Nordea: Regnskab med lave tab og solid indtægtsudvikling
-
Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet
Nordea bider SEB i haserne med en flot egenkapitalforrentning i 1. kvartal. Forventninger fastholdes i en usikker tid
Nordea har leveret et godt regnskab med en solid underliggende udvikling..
..Og hvor de positive afvigelser fra forventningerne kommer fra lavere end ventede tab, god omkostningskontrol og let positivt overraskende nettorenteindtægter
Nettorenteindtægterne overgår forventningerne /1,765 vs 1,709)
Nedskrivninger på 19 mio. EUR er markant under de forventede 104 mio.
Egenkapitalforrentning på 17,1 % er kun en anelse lavere end SEBs på 17,9 %
Omkostningsprocenten falder til 40Nordea fastholder forventningerne til en egenkapitalforrentning over 13 % for helåret
Forsigtig udmelding skyldes stor usikkerhed og svensk nedtur
Nordea fastholder forventningerne til helåret på trods af at banken med en ROE på 17,1 % i første kvartal er kommet meget godt fra start. Vi befinder os i en usikker tid, og især den økonomiske nedgang i Skandinaviens største økonomi, den svenske, er sikkert en del af forklaringen på, at forventningerne fastholdes. Nordea er kommet godt fra start. Profitabiliteten er tårnhøj drevet af god omkostningsudvikling, stigende renter og et fortsat meget lavt tabsniveau

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind