Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

GN - Der skal ikke meget til at genantænde risikolysten

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
1 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Kommentar fra Per Hansen,Investeringsøkonom, Nordnet

    GN Store Nord er steget med tæt på 10 % på dage. Det er helt naturligt, alt i alt

    GN Store Nords aktie har været under pres de seneste måneder

    Det skyldes en generel nedtur i 2022 for aktier

    Men også og ikke mindst, at GN Store Nord luftede deres kapitalbehov og planer

    Aktien blev presset ned til et niveau, som afspejlede en udvandingsrisiko ved salg af nye aktier

    GN har gjort det svært for sig selv ved at skabe unødig usikkerhed om deres kapitalbehov

    Analytikere siger 4-5 mia. skulle være nok

    GN Store Nord kommunikerede i starten af de ville hente 7 mia.

    Det blev senere til "op til 7 mia."
    Investorerne sagde "nej"

    GN afsøger nu andre muligheder

    Hvis GNs økonomi ikke forværres og hvis der findes en langsigtet kapitalløsning (måske mindre kapitaludvidelse på lige under 10 % via en private placement, som ikke kræver prospekt), er analytikerne enige om at den "rigtige" værdi ligger noget højere

    = Det er ikke mærkeligt, at GN Store Nords aktiekurs er yderst følsom. I går var det JP Morgan, som kunne bevæge aktiekursen med en positiv analyse og let forhøjet kursmål. I dag stiger aktien yderligere på grund af generelle aktiestigninger. Det er alt i alt en naturlig udvikling. I kulissen venter investorerne stadig at få besked på, hvad WDI (55-60 % ejer af Demant) har af intentioner med sin 10 %+ ejerandel

    Figur: Kursudvikling, GN Store Nord, 1 uge

    Kilde: Nordnet

    111743_image001_12_.png

    1 Reply Last reply
    3
    • V Offline
      V Offline
      VærKritisk
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Enhver potentiel køber ved det vil blive meget dyrt, så der kommer næppe et ("eksternt") bud på GN, så længe Demant sidder som mulig stopklods.

      Men Demant har på den anden side jo heller ikke noget ud af at lade firmaet forvitre. På et tidspunkt må de droppe stopklodsrollen og blive mere konstruktive. Det kunne være ved hel eller delvis overtagelse. Men her behøver de jo desværre slet ikke at have travlt. Er de meget kyniske lader de GN virkelig føle smerten, for så at tilbyde lindring, når det gør allermest ondt.

      1 Reply Last reply
      1

      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

      With your input, this post could be even better 💗

      Tilmeld Log ind

      • Log ind

      • Har du ikke en konto? Tilmeld

      • Login or register to search.
      • First post
        Last post
      0
      • Debatforum
      • Seneste
      • Populære
      • Bruger