Novo giver et boost til verdens fedeste økonomi
-
"Der er ingen tvivl om, at Novo har haft, og fortsat vil have, en enorm positiv effekt på udviklingen i dansk økonomi de kommende år. Men der er derimod langt mindre fokus på, hvor stor en positiv effekt Novos diabetes- og slankemediciner Ozempic og Wegovy vil have på verdensøkonomien - primært gennem en positiv effekt på amerikansk økonomi.
Årsagen til dette er, at overvægt - og især sundhedstruende svær overvægt - medfører enorme udgifter for sundhedssystemet. Samtidig er det veldokumenteret, at svært overvægtige personer har markant lavere produktivitet, og dermed også lavere løn, end normalvægtige. Mere om det nedenfor".
Læs mere af blogindlægget fra Økonom Lars Kristensen: https://www.nordnet.dk/blog/novo-og-verdens-fedeste-oekonomi/

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind