Aktiehandel for unge under 18
-
Jeg har et børnedepot til knægten hos Nordnet. Jeg har fuldmagten til, at forvalte hans penge indtil han bliver 18.
Når han bliver større, vil han blive inddraget i forvaltningen. Indtil da, står pengene blot i en kapitalbeskattet ETF, som udnytter hans frikort.
-
Kapitalindkomst indgår jo i normal arbejdsindkomst og frikortet er jo at sidestille med bundfradrag for personer over 18...
Mange ETF'ere er jo lagerbeskattet, som jo så igen er kapital indkomst. Det havde set lidt anderledes ud skattemæsigt, hvis det havde været aktieindkomst.
CashFlowGuy, smart måde at undgå skat på sønnen's overskud.
-
Ja, det er ret smart. Så smart, at det var et helvede at få SKAT til at aktivere hans frikort.
Til sidst måtte jeg blive spids og spørge om der var noget ulovligt ved det, siden at de blev ved med at stille spørgsmål.
Det var der selvsagt ikke, men de var ikke meget for det. Selvom alle borgere har ret til et aktivt frikort, uanset alder.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind