Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

De bedste tilbud i markedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
29 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • K Offline
    K Offline
    Kænned
    wrote on sidst redigeret af

Hej PI
    Om jeg er den eneste der får julelys i øjnene når jeg ser de sidste par dage er uvist, men som langsigtet udbytte investor/opsparer er der virkelig ved at være nogen gode tilbud i butikken! Hvad lurer I på som gode opsamlingsmuligheder derude når vi rammer noget der minder om en bund?

Selv har jeg planer om at supplere op i Nvidia, Applied Materials, Deckers Outdoor, Scandinavian Tobacco og måske Danske Bank og Nike. Daimler er også nede i et meget lavt niveau men jeg løber nok tør for kontanter inden.

1 Reply Last reply
    3
    • K Offline
      K Offline
      Kyed01

Der er mange kandidater.

Spoergsmaalet er hvornår rammer vi bunden?

1 Reply Last reply
      3
      • C Offline
        C Offline
        CashFlowGuy

Tilbud?

Markedet er tilbage til hvor det var for et par måneder siden, havde du også julelys i øjnene over hvor billigt det var der?

Nu er prisen tilbage til for et par måneder siden, men et tiltagende antal selskaber melder om disruptions i deres forsyningskæder og kommer med tidlige profitwarnings.

Jeg tænker, at du er en anelse tidligt ude måske 🙂

1 Reply Last reply
        6
        • tommycarstensenT Offline
          tommycarstensenT Offline
          tommycarstensen

CashFlowGuy Jeg er ikke uenig i din analyse 😉 Har du tilfaeldigvis en liste med S&P 500 virksomheder, der er kommet med profit warning?

Jeg har koebt lidt ovenpaa Corona-faldet. Ikke noget voldsomt. Jeg var et smut forbi WHO og laese deres daglige rapport. Det ser ud til at have toppet i Huabei/Kina.

1 Reply Last reply
          3
          • bgadkB Offline
            bgadkB Offline
            bgadk

Ja, men det hjælper ikke når virussen ser ud til at sprede sig i resten af verden.

1 Reply Last reply
            1
              tommycarstensenT Offline
              tommycarstensen

1 tilfaelde i Brasilien.
              1 nyt tilfaelde i Singapore.
              1 nyt tilfaelde i Israel.
              1 tilfaelde i Belgien.
              1 tilfaelde i Finland.
              1 tilfaelde i Sverige.

977 tilfaelde i Sydkorea og 214 nye tilfaelde. Totalt antal nye doede uden for Hubei-provinsen:
              4 i Italien
              3 i Sydkorea
              4 i Iran
              3 i Kina
              11 sammenlagt

At saelge ud eller have solgt ud af sine aktier de seneste par dage, synes jeg ikke er fornuftigt.

1 Reply Last reply
              3
              • P Offline
                P Offline
                PMPirate2

Enig. Jeg har ikke selv solgt nogen aktier i denne uge.

Omvendt har jeg heller ikke købt nogen, for hvem kan vide hvor længe aktiemarkederne vil blive ved med at falde? Selvom priserne er en hel del lavere end i sidste uge skal der mere ro på før jeg køber aktier igen.

Selv efter de prisfald vi har set i denne uge er de børsnoterede aktier efter min mening stadig for dyre til, at det kan friste mig til markant at øge min position her.

1 Reply Last reply
                2
                • C Offline
                  C Offline
                  CashFlowGuy

Helt enig i at man ikke skal sælge ud på det her. Men jeg er nok også den forkerte at spørge, da jeg faktisk stort set aldrig sælger noget hehe...

Min pointe er, at som bgadk korrekt skriver, spreder virussen sig i resten af verdenen. Herunder nu i lande, som ikke har samme handlekraft, evne og organisation som Kina, til at kunne lukke hele communities ned på kinesisk manér.

For mig virker det som om, at markedsdeltagerne lige skulle analysere lidt på sidste uges hændelser og udmeldinger, herinde Apple, der var ude og sige at de ikke når guidence for Q1.

Og så igen, vi er altså blot tilbage til samme niveau som for et par måneder siden. En kærkommen puster til et ovrrkøbt marked, men voldsommere er det heller ikke endnu. Men det kan det hurtigt blive, hvis vi begynder at se nye virus clusters rundt omkring i Europa og USA, der medfører kommunale og regionale lock downs.

Jeg tror det er fornuftigt at have lidt is i maven og afvente situationen.

1 Reply Last reply
                  4
                  • B Offline
                    B Offline
                    bikube

Der er 5 nye lande idag, der har meldt om Corona: Georgien, Nordmakedonien, Pakistan, Brasilien og Grækenland.

1 Reply Last reply
                    1
                      tommycarstensenT Offline
                      tommycarstensen

Jeg har lige kigget dagens rapport fra WHO. Kun 401 nye smittede i Hubei. Det går tilsyneladende den rigtige vej. Om andre lande er lige så dygtige (og dårlige på nogle punkter) som Kina til at håndtere situationen, må tiden vise. Jeg så en WHO-pressekonference, hvor de nævnte, at kineserne kan køre 200 personer gennem en CT-scanner i løbet af en dag. Og de byggede et hospital i løbet af ti dage. Det er altså imponerende til trods for den tragiske baggrund.

Link Preview Image
                      Coronavirus Disease (COVID-19) Situation Reports

The Weekly Epidemiological Update provides an overview of the global, regional and country-level COVID-19 cases and deaths, highlighting key data and trends; as well as other pertinent epidemiological information concerning the COVID-19 pandemic.

favicon

(www.who.int)

1 Reply Last reply
                      5
                        tommycarstensenT Offline
                        tommycarstensen

Coronavirus fatality rates vary wildly depending on age, gender and medical history - some patients fare much worse than others
                        https://www.marketwatch.com/story/coronavirus-fatality-rates-vary-wildly-depending-on-age-gender-and-medical-history-some-patients-fare-much-worse-than-others-2020-02-26

1 Reply Last reply
                        2
                        • B Offline
                          B Offline
                          bikube

Så kom Norge også med på listen. Herhjemme er der vist 10, der er ved at blive undersøgt, 5 i Hvidovre og andre 5 i Århus.

1 Reply Last reply
                          1
                          • bgadkB Offline
                            bgadkB Offline
                            bgadk

Det ser ud som om at kineserne begynder at få kontrol med epidemien. Hvilket betyder at vi om 4-6 uger nok kan se Kina vende tilbage til fuld produktion. Fint og godt. Men smitten har altså spredt sig og der er nu flere nye smittede uden for Kina end i Kina.

1 Reply Last reply
                            0
                            • bgadkB Offline
                              bgadkB Offline
                              bgadk

Det er allerede forældet information. Her er dagens tal:
                              412 nye tilfælde i Kina
                              459 nye tilfælde udenfor Kina.

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200226-sitrep-37-covid-19.pdf?sfvrsn=6126c0a4_2

Hvor Kina er i gang med at stabilisere nye tilfælde, så stiger tilfældende udenfor Kina eksponentielt.

1 Reply Last reply
                              1
                              • C Offline
                                C Offline
                                CashFlowGuy

Resten af verden er formentlig der hvor Kina var for 3 måneder siden. Så kan man selv gøre sig antagelser derfra

1 Reply Last reply
                                3
                                  tommycarstensenT Offline
                                  tommycarstensen

Microsoft warns it will miss guidance for segment that includes Windows because of coronavirus
                                  https://www.cnbc.com/2020/02/26/microsoft-warns-it-will-miss-guidance-for-segment-that-includes-windows-because-of-coronavirus.html

1 Reply Last reply
                                  1
                                  • T Offline
                                    T Offline
                                    Thorkild01

Jeg garanterer ikke for at billedet taler sandt, men synes alligevel det kan være ret tankevækkende når man sætter ting i perspektiv.
                                    https://pbs.twimg.com/media/ERt3npRUcAEzMXq.jpg

1 Reply Last reply
                                    4
                                      tommycarstensenT Offline
                                      tommycarstensen

Thorkild01 Det er en god figur. Omvendt er det ogsaa vaerd at holde in mente, hvordan det ville have udviklet sig, hvis Kina ikke havde foretaget sig noget og landet ikke havde koert paa lavt blus i nogle uger. Jeg er evig optimist, men jeg tror, at der er styr paa det, inden vi naar frem til maj maaned. Mit gaet er lige saa daarligt som jeres 🙂

1 Reply Last reply
                                      3
                                      • T Offline
                                        T Offline
                                        Thorkild01

Enig Tommy. A pro pos min kommentar til figuren. Så er jeg ret sikker på, at folk i Danmark eller US nok ville revoltere, hvis landets myndigheder satte dem i karantæne og forbød dem at gå på arbejde, i biografen etc. At få opført et nødhospital til 10.000 som man i Kina kan klare på en uge, vil hos os sandsynligvis tage et par år på grund af planlove, nabohøringer etc. 🙂

1 Reply Last reply
                                        4
                                        • bgadkB Offline
                                          bgadkB Offline
                                          bgadk

Bortset fra at den siger "thus far the virus appears to pose limited threat outside of China"...

Det er desværre ikke længere sandt. Og derfor har vi markedsreaktionen, som jeg ikke tror stopper før man ser tegn på at epidemien UDENFOR Kina ser ud til at have nået toppen.

Og det kan tage noget tid.

1 Reply Last reply
                                          5

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger