Aktier: Spiser Novo Nordisk af Genmabs investorappetit?
-
Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet
Mens Novo Nordisk er steget er det gået den modsatte vej for Genmab. Aktien er faldet en del uden væsentlige selskabsspecifikke nyheder. Kan noget af den forskel skyldes, at Novo Nordisk suger investorer ud af andre aktier; herunder bl.a. også Genmab?
Fredag faldt Genmab yderligere 2,83 %
Genmab er faldet tæt ved 20 % i år
Modsat er Novo Nordisk steget med 52,77 %Genmabs udvikling er ikke enestående, når det drejer sig om en skuffende udvikling for danske aktier
Mange andre aktier er også sendt til bunds
Men det er alligevel lidt bemærkelsesværdigt, at Genmab er faldet med 20 %Ingenting kommer som bekendt af ingenting undtagen lommeuld
..og bag ved "ingenting" gemmer der sig formentlig en "Novo Nordisk" faktor
Den store succes og bevågenhed, som Novo Nordisk har og har haft, kan meget vel have en "pengekoncentrationseffekt"Mange penge søger der hen, hvor der bliver tjent gode penge, og hvor der er et betydeligt kursmomentum.
Det må man i sandhed sige der er hos Novo Nordisk
Det var en af de faktorer, som jeg brugte som årsag til at Genmab har udviklet sig skuffende i år i min oversigt over hvad investorerne vil fokusere på i de kommende danske kvartalsregnskaber.Du kan se eller gense oversigten her: https://www.nordnet.dk/blog/de-stoerste-danske-3-kvartalsregnskaber-det-skal-du-holde-oeje-med/
Figur: Kursudvikling, 3 måneder, Genmab vs Novo Nordisk
Kilde: Nordnet

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind