Vestas
-
En flydende vindmølle på et trekantet flydende fundament er i ekstrem høj grad underlagt naturkræfterne.
Ikke kun vindpåvirkningen, men også bølgebevægelsen. I høj bølgegang vil det høje vindmølletårn blive vippet frem og tilbage indtil enten tårnet eller vingerne knækker pga. overbelastning.
Et flydende fundament med en enkelt flyder og en kontravægt vil reducere de dynamiske påvirkninger.
Mon ikke havvindmøller i de næste mange år vil blive opstillet på faste fundamenter. -
Test resultatet ser godt ud, 15 m høje bølger uden problemer.Men ok det er jo også en Vestas mølle.
-
Der er interesse rundt omkring. Kunne være herligt hvis Vestas blev first mover på det her område.
Energy Update : United States and United Kingdom to collaborate on ‘floating’ wind turbines
The new technology could allow Britain to harness the consistently higher wind speeds available over deeper water The UK and US will work together to develop "floating" wind turbines to harness more offshore wind power at a potentially lower cost, The Guardian reported. Before this week's clean-energy meeting of ministers from 23 countries in London, the government announced it will collaborate…
LEARN FROM NATURE (environmentaleducationuk.wordpress.com)
-
Har du husket og tælle dem her med mccarthy.Sådan en lille succes historie som den flydende mølle er et godt udgangspunkt for det næste step.
-
Hej cykling.
Der er løbet meget vand i stranden efter den historie blev trykt. V164 er vist ikke ordre aktuel de næste par år.
http://www.rechargenews.com/energy/wind/article280706.ece -
Både Nej og Ja
Sådan uden og skulle være alt for optimistisk.
Mængden af offshore projekter der skal i gang sættes inden for de næste år er stor.
Mængden af leverandører på vindmølle siden, med track record og organisation samt bud på løsninger er begrænset.
Vestas er leverandør til nogen af verdens største energi selskaber.
Jeg tror at energi selskaberne er interesseret i og have en spiller som vestas med som leverandør.
Og dermed også snart skaber nogen betingelser for Vestas, som sikre Vestas deltagelse.
Hvis jeg har ret i det og der skal etableres produktions anlæg og lægges kræfter i udvikling.
Så nærmer tiden sig hvor de er nødt til og tilkendegive bindende interesse for V164.
-
Små 140MW på vej i polen
-
Der har du sgu ret i.
Det havde jeg slet ikke set.
Jeg har søgt og ind til nu står der købt af Vestas.
Læg så mærke til datoen og tænk på Q2.
Jeg troede kun de havde bygget den i mexico på 100MW.
-
Der er vist ingen tvivl.
Den har været i drift fra årsskiftet.Hvad koster sådan en færdig park pr mw ?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind