Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Aktier vs ejendommes udlejning...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • KvassK Offline
    KvassK Offline
    Kvass
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Har lidt tanker omkring 3 udlejningsejendomme jeg har i midt Odense (100% friværdi, et større millionbeløb) tænker at sælge ved næste ejendoms opsving og sæt alt i aktier. Pt er min portefølje ca 50% aktier og 50% udlejningsejendomme. For at gøre livet lidt lettere/frihed på aldres sigt, burde alt gå i aktiemarkedet. Regner man lidt på det, burde det også være mere gavnligt (set over nogle årtier). Prisstigninger plus udlejnings indtægter VS aktie market generalt. Der selvfølgelig en anden risiko, men også en masse bøvl til forskel med udlejning. Har i set nogle gode beregninger, så jeg selv kan overbevise mig selv og ligge planer for de næste 5-10år. Nogen der har stået med det valg før, og hvad valgte du ? og hvordan har det gået?

    1 Reply Last reply
    4
    • OccamO Offline
      OccamO Offline
      Occam
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Jeg har for længe siden besluttet at holde mig langt væk fra ejendomsudlejning.

      Først og fremmest er det ikke kun en kapitalanbringelse, men lige så meget en virksomhed, hvor man skal bruge tid på at servicere lejerne. Tilmed på et reguleret marked, hvor man ikke bare kan lave sine egne aftaler. - Man kan så vælge at outsource. Men som i al servicevirksomhed ligger de sidste kroner i evnen til at drible snævert med ressourcerne.

      Det er typisk en gearet aktivitet. Det kan man se som en fordel eller en ulempe.

      Der er en høj indgangstærskel. Så sammenlignet med værdipapirer er der ikke ret mange, som kan være med. Indgangstærsklen gør det også sværere at etablere sikkerhed gennem spredning.

      Og endelig er det - sammenlignet med værdipapirer - en illikvid investering. Hvis man vil noget andet, kommer man ikke bare lige ud af en ejendoms investering.

      Besvær og risiko taget i betragtning synes jeg, at det er rimeligt, hvis der er et pænt afkast på ejendomsinvestering. Men man skal da have lyst til det.

      1 Reply Last reply
      7

      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

      With your input, this post could be even better 💗

      Tilmeld Log ind

      • Log ind

      • Har du ikke en konto? Tilmeld

      • Login or register to search.
      • First post
        Last post
      0
      • Debatforum
      • Seneste
      • Populære
      • Bruger