatorer, men Thorleif Jackson indikatoren - se den har jeg respekt for ;o)
-
Det er så betyeligt bedre end hans investering i Trinasolar som han er ned med +75% med.
-
120281: Jo da, det står nederst på siden her (indtil der kommer et nyt indlæg), man behøver dog ikke at være medlem

http://www.nordnetbloggen.dk/hvem-er-vinderen-i-vindmøllebranchen-2/#comment-15754Triplus+Aka: Hehe, har i da overskud på alle jeres aktier?

Thorleif har overskud på 11 af 15 aktier. På de 81 måneder hans nordnet-porteføjle har været aktiv (stort set 100% investeret hele tiden) har den givet 13% afkast om året mens verdensindekset er steget 1.9% om året. Selv Skagenfondene (Global og Kon-tiki) har ikke kunnet gøre det ligeså godt i samme periode. Så selvom han ikke har 100% træksikkerhed, er han i mine øjne et af de bedste pejlemærker derude.
-
Hej Triplus, spørgsmålet er om der overhovedet er nogen, som pt har gevinst på deres porteføjle af alternativ-energi-aktier

Både Gazprom, Electrobras, Fortum, omtrænt samtlige solcellefabrikanter og omtrænt samtlige vindmølleproducenter ligger med mega tab ifht for 1-2-3-4 år siden, så det er nok blot en sektor, der har gjort naller, og det har nok været svært at gennemskue på forhånd
(undtagelsen er så nok olieproducenter, som sandsynligvis har det udemærket for tiden(?))@120281: super, jeg vil med glæde læse hans svar, selvom jeg godt kan svare dig på det med tidshorisonten - den er lang (Thorleif doesn't do short time investments)

-
-
Ja han har svaret mig på nordnetbloggen. Er enig i hans betragtninger - men det var jeg også da jeg købte i kurs 89 og 58.

Kan godt lide hans sammenligning med selskaber ala Siemens og GE.
Her tænkte jeg om MHI kunne agere bank på nogen af projekterne. Så Vestas kunne få mere fordelagtigt finansiering og dermed vinde flere ordre.
God vind.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind