Kampen om Sbanken ASA
-
Er der andre herinde som interesserer sig om DNBs bud på Sbanken?
Jeg er først blevet opmærksom på sagen efter at have hørt podcast'en AksjeSladder i går. Efterfølgende har jeg læst lidt om sagen og ....., det er norsk og ikke så lidt speget

Ifølge AksjeSladder og bla. DN (Dagens Næringsliv) er der gået lidt aktivisme a'la' Gamestop i sagen.
https://www.dn.no/marked/dnb/sbanken/bank/sbanken-kunder-kjoper-aksjer-for-a-stanse-dnb/2-1-997009Sbanken har åbenbart været så en irriterende "disrupter" eller konkurrent for DNB, at man har villet købe Sbanken for at stoppe kundeflugten. DNB's målsætning med buddet er 90% af aktierne og p.t. har man tilsagn fra omkring 25% af de nuværende aktionærer (primært Altor).
Sbanken betragter buddet som fjentligt og deres kunder søger åbenbart andre banker for at undgå DNB.
https://www.dn.no/marked/sbanken/dnb/kjerstin-braathen/sbanken-kunder-raser-og-truer-med-bankbytte-etter-dnb-bud/2-1-996033.Selve buddet fra i torsdags er på 103,85 kroner var ca. 30% over den hidtidige kurs - lukkekursen fredag var 106,6. Siden har flere har flere analytikeres kursmål fået et løft til niveau 120 -140.
Sagen og investor aktivisme er langt unde for mit scope, men det er norsk og vildt spændende!
Tør jeg selv være med - njaeeeee, måske med et frimærke - men det er rent lotto. -
DNB gir Sbanken-eierne en siste sjanse: Øker tilbudet og senker akseptkravet
DNB setter inn støtet for å skaffe seg flest mulig aksjer i Sbanken. Samtidig firer Norges største bank på akseptkravet, noe som gjør at motvillige Sbanken-eiere kan bli sittende igjen med DNB-aksjer.
E24 (e24.no)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind