Tryg/ALM - Har investorerne opdaget at renterne er steget?
-
Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet
Tryg afholdt torsdag generalforsamling. Her er lidt "opsamling" for Tryg og Alm. Brand/Topdanmark
Tryg fastholder sine 2024 målsætninger om et forsikringsteknisk resultat på 7-7,4 mia.
Det ligger i luften, at det ikke er umuligt, at det mål allerede kan nås i år
På den positive side tæller ikke mindst, at stigende renter har en betydelig positiv effekt. For det første forrenter det løbende præmieindtægter til forskel fra det som var gældende fra 2012-2022. For det andet betyder det noget for diskonteringen af fremtidige hensættelser. Jo højere rente, jo mindre nutidsværdi og forpligtelse
Alt er dog ikke rosenrødt. Faldet i NOK og SEK er kortsigtet en udfordring med omregningseffekten
Den samme rentefaktor gælder for ALMB/TOP
De er rene danske skadesforsikringsselskaber og har ingen udenlandske valutaomregning
= Stigende renter er positivt for forsikringsselskaber og vil også blive nævnt og et tema for andre forsikringsselskaber i forbindelse med Q1 og efterfølgende rapporteringer.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind