Kvaliteten af kinesiske vindmøller
-
Ja EDP har overhovedet ikke fingeren på pulsen.
Det gælder i øvrigt mange af de store energi selskaber.
Tænk sig og meddele markedet af man planlægger massive investeringer i vindenergi.
Alle ved jo af både Vestas og vindenergi ingen fremtid har.Næ gas og olie, kul og a-kraft er vejen frem, det viser alle analyser.
-
Måske Børsen snart skulle den der blæksprutte fra vm i fodbold til kommentere vestas i stedet for ham jacob pedersen fra Sydbank. hold da helt kæft hvor er han radikal han svinger lige så meget i sine bedømmelse som en 6 årig skoledreng. Sådan en flok .........
-
I morgen er det måneds-afslutning, kvartals-afslutning og halvårs-afslutning.
Mon man kunne forestille sig, at der hermed er nogle ordrer som skal besegles endeligt...?
Og: Kunne man mon forestille sig, at nogle af de stor-shortende hedgefonde lige skal have taget noget gevinst, sådan at det kan nå at komme med i bogen for dette halvår...?
Hertil kommer om Helle, Merkel, Olande og alle de andre får redet Europa...???
En EU-vækstpakke med bl.a. investeringer i infrastruktur og energi (herunder vedvarende) er vist nogenlunde sikker - såvidt jeg forstår på medierne.
Det er nogle spændende dage, vi går i møde - også vedr. Vestas-kursen.
-
Mon ikke snart det lykkes og overbevise markedet om at de rent faktisk mener noget med det hos Vestas.
-
Det er meget fromme ønsker jeg har.
-Et lidt bedre end forventet Q2 med indsnævring af EBIT til 2-5.
-En meddelelse fra Vestas om at produktions omkostninger på gridstremer er reduceret.
-En bedring af ordre indtag
Og så konsekvensen af de 3 fromme ønsker.
Kursen ændre sig så Vestas igen pris sættes som en veldreven industri virksomhed.
Og ikke som nu hvor kursen afspejler det triste forløb der har været i Vestas det sidste års tid.Men som nu ser ud til og være vendt.
-
Dårlig vestas nyhed. Deres brasilianske projekter er sat i bero da Vestasåbenbart ikke opfylder betingelserne for at opnå lån fra den brasilianske bank, som kræver 60% lokal produktion.
Brasilien er et vigtigland for vestas i 2013 da det er et væt lnd som skal være med til at gøre 2013 ikke falder ALT for meget. Man har diretke forsøgt at skubbe brasilianske projekter til 2013 for at have ledig kapacitet til US projekter i 2012
-
Jeg vil tro problemet ligger i den konflikt der længe har været omkring stålpriserne.Der skrives om overpriser på 50-60%.
-
Det ser ud til der i orden i tingene.Det er nok bare lidt bureaukrati.
Jvf Vestas selv er det længe siden man håndterede kravene.
-
Gav vide om det var derfor ordren gik til Vestas.
-
God reklame for Vestas.Møllerne levere mere end lovet.
-
Og til lige med et godt udgangs punkt for det videre samarbejde.
-
Nordea og min bare r . .
I dag
http://npinvestor.dk/nyheder/vestas-nordea-ser-risiko-for-tab-af-momentum-247451.aspxFor 18 Måneder siden
Af de overhovedet vil være bekendt og kloge sig på noget er mig en gåde.
-
Hvorfor har vi ikke læst om det her i dag.
Skal vi nu have en periode med opkøbs rygter igen.
-
måske derfor den er steget så voldsomt i dag?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind