Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Julestemning i porteføljen

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
3 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    DjengisCash
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Der skal lyde en julehilsen til alle trofaste debatører i dette dejlige forum.

    Det har været et spændende og til tider nervepirrende år på aktiemarkedet, selv for de mere erfarne investorer. Obligationerne, som vi næsten havde glemt, er blevet støvet af og udgør igen et stabiliserende element i mange porteføljer.

    Min egen portefølje har haft glæde af den fastlagte strategi med overvægt af value-aktier og fravalg af aktier højt prissat på fremtidig indtjening. Samlet afkast på 18 procent luner gevaldigt under juletræet, men arbejdsindsatsen har også været noget større end sædvanligt.

    Noget så kedeligt som tankaktier og bankaktier har givet pæne positive afkast. Vestas er jo ikke ligefrem value, men som sving-aktie har den jo været lækker at arbejde med. Skuffelser har der naturligvis også været, men dem kan man jo bruge til at minde sig selv om, at man stadig ikke er færdigudlært som investor.

    Det som har skuffet i år, som eksempelvis danske Demant bliver en af dem, som jeg tror på i det kommende år, og den er jo på ingen måde højt prissat længere. Så her er tanket op til øverste læstemærke.

    Jeg håber, at du får et godt investeringsår i 2023.

    1 Reply Last reply
    9
    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
      Helge_LarsenPI-redaktør
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      I lige måde Djengiscash. Tak for dine mange gode indlæg her på Proinvestor. 🙂

      1 Reply Last reply
      4
      • V Offline
        V Offline
        VærKritisk
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Og god jul også det dig.

        Og flot resultat i år. Og det ligner at vi er på vej ind i et turbulent 2023, hvor du kan få brug for al din erfaring og evne til stock picking.

        Hver dag kan man finde info om, hvor raterne er på vej hen og således få en daglig pejling på, hvor markedet er og hvor det er på vej hen. Det kan man ikke for andre markeder. Og der har alle dage været voldsom meget intl. politik i olie og tank, og politik lige nu er da alt andet end kedeligt. Så at sætte tank i bås med kedelige kedelige bank, det må du gjort bare fordi det rimer...hehe.

        Nogle tankrederier er faldet lidt tilbage på det seneste. Jeg har hevet meget gevinst ud af tank i år og det varer nok ikke længe inden jeg så småt vil begynde at samle lidt op igen. Der kommer ikke rigtig ny tank kapacitet på markedet de næste par år, så de vil stadig lave gode penge, er mit bud.

        Pas nu på med nytårskrudtet så du ikke får brug for mere end aktier fra Demant.

        Godt Nytår.

        1 Reply Last reply
        3
        • D Offline
          D Offline
          DjengisCash
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Jeps det rimer, men hvis man før har fået bank i tank i den lokale bank, eller har tanket banker på det forkerte tidspunkt, så ved man, at hverken gode tanker, eller et hjerte der banker for banker, kan redde dig fra bank i tank og bank.

          Godt nytår 🙂

          1 Reply Last reply
          2

          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

          With your input, this post could be even better 💗

          Tilmeld Log ind

          • Log ind

          • Har du ikke en konto? Tilmeld

          • Login or register to search.
          • First post
            Last post
          0
          • Debatforum
          • Seneste
          • Populære
          • Bruger