Novo Nordisk på vej mod 700 og endnu en lukkerekord?
-
Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet
Novo Nordisk fortsætter den gode udvikling og i dag kan aktien tage endnu et skridt opad - på vej mod 700
Tirsdag steg Novo Nordisk lidt mere end 1,5 % i Danmark
Tirsdag efter dansk lukketid steg Novo Nordisk med 5 % i USA efter nye gode data
Onsdag steg Novo Nordisk i underkanten af 5 % i Danmark
I går fortsatte aktien op i USA med en ny stor stigning på 6,27 %
Det er nærmest sådan lidt Tom og Jerry med den amerikanske og danske udgave af Novo Nordisk. Samme selskab med forskellige noteringer
Hvis man direkte omregner onsdagens amerikanske lukkekurs med en USD/DKK kurs på 7,0150, svarer det til en dansk åbningskurs på 693,3
Hvis man tillægger, at aktien i det amerikanske eftermarked steg til lidt over 100 USD, svarer det til at Novo Nordisk er tæt på 700. Direkte omregnet endda lidt overNovo Nordisk og Eli Lilly har i investorernes optik i øjeblikket nærmest et duopol indenfor fedme. Flere andre forsøger at blande sig og komme med. Imens forsøger Novo Nordisk at fastholde og udbygge sin position, og det gør de succesfuldt igennem solide forskningsdata. Investorerne jubler og har sendt aktien yderligere op, og i dag, bliver der mest sandsynligt, sat en ny lukkerekord og all-time-high. Der er ingen over og ingen ved siden af Novo Nordisk i Danmark, i Skandinavien og i Europa
Figur 1: Kursudvikling, 2023, Novo Nordisk, USA/Danmark
Kilde: Nordnet

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind