Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Skyer over den globale økonomi

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
21 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • Nippon1976N Offline
    Nippon1976N Offline
    Nippon1976
    wrote on sidst redigeret af

Jeg synes ikke at jeg kan finde den.... Er den kun noteret i Australien?

1 Reply Last reply
    0
    • leL Offline
      leL Offline
      le

ja - ERA.AX

1 Reply Last reply
      0
      • leL Offline
        leL Offline
        le

medens paladin er noteret både i australien og canada, jeg har den canadiske, men det er jo hip som hap

1 Reply Last reply
        0
        • leL Offline
          leL Offline
          le

det betyder ikke noget

usa startede med at falde med 2% og hele verden blev forskrækket og europa faldt mere end 2% og lukkede inden usa trodsalt kravlede op til kun at falde lidt mere end 1%

de asiatiske aktier er steget pænt på det sidste så en enkelt dag betyder intet og afhængigt af hvad usa gør i aften vil de stige igen hvis usa stiger og ellers vil de måske kun ligge en smule uændret (+/-)

texas instruments kom med et fint resultat bortset fra at de vitterligt producerer i det kriseramte område af japan og det trækker en smule ned, men det er kun de fanatiske folk, der alene kigger på resultatet i forhold til det udmeldte uden at forstå virkeligheden, vi andre ved godt at det er en midlertidig nedgang som man skal købe på

og så har de jo lige købt national semi, der netop leverer mange chips til bilindustrien så de bliver nok også ramt i øjeblikket og et par måneder frem, men kommer så stærkt tilbage når lagrene af biler, der er ved at blive tømte skal bygges op igen når japan kommer igang igen og a-ulykken ser ud til at være lidt mere under kontrol, så det handler kun om den tid det tager at få produktionen hos underleverandørerne i de ramte områder op at stå, og der arbejder de i døgndrift og holder slet ikke påske

og national semi leverer mest til producenter i europa og usa, kina, korea mm, der sålænge de ikke får komponentlevereanceproblemer vil tage markedsandele fra japanerne nu deres lagre er ved at blive tømte og de sælger så endnu mere

og det ser ud til at det næsten kun er de japanske bilproducenter, der er ramt

korea har allerede sat produktionen af biler på overtime både i korea og i usa for at tage markedsandele fra japan, de kan nemlig levere det hele selv

1 Reply Last reply
          4
          • cyberC Offline
            cyberC Offline
            cyber

Tak for en god respons på artiklen

1 Reply Last reply
            0
            • Nippon1976N Offline
              Nippon1976N Offline
              Nippon1976

Jeg kan ikke handle australske på min platform (nordnet) og kan ikke finde den på hverkan euroinvestor eller stockcharts

Er der en umiddelbar forskel på paladin og Cameco i forhold til potentiale?

Som jeg ser paladin, så er mit gæt at potentialen er til 4,5 i løbet af 3-6 mrd
              på langt sigt vil der være potentiale i lighed med andre råstoffer.

1 Reply Last reply
              0
              • leL Offline
                leL Offline
                le

mine japanske machine tool aktier faldt ikke mere end ca 1 1/4% og da de er steget hver dag i sidste uge med en procent om dagen og yen er steget sammen med dollaren ligger mine japanske machine tools aktier i ATH målt i kroner

1 Reply Last reply
                0
                • cyberC Offline
                  cyberC Offline
                  cyber

Nippon, du handler bare Paladin på Toronto

http://tmx.quotemedia.com/quote.php?qm_symbol=pdn

1 Reply Last reply
                  0
                  • Nippon1976N Offline
                    Nippon1976N Offline
                    Nippon1976

Jeg har handlet paladin og solgt igen, for at genkøbe lidt længere nede

1 Reply Last reply
                    0
                    • leL Offline
                      leL Offline
                      le

de er svære at sammenligne

cameco er jo en af de 2-3 største i verden medens paladin er nogte mindre

du kan slå den op på yahoo finance og også på google finance

jeg tror ikke cameco har samme potentiale som paladin

1 Reply Last reply
                      0
                      • Nippon1976N Offline
                        Nippon1976N Offline
                        Nippon1976

tak for svaret

1 Reply Last reply
                        0
                        • leL Offline
                          leL Offline
                          le

nu steg usa ca ½% og er dermed kun ½% lavere end i fredags og japan stiger med over 1½% i dag og hong kong med mere end 1% så aktierne i asien er steget igen efter den lille krølle i mandags

og med de gode regnskaber fra intel, ibm og andre stiger aktierne nok igen i morgen i usa og især intels udmelding om at PC salget er meget stærkere end man hidtil have fået at vide fra analyhseinstitutterne er en vigtig faktor bag ny tro på at opsvinget (det globale boom) trives i bedste velgående trods de mange pessimister, men dem er der jo altid flest af

1 Reply Last reply
                          0
                          • B Offline
                            B Offline
                            Bullish

Jeg fandt lige denne tråd da jeg søgte efter Paladin på Proinvestor.
                            cyber var lidt pessimistisk i april 2011.
                            Siden da er S&P500 steget fra 1363 til 6913, en stigning på 407%. Og Paladin er faldet fra 29 til 13.
                            Bare en påmindelse om at selvom det ser sort ud, så har aktiemarkedet det med at stige 🙂

1 Reply Last reply
                            0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                            • First post
                              Last post
                            0
                            • Debatforum
                            • Seneste
                            • Populære
                            • Bruger