Vestas: Falder 3 %. Der tales mere end der handles
-
Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet
Det undrer måske nogen men er ikke så overraskende, at Vestas aktien falder lidt tilbage. Der tales mere end der handles
Vestas falder i dag mere end 3 %
De seneste uger har aktien bevæget sig en del - mere ned end op
For nogle investorer er kursudviiklingen måske lidt overraskende
Der er ekstrem brug for mere energi OG grøn omstilling
Så hvorfor falder Vestas aktien alligevel?Der tales mere end der handles
Prisfastsættelsen af aktien er ikke lav, men tager udgangspunkt i en væsentlig bedre indtjeningsfremtid2023 bliver bedre end det forfærdelige 2022, men rigtig godt bliver det ikke
På kort sigt er det formentlig først og fremmest lavere transportomkostninger, som understøtter den økonomiske udvikling
Først fra og med et stykke ind i 2024 kan investorerne forvente at få den fulde effekt af 1)højere salgspriser 2)flere ordrer 3)lavere tansportomkostninger 4)lavere inputpriser generelt
Måske er det med den grønne omstilling lidt som med vejret. Mange taler om det, men med vejret kan ingen gøre noget ved det. Med den grønne omstilling gør for mange, for lidt, for langsomt
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind