Krybdyrhjernen har taget over efter SVB-krak
-
Helge Larsen om den frygt, der har sat sig på aktiemarkedet i kølvandet på Silicon Valley Banks krak. Han kommer bl.a. ind på Fear & Greed Index som nyttigt værktøj i situationer som denne.
-
Et meget interessant indlæg om "Frygt og Grådighed". Du stiller nærmest det spørgsmål:"Er frygten rationel ?". Jeg mener at den aktuelle frygt ER rationel - Også selv om der er mange centralt placerede personer, som forsøger at berolige de "Hysteriske spekulanter". Vi fik også i 2007 de samme beroligende forklaringer, fra de samme centralt placerede personer. MEN - vi husker også, hvordan det udspillede sig, og hvordan det hele endte i et voldsomt financielt sammenbrud. Den nye panik i 2023 er en Sort Svane. For ingen har forudsagt at det næste sammenbrud vil blive udløst af de store bjerge af obligationer, som mister værdi på grund af de stigende renter. Jeg mener at vi nu har set starten på det næste kollaps. Men det er ikke lige rundt om hjørnet. Der vil gå mange måneder, - mere end et år, før end der er væltet så mange dominobrikker, at en financiel nedtur er en kendsgerning. Een af de helt tunge dominobrikker som vælter, bliver bølgen af El- biler som gør de gamle bilfabrikker værdiløse - på rekordtid. Mazda bliver det første offer og Japan bliver det land som rammes hårdest af alle, fordi de har nølet i alt for mange år, så de ikke nåede at få omstille deres bil-industri. Tak Herfra.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind