Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Årsregnskab i Skako - 7,5% i udbytte

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
2 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • O Offline
    O Offline
    Overlærer_Andersen
    wrote on sidst redigeret af

Så kom årsregnskabet i Skako som jeg tidligere har skrevet om. Der bliver leveret på deres guidance og foreslået et udbytte på 4 kr. pr. Aktie svarende til 7,5% af dagens kurs. De er gået ind i 2022 med en god ordrebeholdning, som understøtter deres forventning om pæn vækst i de kommende år. De er ikke umiddelbart påvirket af krigen i Ukraine, da de ikke handler med Rusland. Dog køber nogle af deres underleverandører stål i Ukraine. Jeg er positivt overrasket over det høje udbytte, som svarer til en udlodning på 82% af årets resultat. Man mener på baggrund af et godt cashflow og en god kapitalstruktur, at dette er forsvarligt. Jeg er glad for jeg fik købt på dykket for nogle uger siden.

1 Reply Last reply
    5
    • O Offline
      O Offline
      Overlærer_Andersen

https://skako.com/wp-content/uploads/2022/03/Arsrapport-for-SKAKO-2021.pdf

1 Reply Last reply
      2
      • P Offline
        P Offline
        PMPirate2

Skako er efter min mening en lidt kedelig og illikvid industriaktie. Men den har gennem de mange år jeg har holdt den uden at købe eller sælge haft et rigtigt godt afkast.

Jeg er nede med næsten 80 procent på den i forhold til den højeste kurs den havde for nogle år siden, da den kom ind i en boble. Men jeg købte langt tidligere, så mit urealiserede afkast er i dag over 47 procent.

De mest kedelige og illikvide aktier er ofte de mest oversete. Og derfor tit dem der giver det bedste afkast.

1 Reply Last reply
        3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
        • First post
          Last post
        0
        • Debatforum
        • Seneste
        • Populære
        • Bruger