Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

NKT

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
5 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • R Offline
    R Offline
    Rathsack
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Hej alle sammen. Hvad tænker i om NKT's fremtidsudsigt her i 2023 og på længere sigt?
    Hilsen en ny og temmelig grøn investor 🙂

    1 Reply Last reply
    2
    • V Offline
      V Offline
      VærKritisk
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Velkommen. Selv om du er ny og grøn, så kunne det da have været både sjovt og interessant, hvis du havde startet med selv at sætte et par ord på, hvorfor du synes NKT er interessant?

      Jeg har ikke fulgt den tæt, men jeg ved da, at de arbejder i et marked der buldrer derudaf, og det er jo i sig selen interessant. Og de synes også ganske gode til at få hevet nogle store ordrer i hus. Så langt så godt.

      Det der gør aktien svær at vurdere her og nu er deres overvejelser om, at udstede helt op til voldsomme 50% nye aktier. Jeg tror mange forholder sig afventede for lige at se hvad der sker på den front.

      1 Reply Last reply
      4
      • R Offline
        R Offline
        Rathsack
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Mange tak for dit svar.

        Jeg har egentlig ikke lavet den helt store tekniske research inden jeg lavede min investering. Jeg valgte at starte ud med min første investering hos netop dem, da jeg langsigtet tror rigtig meget på grøn omstilling og tænker at de vil få en masse store ordre i hus. Da jeg har læst mig til at de skulle være et af de bedste selskaber på den front med kabler.

        Jeg anede dog intet om den overvejelse de har omkring at udstede nye aktier - så mange tak for den info.

        Hvad er årsagen hvis de gør det? Og hvad vil det mon betyde for aktien?
        Og hvor finder man info omkring udviklingen i den slags beslutninger?

        Hilsen Nicolai.

        1 Reply Last reply
        4
        • V Offline
          V Offline
          VærKritisk
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Den grønne omstilling er jo nærmest kun lige startet og nu ligner det at der i de kommende år bliver sat turbo på bl.a. takket være Putin.

          De havde det svært for et par år siden, men de er kommet godt igen, og der kommer mange store ordrer ind, så de synes at være i en god position til at høste på den grønne omstilling. NKT har flere både meget dygtige og meget store konkurrenter. Jeg tror faktisk at en af begrundelserne for den store aktieudvidelse er at blive godt polstret så de bedre kan konkurrere med større konkurrenter.

          1 Reply Last reply
          4
          • U Offline
            U Offline
            Urban
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            NKT modtog for ca. 1 måned siden sin hidtil største kontrakt nogensinde - og alt tyder på, at vi vil se flere større ordrer i løbet af den kommende tid.

            Planerne om, at der skal lægges utallige kabler ud i forbindelse med den grønne omstilling, må betyde store vækstmuligheder for NKT.

            Jeg har i den forbindelse selv købt NKT aktien for kort tid siden;-)

            1 Reply Last reply
            5
            • B Offline
              B Offline
              binvest
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Provenuet fra kapitaludvidelsen skal bruges til udvidelse af produktionskapaciteten. Det er klart positivt, at ordrene strømmer ind. Med den nuværende kapacitet kan NKT først udføre nye ordre i sidste halvdel af 2020`erne.

              Jo før kapitaludvidelsen gennemføres, og desto større den bliver, jo mere kurspotentiale er der efter min mening i aktien.

              1 Reply Last reply
              8

              Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

              Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

              With your input, this post could be even better 💗

              Tilmeld Log ind

              • Log ind

              • Har du ikke en konto? Tilmeld

              • Login or register to search.
              • First post
                Last post
              0
              • Debatforum
              • Seneste
              • Populære
              • Bruger