Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Shortpositioner på danske aktier

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
10 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Tirsdag d. 7. november 2023

    Novozymes A/S 13,12 06-11-2023

    Netcompany Group A/S 10,17 06-11-2023

    Bavarian Nordic A/S 8,82 03-11-2023

    ChemoMetec A/S 8,03 06-11-2023

    GN Store Nord A/S 6,03 03-11-2023

    Ambu A/S 5,92 06-11-2023

    FLSmidth & Co. A/S 4,45 06-11-2023

    Zealand Pharma A/S 4,09 03-11-2023

    Royal Unibrew A/S 3,43 06-11-2023

    ISS A/S 3,4 07-11-2023

    Torm plc 1,91 07-11-2023

    NKT A/S 1,86 02-11-2023

    Vestas Wind Systems A/S 1,83 30-10-2023

    Demant A/S 1,8 06-11-2023

    A.P. Møller - Mærsk A/S 1,63 06-11-2023

    H+H International A/S 1,61 02-11-2023

    Pandora A/S 1,56 06-11-2023

    ALK-Abelló A/S 1,45 03-11-2023

    Rockwool A/S 1,44 02-11-2023

    Noble Corporation Plc 1,38 07-11-2023

    Tryg A/S 1,2 06-11-2023

    NTG Nordic Transport Group A/S 1,07 23-10-2023

    Ørsted A/S 0,9 03-11-2023

    H. Lundbeck A/S 0,83 06-11-2023

    Dampskibsselskabet Norden A/S 0,69 06-11-2023

    Topdanmark A/S 0,67 25-10-2023

    Carlsberg A/S 0,63 06-11-2023

    Sydbank A/S 0,6 02-11-2023

    Alm. Brand A/S 0,59 27-10-2023

    DSV A/S 0,52 03-11-2023

    Coloplast A/S 0,5 20-10-2023

    Genmab A/S 0,44 06-11-2023

    Ringkjøbing Landbobank A/S 0,4 02-11-2023

    Bang & Olufsen A/S 0,4 15-08-2023

    Chr. Hansen Holding A/S 0,39 12-10-2023

    Jyske Bank A/S 0,38 02-11-2023

    Green Hydrogen Systems A/S 0,3 31-10-2023

    CBrain A/S 0,29 10-10-2023

    SP Group A/S 0,2 06-11-2023

    Össur hf. 0,19 09-02-2023

    RTX A/S 0,19 06-01-2023

    NNIT A/S 0,19 28-04-2023

    Solar A/S 0,11 06-11-2023

    Trifork Holding AG 0,1 27-10-2023

    Schouw & Co. A/S 0,1 11-08-2023

    Brdr. A. & O. Johansen A/S 0,1 01-11-2023

    Spar Nord Bank A/S 0,1 05-05-2023

    Novo Nordisk A/S 0,1 30-10-2023

    Danske Bank A/S 0,1 06-11-2023

    Kilde: Finanstilsynet

    1 Reply Last reply
    4
    • A Offline
      A Offline
      Aps_invest
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Er shorterne ved at få "noget" i klemme i Novozymes? Suverænt mest shortede aktie i DK, men Novozymes er oppe med 19% den sidste måned 🙂 Det må da være en dyr short 🙂

      1 Reply Last reply
      2
      • D Offline
        D Offline
        Daytrader_DK
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        De ejer vist ca. lige så meget i Chr. Hansen (long).
        Så det er hedge hvor de åbenbart kan lave lidt profit.

        1 Reply Last reply
        3
        • A Offline
          A Offline
          Aps_invest
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Ok...daytrader_dk...tænkte nok der var en grund 🙂 DK virker iøvrigt belejret af shorting p.t....Sikkert en god forretning for de fleste C25 aktier får en ordentlig tur p.t....med få undtagelser

          1 Reply Last reply
          3
          • A Offline
            A Offline
            Aps_invest
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Det eneste man kan "gemme" sig i er vel kun Novo, bankerne og Pandora....resten får en ordentlig tur på skift, ved det "mindste fejltrin".....Shorterne har kronede dage og lette betingelser i det her sønderskudte marked, hvor nervøsiteten naturligt nok har fået overtaget.

            1 Reply Last reply
            3
            • D Offline
              D Offline
              Daytrader_DK
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Ja, helt kort sigtet - ellers kan man jo dryp købe lidt, når gode solide firmaer kommer på tilbud.
              Mange af os kan nok ikke få et fornuftigt afkast ved følge den sidste nye sektor rotation, vi kommer for sent med og for sent ud. Stay long and stay strong 😉

              1 Reply Last reply
              3
              • A Offline
                A Offline
                Aps_invest
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Men hvad er solide firmaer i det her marked? Det jeg opfatter som solide firmaer bliver jo sønderskudt hvis de "bare" lever op til "forventningerne" 🙂 Men, ja du har ret....på et tidspunkt vender det, men nu har det her stået på i et par år, så tålmodigheden er presset 🙂

                1 Reply Last reply
                3
                • A Offline
                  A Offline
                  Aps_invest
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  Feks et kvalitets selskab som Demant idag, som "præciserer" forventningerne indenfor konsensus, bliver banket ned med 8-10%....det er jo helt vildt, selvom de måske er lidt højt værdisat....nå., ikke mere "jammer"....det er betingelserne p.t 🙂

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • D Offline
                    D Offline
                    Daytrader_DK
                    wrote on sidst redigeret af
                    #9

                    Ja, det er frustrerende.
                    Og helt enig, markedet er super volatilt i øjeblikket - der er stor usikkerhed og der spekuleres i stor usikkerhed.
                    Flere store aktier svinger 10-20% inden for kort tid.
                    Kontant er også en position, men jeg har svært ved ikke at blive fristet når f.eks. Mærsk falder 20% på kort tid.
                    Og igen ved jeg at den snildt kan smide 20-30% mere, nu hvor der hersker irrationel panik stemning i markedet, og de "i hvert fald" ikke kommer til at tjene penge de næste mange år 😉
                    Tålmodighed er en dyd.

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • A Offline
                      A Offline
                      Aps_invest
                      wrote on sidst redigeret af
                      #10

                      Det er ihvertfald et marked hvor alt andet end opjusteringer, bliver straffet benhårdt med 10-20-30 % fald....jeg er kontant med omkring 40% p.t og er bestemt ikke fristet til at gå mere ind før der falder lidt ro på 🙂 så må de 60% inde i markedet koste det som det gør, og med 20+ år på aktiemarkedet har jeg set hvor galt det kan gå 🙂 Men Jeg er trods alt ikke tvunget til at sælge pga likviditet 🙂

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • E Offline
                        E Offline
                        Esset
                        wrote on sidst redigeret af
                        #11

                        Nogle som jeg har, som jeg kalder solide.
                        Chemometec, cbrain, matas, gravity og wirtek.

                        1 Reply Last reply
                        1

                        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                        With your input, this post could be even better 💗

                        Tilmeld Log ind

                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger