Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

OBS OBS: Norden handles inklusive udbytte 4/11!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
7 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • MatchM Offline
    MatchM Offline
    Match
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Det ser ud til, at en række aktører vil af med Norden i dag. Den steg ganske vist 40 kr. i går på baggrund af en flot Q3 rapport, men også med oplysning om udlodning af udbytte på 30 kr.

    I dag falder kursen ret voldsomt, og enten er det fordi nogle tror, at udbyttet er gået fra, eller fordi man ikek ønsker at beholde aktien med udbytte. Jeg forstår det ikke!

    Desuden har SEB Banken her til morgen hævet deres kursmål for DS Norden til 520 kr. Og det er jeg overbevist om, at den vil være værd.
    Jeg har aktien i min portefølje og har købt ind her til formiddags.

    1 Reply Last reply
    7
    • MatchM Offline
      MatchM Offline
      Match
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Og det er (som sædvanlig) robotterne fra GSAG, BBI, XTXE, MSE, MLEX og JPAG der handler i aktien. Heldigvis er den ikke shortet i væsentlig grad, så det påvirker (formentlig) ikke handelen og kursen.

      DS Norden er et af de selskaber, hvor man heldigvis kan se, hvem der handler i aktien, og derfor også har en indikation af, hvad robotterne har til hensigt at foretage sig - altså køb eller salg alt efter deres aktivitet.

      1 Reply Last reply
      5
      • MatchM Offline
        MatchM Offline
        Match
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Så fandt markedet vist ud af, at der stadig medfølger 30 kr. i udbytte pr. aktie i dag. Træls for de aktører, der blev nervøse og solgte til 412 kr.

        1 Reply Last reply
        5
        • D Offline
          D Offline
          DjengisCash
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Jeg reducerede en smule i går.

          Det var en limiteret ordre, altså en "robothandel". Og nej, du kunne ikke se, at det var mig der handlede. Det er min banks brokerkode du kan se.

          Jeg håber ikke, at det ødelægger dit humør eller afføder en større konspirationsteori -:)

          1 Reply Last reply
          5
          • V Offline
            V Offline
            VærKritisk
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Hehe. Er du også kommet på den ide. Lidt sjovt at vælge et skævt tal og sælge nogle tusind aktier i portioner af 67, 83 eller 126. Så kan man godt gnække lidt i sengen når man næste morgen vågner og læser at man er blevet til en konspirationsteori.

            1 Reply Last reply
            1
            • MatchM Offline
              MatchM Offline
              Match
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Ja tillykke med jeres handler og jeres glæde over at være blevet konspiratoriske. Jeg gætter nu på, at det ikke kun er jeres småtterier, der påvirker markedet.

              Det gør til gengæld MLEX, GSAG, XTXE, BBI, MLE og alle de andre, der handler "småtterier" fra morgen til aften i stort set alle aktier på Københavns børs.

              Jeg har nu fulgt jeres debatindlæg i diverse aktier, og megen nyttig information til læserne er der ikke kommet ud af det.

              1 Reply Last reply
              2
              • D Offline
                D Offline
                DjengisCash
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Takker, men du skylder en ordentlig forklaring på, hvordan:

                "MLEX, GSAG, XTXE, BBI, MLE og alle de andre, der handler "småtterier" fra morgen til aften i stort set alle aktier på Københavns børs.", påvirker markedet.

                Når man mistænkeliggør nogen, så skal der være styr på fakta.

                For mit eget vedkommende har jeg svært ved at få øje på, hvilke voksne ansvarlige investorer, der påvirkes til køb eller salg på grund af denne aktivitet, altså "småtterier" fra morgen til aften.

                Men måske de stjæler børnenes slik eller fløden op af kaffen ved de gamle, ja så skal de da straffes 🙂

                Men jeg glæder mig til at høre, hvad du vil løfte sløret for. At pege på noget aktivitet, der efter din subjektive vurdering er mistænkelig, er altså ikke nok.

                Husk på, så længe det er lovligt, så er det bare et vilkår man bør indrette sig efter.

                Løft bevisbyrden, ellers bør du overveje, om ikke du og aktiemarkedet er et MisMatch.

                1 Reply Last reply
                2
                • B Offline
                  B Offline
                  binvest
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  I min optik har man kun fordel af at sælge en aktier, hvis man mener, at aktien er blevet for dyr, og vil falde.

                  Det er der åbenbart en del, der mener om Norden, hvad galt er der med det? Det er vel en naturlig del af aktiemarkedet?

                  1 Reply Last reply
                  1

                  Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                  Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                  With your input, this post could be even better 💗

                  Tilmeld Log ind

                  • Log ind

                  • Har du ikke en konto? Tilmeld

                  • Login or register to search.
                  • First post
                    Last post
                  0
                  • Debatforum
                  • Seneste
                  • Populære
                  • Bruger