Vestas er vendt
-
Men med det lange sigte må det jo være i deres interesse at udviklingen i nedbringelse COE fortsætter.
Lige som blandt andet vestas politiske arbejde ( windmade ) forsættes og skaber et positivt image for branchen og som konsekvens, muligheder for deres investeringer i vindmølleparker.
Måden og gavne dem selv på kunne være opkøb af vestas aktier.
Den nuværende situation underminere billedt af en positiv industri og gavner ikke dem selv i den sidste ende.
Bare et lille beskedent opkøb over de 5% ville sende positive signaler til omverden.
-
Den 23/8 København 24/8 London
For vi og se om Dag Andreasen kan det han er ansat til
For Vestas' bestyrelsesformand Bert Nordberg har det været afgørende at kunne tiltrække en stor finansiel kapacitet:
"Med Dag Andresen omkring bordet får Vestas tilført en af de absolut tungeste kapaciteter på området. Hans faglige baggrund, de markante resultater han har opnået og ikke mindst de skudsmål, han får, er alle meget overbevisende. Da han ydermere har et indgående kendskab til energisektoren indefra, har vi fået indfriet alle vores ønsker til den nye CFO-profil," siger Nordberg.
Med ansættelsen af den nye koncernøkonomidirektør styrker Vestas samtidig sin kommunikation med analytikere og investorer, hvilket koncernchef Ditlev Engel har tillagt stor betydning:
"Vestas har behov for præcis den baggrund Dag Andresen kommer med. Ikke kun den økonomi-faglige, men bestemt også hans store erfaring med at varetage kontakten til børs- og finansmarkederne. Jeg ser derfor frem til de bidrag, han kan tilføre direktionssamarbejdet og er ikke i tvivl om, at han ikke alene har kompetencerne, men også personligheden til at påtage sig den vigtige opgave," siger Ditlev Engel.
Dag Andresen ser selv CFO-jobbet i Vestas som et tilbud, han ikke ville lade passere forbi:
"Når man ser på de kolossale udfordringer, verden står overfor på klimaområdet, er der for mig ingen tvivl om, at Vestas er en af de absolut mest spændende virksomheder at være en del af. Også selv om jeg naturligvis er helt på det rene med, at der er behov for væsentlige opstramninger mange steder i virksomheden for igen at få lønsomheden op. Sådanne udfordringer har jeg været vant til, dem holder jeg meget af, og jeg glæder mig derfor meget til at yde mit bidrag til at få Vestas tilbage på lønsomhedssporet," siger Dag Andresen.
-
Du er ikke den eneste der ikke helt er med.
-
-
De trader rigtig meget i vestas. Tror dette var den 15. stor aktionær meddelelse fra dem.
-
Der er to væsentlige ting at bemærke hertil:
- Meget positivt at Blackrock igen er over 5%, troldmand, det skete altså sidst i 2010, så tit handler de altså heller ikke!
- MLIs massive salg i år, op til 9 mio aktier, er altså IKKE salg for Blackrock som mange har påstået på søsterkanalen.
Det er med andre ord et meget stærkt positivt signal med storaktionærmeddelelsen!
-
Nu skal vi ikke glemme den lille lommefilsofiske betragtning om, at der aldrig er nogen, som er blevet fattigere af at tage pengene af spillebordet.
-
Vestas kommer sikkert med en plan om afskedigelser og rationalisering i morgen. Desuden følger der vel en justering af forventningerne som medfører en ændring af omsætningen. Kommer der ikke en justering så må Ditlev og co. jo kunne se omsætningen komme andre steder en US. Hvordan markedet vil reagere på meddelelser af den slags er det svært at forudse.
Forhåbentlig sker der også noget med V164.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind