Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

H. Lundbeck A/S

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
0 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    dagensaktie.dk
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Dagens aktie er H. Lundbeck A/S

    H. Lundbeck A/S er et dansk medicinalfirma, som beskæftiger sig med forskning og udvikling, produktion, markedsføring og salg af lægemidler til behandling indenfor hjernesygdomme som depression, skizofreni, parkinsons sygdom, alzheimers sygdom, PTSD og migræne.
    Fokuserer på neurologi og psykiatri.
    Neurologiske lidelser alene er en førende årsag til handicap og den næstførende dødsårsag globalt.
    Forekomsten af psykiske lidelser i øjeblikket anslået til 970 millioner mennesker.
    Stærk position på det globale marked med en række velkendte brands, herunder Brintellizx, Rexulti, Cipralex, Vyepti
    Portefølje af produkter når ud til mere end 8 millioner mennesker på et dagligt gennemsnit.
    Salget er fordelt på
    USA 48%,
    Internationalt 28%
    Europa 24%
    Største aktionær er Lundbeckfonden der ejer ca. 70%.
    Charl van Zyl har posten som administrerende direktør fra Deborah Dunsire.
    Er skiftet væk fra Kåre Schultz's strategi om at fokusere på fire afgrænsede hjernesygdomme og har i dag et mere bredt fokus.
    På jagt efter yderligere opkøb, der kan ruste selskabet mod de patentudløb, der rammer de kommende år.
    Expand and Invest to Grow 2.0 strategi
    5.400 ansatte.

    Nøgletal
    Kurs: 37,64
    Market Cap: 36.445B
    P/E: 15,06
    Forward P/E: 8,79
    P/S: 1,88
    P/B: 1,74
    Enterprise value: 38.919B
    Profit margin: 12,79%
    Operating margin : 17,30%
    ROE: 12,04%
    ROA: 5,63%
    Indtjeningsvækst kvartal: 17,60%
    Omsætningsvækst kvartal: 10,30%
    Udbytte: 1,51%
    *Nøgletal stammer fra Yahoo Finance og er ikke blevet revideret

    Hvad taler for ?
    H1 2023 var et monsterhalvår, der viste stigende omsætning på +13% og viste vækst i alle regioner. Strategiske brands steg med +18%. EBITDA-margin nåede 33,4% svarende til en stigning på 7,5 procentpoint. EPS steg med +36%..
    Fornuftige recepttal.
    Kommer fra en række bedre end ventede kvartalsrapporter.
    Det anslås, at hjernelidelser direkte påvirker halvdelen af verdens befolkning
    Platform inden for psykiatri og neurodegeneration, der giver mulighed for at bruge små molekyler, antistoffer og vacciner i udviklingen af nye lægemidler.
    Værdisætningen virker fair.
    Udbetaler fornuftigt udbytte
    Der har desværre aldrig har været flere mennesker der har det dårligt mentalt.
    Defensive kvaliteter.
    Den 16. juni 2023 udgav man nye data, der bekræfter langsigtede fordele ved behandling med Vyepti til forebyggelse af migræne.
    Lu AG09222 - en undersøgelses-mAb beregnet til at blokere signaler af PACAP. Dette neuropeptid menes at bidrage til migræne. Stærke toplinjeresultater fra fase 2 fra gøre at det kommer hurtige i fase 3.
    Sund balance der kan udnyttes i forhold til opkøb af midler og teknologier, der kan bakke op om styrkelsen af pipelinen

    Hvad taler imod ?
    Dårlig behandling af aktionærerne i forbindelse med man i 2022 indførte selskabet A- og B-aktier som en del af en ny aktiestruktur, der betyder, at Lundbeckfonden vil kunne udstede nye aktier og samtidig beholde magten.
    Indtjening er afhængig af et lille antal produkter.
    Et firma der de i flere år har været i forfald, fordi man ikke har dyrket pipeline nok.
    Pipeline er stadig for tynd og kræver tilkøb.
    Patentudløb. Abilify Maintena udløber 2025, Brintellix 2027 og Rexulti 2029.
    Fase 3 kliniske forsøg med brexpiprazol som kombinationsbehandling med sertralin til behandling af posttraumatisk stresslidelse (PTSD) har vist blandede resultater. Fleksibel dosis nåede målet, men fast dosis gjort ikke.
    Er steget 36% i år.
    Det er ikke en nem opgave for dem at gå ud og købe projekter der kan levere tilfredstillende afkast.
    Ren brandingmæssigt over for aktionærerne står man rigtig skidt.
    Det tager cirka 10-15 år for et nyt lægemiddel at bevæge sig gennem den farmaceutiske værdikæde, fra en idé er udtænkt, til godkendt behandling er tilgængelig for patienterne, hvilket gør at pipelinen er utroligt vigtig.

    Holdning
    En aktie jeg har altid har været ret negativ omkring, fordi jeg føler at fonden har trukket selskabet ned.
    Men man udbetaler udbytte og sektoren er rigtig, da der aldrig har været flere mennesker der har det dårligt mentalt.
    Er begyndt at holde øje igen, men er ikke tæt på køb.
    Ingen position

    1 Reply Last reply
    7

    Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

    Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

    With your input, this post could be even better 💗

    Tilmeld Log ind

    • Log ind

    • Har du ikke en konto? Tilmeld

    • Login or register to search.
    • First post
      Last post
    0
    • Debatforum
    • Seneste
    • Populære
    • Bruger